دانستنی ها

با آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم امکانات مرورگرتان را سفارشی کنید

آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم

 

گوگل کروم مرورگری است که افزونه های زیادی دارد و با این افزونه ها شما می‌توانید مرورگرتان را سفارشی سازی کنید و تعیین کنید دقیقا چه امکاناتی دم دست شما قرار بگیرند. در این مطلب می‌خواهیم از آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم بگوییم تا شما بتوانید بدون مشکل این کار را در کامپیوتر یا گوشی همراه انجام دهید.

 

آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم

  • برای نصب یک افزونه در مرورگر گوگل کروم باید ابتدا به Chrome web store بروید. با این لینک https://chrome.google.com/webstore/category/extensions شما مستقیما به مارکت گوگل کروم خواهید رفت اما می‌توانید برای رفتن به استور گوگل کروم از منوی خود مرورگر هم استفاده کنید.
  • برای این کار منوی گوگل کروم را از گوشه بالا سمت راست باز کنید و روی گزینه More Tools بزنید.
  • در منویی که برای شما باز می‌شود روی Extensions‌ بزنید. با زدن روی این گزینه تمام افزونه‌هایی که در گوگل کروم‌تان موجود است را می‌بینید و می‌توانید آن‌ها را خاموش، روشن یا حذف کنید.
  • اما برای رفتن به Chrome web store کافی است منوی Extensions‌ را از گوشه بالا سمت چپ باز کنید.
آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم

آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم

  • انتهای ستونی که برای شما باز می‌شود می‌توانید گزینه open chrome web store را ببینید.
  • با رفتن به Chrome web store شما می‌توانید دنبال افزونه یا Extension مورد نظرتان بگردید و وقتی پیدایش کردید رویش کلیک کنید.
  • در این مرحله باید روی افزودن به Chrome یا Add to Chrome کلیک کنید.
  • اگر این افزونه نیاز به دسترسی‌های خاص یا مجوزی داشته باشد به شما اطلاع می‌دهد و شما پس از تایید کردن این موارد روی افزودن بزنید تا افزونه به گوگل کروم شما اضافه شود.
  • از طریق همان بخش Extensions که به شما گفتیم می‌توانید افزونه ها را فعال یا غیرفعال کنید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: مدیریت رمزها در گوگل کروم گوشی اندروید

نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم بر روی گوشی

متاسفانه افزونه های گوگل کروم برای تلفن های همراه قابل دسترسی نیستند. تنها کاری که شما می‌توانید بکنید این است که با گوشی‌تان به Chrome web store بروید و افزونه مورد نظرتان را پیدا کنید. البته قبلش باید وارد حساب کاربری‌تان شده باشید. بعد با این حساب کاربری، برای افزودن یک سری افزونه ها به مرورگر گوگل کروم در لپ تاپ یا کامپیوترتان برای خودتان یادآور تنظیم کنید همین!

اگر از مرورگر فایرفاکس هم استفاده می‌کنید توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: افزونه های فایرفاکس برای کاهش مصرف اینترنت

شما برای اضافه کردن افزونه یا نصب افزونه بر روی گوگل کروم از چه روشی استفاده می‌کنید؟ چه افزونه هایی هستند که خیلی به کار شما آمده‌اند؟ نظرات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “با آموزش نصب افزونه در مرورگر گوگل کروم امکانات مرورگرتان را سفارشی کنید

  1. Mansour گفت:

    خوشحالم

  2. amir007 گفت:

    سلام ، ببخشید من برای اضافه کردن افزون ها به chrome همه ی این مراحل بالا رو هم رفتم از خیلی جاها هم پرسیدم همین رو گفتن ، ولی در web store هر برنامه ای که سرچ‌میکنم پیدا نمیکنه ، میگه اسم برنامه رو اشتباه سرچ کردین..میشه راهنمایی کنین چجوری این نشکل رو حل کنم ؟ واقعا نیازمندم :(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *