لپ تاپ

انواع باتری لپ تاپ از نظر کیفیت ساخت را بشناسید

در این مقاله قصد داریم درباره انواع باتری لپ تاپ با شما کاربران باشیم. همان طور که می دانید باتری یکی از قسمت های بسیار مهم در لپ تاپ است که بهتر است قبل از خرید به کیفیت آن توجه کنید. اما قبل از هرچیز بهتر است انواع آن را بشناسید. اگر نیاز به خرید باتری لپ تاپ داشتید حتما به فروشگاه ما سر بزنید.

انواع باتری لپ تاپ از نظر کیفیت ساخت

۱. باتری‌ جنینون (Genuine Battery)

توضیح اولین نوع انواع باتری لپ تاپ را به باتری Genuine Battery اختصاص می دهیم.  این دسته از باتری‌ها همان است که از ابتدا روی لپ ‌تاپ شما تعبیه شده و به سفارش کمپانی‌های سازنده لپ ‌تاپ، توسط شرکت‌های دیگری تولید می‌شوند. برای خرید این نوع از باتری‌ها لازم است که به نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های سازنده لپ ‌تاپ مراجعه کنید.

۲. باتری‌ اورجینال لپ ‌تاپ

نوع دوم انواع باتری لپ تاپ  را به باتری های اورجینال اختصاص می دهیم. باتری‌های اورجینال از نظر کیفیت و کارایی عملکردی شبیه باتری‌های جنینون دارند. عواملی مانند طول عمر، ظرفیت و کیفیت کلی این باتری‌ها در سطح بالایی قرار دارد.

۳. باتری کپی

در حال حاضر تعداد زیادی از باتری کپی (High Copy) در بازار وجود دارد که کیفیت پایین‌تری نسبت به دو مدل قبلی دارند. این باتری‌ها ارزان قیمت هستند، شارژدهی پایین و طول عمر کمتری دارند و نباید انتظار یک باتری باکیفت و باطول عمر بالا از آن داشت. این باتری‌ها در چین تولید می‌شوند ولی در سلول داخلی باتری و IC کنترلر، با دیگر مدل‌ها متفاوت هستند. توجه داشته باشید که در باتری‌های کپی از سلول های با کیفیت کره‌ای یا ژاپنی استفاده نمی‌شود.  معمولا باتری‌های های کپی فقط چند ماه شارژدهی مناسب دارند و خرید آن‌ها توصیه نمی‌شود.

۴. ظرفیت

در انواع باتری لپ تاپ موضوع ظرفیت بسیارمهم است. قبل از هر چیز در زمان خرید به ظرفیت یا توان الکتریکی باتری توجه کنید. این مقدار بر حسب میلی آمپر ساعت بیان می‌شود که نشان از میزان شارژدهی باتری دارد. پس بهتر است به دنبال باتری‌ باشید که ظرفیت بالاتری دارد.

۵. ولتاژ

هنگام خرید باتری لپ ‌تاپ به ولتاژ باتری دستگاه نیز توجه کنید. مثلا ولتاژ یک باتری ممکن است ۱۰.۸ و ۱۴.۱ و …. باشد. حال استفاده از باتری‌های ۱۰.۸ ولتی برای لپ تاپ ‌‎های ۱۱.۱ ولتی مشکلی ایجاد نمی‌کند اما نمی‌توان باتری‌های ۱۴.۱ ولتی را برای  لپ تاپ ‌های ۱۰.۸ ولتی استفاده کرد.

ولتا‌ژباتری‌های لپ ‌تاپ ارتباط مستقیمی با تعداد سلول‌های به کار رفته در باتری دارد. مثلا یک باتری ۱۰.۸ ولتی ۶ سلولی یا باتری ۱۱.۱ ولتی ۸ سلولی است.

۶. شماره سریال

در انواع باتری لپ تاپ یکی از موارد مهم، وجود شماره سریال است. برای هر باتری این شماره منحصر به فرد است. روی هر باتری، شماره سریال  یا پارت نامبر آن حک شده است. این کد، بسته به نوع باتری و سازنده تعیین می‌شود که ترکیبی از حروف و اعداد است. پس هنگام خرید باید به شماره سریال باتری توجه کنید تا باتری متناسب با  لپ تاپ را خریداری کنید. البته ممکن است یک باتری از چندین پارت نامبر پشتیبانی کند.

۷. گارانتی

یکی از موارد بسیار مهم هنگام خرید باتری، گارانتی محصول است. هنگام انتخاب و خرید باتری ضمانت نامه آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که گارانتی آن معتبر است. البته در حال حاضر بیشتر باتری‌های اصل و مرغوب حداقل ۱۸ ماه ضمانت دارند.

۸. دوام و طول عمر

باتری‌ها طول عمر مشخصی دارند و پس از آن کیفیت و کارآیی خود را از دست می‌دهند. این موضوع در مورد باتری‌های  لپ تاپ نیز صدق می‌کند و آن‌ها نیز دارای سیکل مشخصی از شارژ و دشارژ هستند. مثلا زمانی که شارژ  لپ ‌تاپ از ۱۰۰ به صفر می‌رسد، یک سیکل از عمر باتری کم می‌شود. اما در حالت معمول باتری‌ها بین ۴۰۰ الی ۸۰۰ سیکل شارژ را پشتیبانی می‌کنند. در این مقاله به انواع باتری لپ تاپ و خصوصیت های آن اشاره کردیم. حتما در زمان خرید به این موارد توجه داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *