دانستنی ها

نحوه تعویض فن در پردازنده Dell GX620

روش های تشخیص تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر

فن موجود در کامپیوتر دل GX620 به گونه ای طراحی شده است که گرما را از واحد پردازش مرکزی (CPU) دور می کند تا پردازنده را خنک نگه دارد تا بتواند به درستی کار کند. اگر فن فرسوده شود یا آسیب ببیند، می تواند باعث کند شدن یا گرم شدن بیش از حد سیستم شود و مشکلات بیشتری برای کامپیوتر ایجاد کند. فن GX620 با گیره های پلاستیکی به مادربرد متصل شده و با اهرم های قفل کناره ها محکم می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه تعویض فن در پردازنده Dell GX620 آشنا سازیم.

مراحل تعویض فن در پردازنده Dell GX620

مرحله 1

قبل از اقدام به تعویض فن CPU، کامپیوتر رومیزی Dell GX620 را خاموش کنید. سیم برق را از هر دو پریز برق و پشت منبع تغذیه قاب کامپیوتر جدا کنید.

گام 2

پیچ ها را از پشت قاب کامپیوتر باز کنید که درپوش آن را با یک پیچ گوشتی محکم می کند و پیچ ها را از سر راه خارج می کنید. درپوش را از روی کیس بردارید و اتصال سیم برق مونتاژ فن هیت سینک را از مادربرد جدا کنید.

مرحله 3

به منظور تعویض فن اهرم های قفل كنار را در كناره های مجموعه فن هیت سینك بالا برده و گیره های پلاستیكی را كه مونتاژ فن را به مادربرد محكم می كنند، باز كنید. با کشیدن مونتاژ مستقیم به سمت بالا و کنار گذاشتن آن، مجموعه فن گرماگیر را از مادربرد جدا کنید.

مرحله 4

یک قطره از ترکیب حرارتی را با یک سرنگ به بالای تراشه CPU بمالید و مجموعه فن جدید گرماگیر را به مادربورد بالای تراشه CPU وصل کنید. بررسی کنید که زبانه های پلاستیکی در جای خود قفل شده اند و اهرم های قفل کناره های مجموعه فن مخزن گرم را محکم کنید.

کانکتور سیم برق مونتاژ فن هیت سینک را به مادربرد وصل کنید و با پیچ درب کامپیوتر را روی کیس محکم کنید. سیم را به پشت منبع تغذیه وصل کرده و سیم را به پریز برق وصل کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *