دانستنی ها

بررسی عملکرد سرفیس دئو Surface Duo

بررسی عملکرد سرفیس دئو Surface Duo

سرفیس دئو Surface Duo از جمله محصولات سرفیس مایکروسافت است. این مدل سرفیس قادر است هم به عنوان یک کامپیوتر جیبی و هم به صورت یک تلفن هوشمند، به دنیای محصولات دیجیتالی معرفی شود. با از طرف دیگر سرفیس Duo برخلاف جثه کوپکی که دارد، از قابلیت‌های زیادی برخوردار است. فقط همین خصوصیت به تنهایی می­تواند این محصول را منحصر به فرد کند. امروزه کاربران و طرفداران سرفیس‌های مایکروسافت استقبال فوق العاده‌ای نسبت به رونمایی از این شگفتانه مایکروسافت نشان داده‌اند. شاید بتوان این محصول را، از جمله کاربردی‌ترین و دوست داشتنی ترین محصولات این کمپانی معروف و بسیار معتبر معرفی کرد.

با ما همراه باشید، چون قصد داریم برای شما کاربران وب­سایت  navakservices.com،  در این مقاله به بررسی عملکرد سرفس دئو می‌پردازیم. اگر هنوز در زمینه انتخاب سرفیس از بین دیگر محصولات در تردید هستید، مطالعه این مقاله می‌تواند افق‌های روشنی را در زمینه تصمیم‌گیری به شما به نشان دهد. پس مطالعه مقاله آموزشی را از دست ندهید.

درباره Surface Phon یا همان سرفیس دئو Surface Duo

نام این محصول از سری محصولات خانواده سرفیس در ابتدا سرفیس فون Surface Phon بود. البته دلیل انتخاب این نام نیز روشن است. به خاطر اینکه سرفیس دئو را می‌توان شبیه‌ترین Surface به موبایل‌های هوشمند نامید. همانطور که می‌دانید تمام محصولات سرفیس قابلیت مکالمه را برای کاربران فراهم می‌آورند. سرفیس Duo در تاریخ اکتبر 2019 توسط کمپانی بزرگ مایکروسافت رونمایی شد. محصولی شگفت انگیز که از دو صفحه نمایش برخوردار است. از طرف دیگر کاربران می‌توانند به راحتی آن را حمل کنند. چرا که هم از وزن کم و هم از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است. علی رغم نام­گذاری و معروفیت این نوع سرفیس به عنوان تلفن هوشمند، اما این نام به مذاق کمپانی Microsoft زیبا نبود. در ادامه این شرکت بزرگ با توجه به دلایلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، نام Surface Duo را برای آن انتخاب کرد.

این امکان وجود دارد که کاربران در زمان اولین مواجهه با محصول مایکروسافت یعنی سرفیس Duo، آن را با یک تلفن موبایل هوشمند اشتباه بگیرند. در خصوص این اشتباه نه می‌توان به آنها حق داد و نه می‌توان از این نوع تصور، آنها را ماخذه کرد. به دلیل اینکه Surface Duo هم از قابلیت‌های موجود در یک تلفن هوشمند برخوردار است و هم، ظاهر آن بسیار به این محصولات شبیه است. این محصول سرفیس به راحتی تا می‌شود. در ادامه کاربر می‌تواند آنها را در جیب خود نگهداری و حمل کند. با استفاده از سرفیس Duo کاربران می‌توانند به راحتی با مخاطبان خود تماس خروجی و تماس ورودی داشته باشند.

سرفیس دئو
سرفیس دئو

سرفیس Duo محصولی شگفت­انگیز در بین خانواده سرفیس

کمپانی مایکروسافت در زمان رونمایی رسمی از این نوع محصول خود، به دو نکته بسیار مهم و البته عجیب اشاره کرد. اول اینکه سرفیس دئو بر خلاف دیگر سرفیس‌­ها از سیستم عامل ویندوز برخوردار نیست. معرفی این خصوصیت برای همه طرفداران و کاربران محصولات مایکروسافت در آن زمان شگفت­‌آور بود. شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید این مدل سرفیس به جای برخورداری از سیستم علمل ویندوز، از سیستم عامل اندروید برخوردار است. دوم اینکه با وجود آن همه شباهت‌هایی که سرفیس دئو با محصولات دیجیتالی تلفن هوشمند دارد، مایکروسافت سرفیس Duo را به عنوان یک تلفن هوشمند معرفی نکرد. کمپانی مایکروسافت این نوع سرفیس خود را در جایگاه یک ابزار ارتباطی هوشمند نامید.

در این انتخاب باید حق را کامل به کمپانی مایکروسافت داد. چراکه وقتی به قابلیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری سرفیس Dou توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که از شرایطی فراتر از یک تلفن موبایل هوشمند برخوردار است. می‌دانید که از شاخصه‌های معروف در انواع سرفیس مایکروسافت دو در یک بودن یا همان هیبریدی بودن است. این خصوصیت در محصولات سرفیس Dou مایکروسافت نیز وجود دارد. در حالت عادی یعنی در حالت بسته بودن، این محصول مایکروسافت از دو نمایشگر به اندازه 5.6 اینچی برخوردار است. دو نمایشگری که می‌توانند به طور کل از کاربری مجزا برخوردار باشند. اما وقتی کاربر به باز کردن این سرفیس اقدام کند، در اینجا دیگر با یک نمایشگر 8.3 اینچی مواجه خواهد شد. از طرف دیگر به قابلیت انعطاف پذیری بالا در این محصول اشاره کردیم. بر این اساس کاربر می‌تواند هم در حالت کاملا تخت و هم در حالت چرخش 360 درجه از این سرفیس شگفت انگیز استفاده کند. یعنی می‌تواند در عین حال به راحتی سرفیس دئو را یک دور کامل چرخانده و بدون هیچ خدشه­ای از آن استفاده کند.

درباره قیمت و زمان ارائه  Surface Duo

موضوع قیمت و زمان ارائه سرفیس دئو برای کاربرانی که به این محصول سرفیس علاقه‌مند هستند، مهم است. شرکت مایکروسافت در دسامبر سال 2020 این مدل سرفیس خود را به بازار محصولات دیجیتالی معرفی نمود. پس از معرفی با شرایط قیمت و البته امکاناتی که در این سرفیس وجود دارد، شاهد استقبال چشمگیری از طرف کاربران و طرفداران سرفیس‌های مایکروسافت بودیم.

کیفیت طراحی نمایشگر در سرفیس Duo

همانطور که می‌دانید سرفیس دئو مایکروسافت از 2 نمایشگر با مقیاس 5.6 اینچی برخوردار است. این محصول تا شدنی و کوچک مایکروسافت، می‌تواند به عنوان دو تبلت در یک محصول شناخته شود. تاریخ دقیق ارائه این محصول در بین دنیای محصولات دیجیتالی اکتبر 2019 با نام Surface Neo  است. شاید بتوان این نوع سرفیس را به عنوان یک تلفن هوشمند تا شدنی معرفی کرد. در زمینه داشتن امنیت از صفحه نمایش، در سرفیس دئو از محافظ گوریلا گلس استفاده می‌شود. وقتی به ظاهر این محصول توجه می‌کنید یک لولای بسیار باریک در بین دو صفحه نمایش را خواهید دید. نکته حائز اهمیت در کیفیت این دو صفحه نمایش عدم یکپارچه بودن کامل آن است. در مقایسه صفحه نمایش‌های سرفیس دئو با محصول هواوی ( Huawei Mate X ) یا سامسونگ (Samsung Galaxy Fold )، شرایط این صفحه نمایشگرها در سرفیس مایکروسافت از مقاومت بیشتری برخوردار است.

رزولوشن نمایشگر­های سرفیس Duo

 کاربران و طرفداران انواع محصولات سرفیس مایکروسافت به داشتن رزولوشن و کیفیت عالی در نمایشگرهای این محصولات یقین دارند. پس قطعا توقع داریم در سرفیس دئو نیز شاهد نمایشگر با کیفیت باشیم. صفحه نمایشگر یا بهتر است بگوییم صفحه نمایشگرها در این مدل سرفیس با قدرت رزولوشن ( 1350 در 1800 ) پیکسل به بازار محصولات دیجیتالی ارائه می‌شود. از طرف دیگر می‌توان تراکم پیکسل در هر دو صفحه نمایشگر این محصول را در حدود 401 پیکسل در هر اینچ معرفی نمود. البته بر اساس توییتی که یکی از کارمندان مایکروسافت منتشر کرده است، این اعداد به احتمال با تغییراتی همراه خواهد بود.

سرفیس Duo­ را می‌توانید در حالت 180 درجه و تخت به صورت یک تبلت کامل استفاده کنید. یعنی در حالت تخت هر دو صفحه نمایشگر با هم ادغام می­‌شوند و اصلا، متوجه وجود دو صفحه نمایشگر مجزا نخواهید شد. در این حالت شما یک تبل با ای سی دی 8.3 خواهید داشت. حتی کاربر قادر است شرایط تخت بودن سرفیس دئو را تا 360 درجه نیز خم کند. از طرفی کاربر می‌تواند کل سرفیس را تا 180 درجه خم کند. که به یک صورت یک تبلت دارید و از طرف دیگر می‌تواند 180 درجه دیگر نیز خم کند تا هیچ نمایشگری بر روی سرفیس دیده نشود. به نظر شما وجود این مقدار انعطاف پذیری شگفت آور نیست ؟

سرفیس دئو
نحوه خم شدن در سرفیس دئو مایکروسافت

کیفیت سیستم عامل در سرفیس Duo

در محصول سرفیس دئو، مایکروسافت شرایط پشتیبانی استفاده از اپلیکیشن‌ها در هر دو صفحه برای کاربران وجود دارد. مایکروسافت در زمان رونمایی از محصول اعلام کرد که برخلاف دیگر سرفیس‌ها، سیستم عامل در این محصول اندروید است. این موضوع هماهنگی و مشارکت شرکت مایکروسافت با شرکت بزرگ گوگل را نشان می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرد سرفیس Dou با تمام اپلیکیشن‌های اندروید سازگار است. این اتفاق می‌تواند از این گسترده‌تر نیز باشد. کاربران در زمان استفاده از سرفیس دئو قادر خواهند بود همزمان به دو کاربری کاملا متمایز مشغول شوند. مثلا در یک صفحه با یکی از نمونه اپلیکیشن‌های طراحی به خلق یک آثار هنری بپردازند و در عین حال، در صفحه دیگر با مخاطب خود چت یا ویدئو کال داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *