اخبار

استخدام مدیر عامل سابق ChatGPT توسط مایکروسافت

سمت جدید مدیرعامل سابق ChatGPT در مایکروسافت

مایکروسافت، با استخدام سم آلتمن به عنوان مدیرعامل پیشین OpenAI، وارد یک فصل جدید از توسعه فناوری هوش مصنوعی شده است. سم آلتمن، که به عنوان ابتکارگر ChatGPT شناخته می‌شود، پس از اعلام عدم صلاحیت برای رهبری OpenAI، اخراج شده است. در حین مذاکرات برای بازگشت او به OpenAI، مایکروسافت با افتخار اعلام کرد که سم آلتمن به همراه همکار سابق خود، گرگ بروکمن، به تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که در حال توسعه در مایکروسافت می‌باشد، پیوسته‌اند. این گام به نظر می‌رسد که این دو تن به عنوان رهبران جدید این تیم، به ارتقاء تحقیقات و پروژه‌های هوش مصنوعی در مایکروسافت کمک خواهند کرد.

مایکروسافت، به استخدام رهبران برجسته در داخل مجموعه خود، عنوان مدیرعاملی کل را اختصاص می‌دهد. به عنوان مثال، به تازگی، فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، لقب مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت را به خود اختصاص داد. این الگوی لقب‌گذاری نیز در خصوص خریدهای بزرگ مایکروسافت، از جمله گیت هاب، لینکدین و اکنیویژن بلیزارد نیز به‌کار گرفته می‌شود. حالا نوبت به خالق هوش مصنوعی ChatGPT، سم آلتمن رسیده است که می‌پذیرد نقش مدیرعامل بخش جدیدی از مایکروسافت را به عهده گیرد، جایی که فعالیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی انجام خواهد شد.

برا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ChatGPT مقاله آشنایی با چت بات هوش مصنوعی Chat gpt را مطالعه نمایید.

همچنین، گرگ بروکمن اعلام کرده است که تیم جدید مایکروسافت از توانمندی‌های برتر OpenAI تشکیل خواهد شد. جیکوب پاچوکی، مدیر تحقیقاتی OpenAI، به عنوان رهبر یکی از بخش‌های تحقیقاتی هوش مصنوعی پیشرفته مایکروسافت منصوب خواهد شد. همچنین، شیمون سیدور، دانشمند تحقیقاتی، و الکساندر مدری، رئیس بخش آماده‌سازی OpenAI، نیز سرپرستی بخش‌های دیگر این تیم را بر عهده خواهند داشت.

در همین حال، پس از اخراج سم آلتمن، OpenAI مدیرعامل سابق Twitch را به خدمت گرفت. این استخدام، تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات با هیئت مدیره OpenAI برای بازگرداندن آلتمن به عنوان مدیرعامل، انجام شد. از جمعه گذشته، که سم آلتمن اخراج شد، میرا موراتی به عنوان مدیرعامل موقت این شرکت در حال فعالیت است.

در پی اخراج مدیرعامل چت جی‌پی‌تی کارکنان OpenAI نیز ساکت نمانده و تعداد زیادی از کارکنان شرکت هوش مصنوعی “اوپن‌آی‌آی” در روز دوشنبه ۲۹ آبان به شدت اعلام کردند که در واکنش به اخراج سم آلتمن، مدیرعامل سابق این شرکت، نقل مکان کرده و به تیم مایکروسافت می‌پیوندند.

این اخراج ناگهانی سم آلتمن، که در هفته گذشته پیش اومد، باعث بحران و ناراحتی در “اوپن‌آی‌آی”، تولیدکننده هوش مصنوعی “چت جی‌پی‌تی” شد. حالا تهدید کارکنان به ایجاد بحران عمیق‌تر در این شرکت منجر شده است. در نامه‌ای که بیش از ۷۷۰ نفر از کارکنان “اوپن‌آی‌آی” منتشر کرده‌اند، اعلام کرده‌اند که قصد دارند مشابه آلتمن، به مایکروسافت بپیوندند، مگر اینکه اعضای هیئت مدیره که باعث اخراج آلتمن شدند، از مسئولیت خود دست بکشند.

در این نامه، به‌طور صریح به هیئت مدیره اظهار شده که آن‌ها ناکارآمد در رهبری و مدیریت این شرکت هستند و بر اهمیت داشته‌اند: “مایکروسافت تضمین کرده است که برای همه کارمندان اوپن‌آی‌آی جایگاه شغلی در دسترس است.”

حذف سم آلتمن از مسیر هوش مصنوعی جهانی را به چالش کشید و در پاسخ، مایکروسافت اعلام کرد که او را برای یک پروژه و سرمایه‌گذاری نوآورانه در زمینه هوش مصنوعی به خدمت گرفته است. در این طرح جدید، سم آلتمن به همراه گرگ بروکمن، سابق رئیس هیئت مدیره “اوپن‌ای‌آی”، سرنخ را در دست می‌گیرند.

مایکروسافت، با سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در شرکت دانش‌بنیان “اوپن‌ای‌آی” و ارائه زیرساخت‌های رایانه‌ای برای توسعه هوش مصنوعی، نقش مهمی در این صنعت دارد. تحلیل‌گران معتقدند که جذب سم آلتمن توسط مایکروسافت، جلوه بیشتری به موقعیت این شرکت در زمینه هوش مصنوعی خواهد بخشید. ارزش سهام مایکروسافت پیش از گشایش بازار سهام دو درصد افزایش یافته است.

شرکت “OpenAI ” نیز در جمعه گذشته اعلام کرد که عدم صراحت و صداقت سم آلتمن در تعامل با هیئت مدیره، دلیل اصلی اخراج او بوده و اعضای هیئت مدیره به توانایی او برای رهبری شرکت اعتماد ندارند. نقش برجسته سم آلتمن در راه‌اندازی و معرفی هوش مصنوعی “چت جی‌پی‌تی” در سال گذشته، او را به یکی از برجسته‌ترین افراد در حوزه فناوری هوش مصنوعی تبدیل کرد.

شاید برای شما جالب باشد تا درباره هوش مصنوعی گوگل هم بدانید، پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی با پاتکی به نام هوش مصنوعی Bard گوگل را مطالعه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *