لپ تاپ

با انواع صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر آشنا شوید – بخش دوم

با انواع صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر آشنا شوید

در مقاله با انواع صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر آشنا شوید – بخش اول به معرفی کوتاهی در خصوص صفحه نمایش لپ تاپ پرداختیم. در این مطلب قصد داریم به ادامه مطلب قبل بپردازیم. بهتر است قبل از خریداری کالای مورد نظرتان در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید.

صفحه نمایش OLED  لپ تاپ

OLED :  در دستگاه های تلفن همراه، نمایشگرهایی که کیفیت بسیار بالایی دارند، OLED است. این دیود ساطع کننده نور آلی است.

نمایشگرهای OLED آنهایی هستند که از مواد شیمیایی استفاده می کنند و پس از تولید نور کاربر می تواند ببیند.

این فناوری برای برخی از دستگاه های قابل حمل بسیار عالی است. بنابراین، فضای زیادی در داخل آن دستگاه های قابل حمل وجود دارد که می توان با استفاده از توان مربوط به آن، از آن فضا استفاده کرد.

اجزای صفحه نمایش لپ تاپ:  در واقع نمایشگرهای OLED بسیار زیبا هستند همچنین، می توان آنها را بسیار ترد یافت، آنها بسیار شفاف هستند و رنگهای ناشی از آن بسیار جذاب هستند. برای بازی های سبک این نوع نمایشگرها بسیار عالی هستند.

این فناوری عالی عمل می کند، زیرا نرخ تازه سازی آن بسیار بالا است. بنابراین اگر کسی علاقه مند به انجام بازی هایی است که دارای عملکرد بالایی هستند، انتخاب این گزینه بسیار مناسب است.

صفحه نمایش پلاسما  لپ تاپ

پلاسما: پلاسما در واقع فناوری صفحه تخت است. از دیرباز در بازار رایج بوده است. نمایشگرهای صفحه نمایش پلاسما بسیار درخشان هستند.

این فناوری محدودیت هایی دارد، بنابراین ممکن است از داشتن این فناوری در لپ تاپ که عمدتا با باتری کار می کند اجتناب کنید.

هنگام استفاده از لپ تاپ 25 درصد انرژی  صرف برق و باتری میشود، در صورتیکه از پلاسما استفاده کنید این میزان بسیار بیشتر خواهد شد .

در صورتیکه مشکل مصرف برق حل شود مردم مجبور نیستید از فناوری های گران قیمت مانند OLED استفاده کنید و تولیدکنندگان نیز به جای داشتن فناوری OLED به عنوان بهترین، انتخاب دیگری خواهند داشت.

اما هنوز، پلاسما در لپ تاپ ها قرار نگرفته است، مخصوصاً به این دلیل که بسیاری از لپ تاپ ها از باتری استفاده می کنند، در صورت استفاده از نمایشگر پلاسما بر روی لپ تاپ مردم مجبور می شوند همزمان تعداد زیادی باتری حمل کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *