دانستنی ها

گوگل درایو چیست؟ + آموزش استفاده

گوگل درایو

 

تا به حال شده که از کم بودن حافظه برای داده‌های خود به ستوه بیایید؟ داده‌هایی که نیازی ندارید همیشه در دسترس‌تان باشند اما مطمئن هستید که بلاخره یک روزی نیازتان می‌شوند و نمی‌‌توانید آن‌ها را پاک کنید. استفاده از فضای داده ابری یک انتخاب مناسب برای شماست. یکی از این فضاها یا بهتر بگوییم سرویس‌ها گوگل درایو نام دارد.

گوگل درایو چیست؟

گوگل درایو یکی از بهترین خدماتی است که شرکت گوگل برای حفاظت و نگهداری از اطلاعات کاربران ارائه می‌دهد. در حقیقت می‌توان گفت که گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی اطلاعات است. شما می‌توانید اطلاعات زیادی از جمله فیلم، عکس، فایل های مختلف و… را روی آن ذخیره کنید یا از لپ تاپ خودتان بک آپ بگیرید و آن را در این سرویس ذخیره کنید. با گوگل درایو می‌توانید از هر کجایی که هستید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید به شرط آن که اینترنت داشته باشید. در حقیقت شما داده‌های خود را روی این فضای ابری آپلود می‌کنید و سپس از هرجایی می‌توانید آن را دانلود کنید و البته خیال‌تان هم راحت باشد که کسی جز شما به این داده‌ها دسترسی ندارد. لازم به ذکر است که این سرویس رایگان است ولی تعداد کمی از امکاناتش هم پولی هستند. با اکانتی که در گوگل درایو می‌سازید ۱۵ گیگابایت حافظه خواهید داشت. البته اگر حافظه بیشتری می‌خواهید می‌توانید با پرداخت ماهانه ۲ دلار ۱۰۰ گیگابایت، با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار ۱ ترابایت و با ماهانه ۱۰۰ دلار ۱۰ ترابایت داشته باشید.

گوگل درایو

گوگل درایو چیست

آموزش استفاده از گوگل درایو با گوشی و لپ تاپ

برای رفتن به سایت گوگل درایو کافی است به آدرس drive.google.com یا اینکه از اپلیکیشن گوگل درایو استفاده کنید.

برای استفاده از گوگل درایو شما نیاز به یک حساب کاربری دارید. پس اول حساب کاربری خود را در عرض چند دقیقه بسازید. اگر می‌خواهید در با استفاده از فضای خود سایت از این سرویس استفاده کنید و فایل های خود را آپلود کنید می‌توانید پس از ساختن حساب کاربری فایل‌ها را با موس گرفته و به درون صفحه رها کنید (روش drag and drop) روش دیگر این است که از گزینه New در بالا سمت چپ استفاده کنید و روی File Upload یا Folder Upload بزنید. بعد هم فایل موردنظرتان را انتخاب کرده و روی Open یا Upload بزنید.

برای آپلود فایل‌ها روی گوگل درایو با گوشی کافی است پس از نصب برنامه روی علامت به اضافه «+» در پایین سمت راست صفحه بزنید و بعد فایل موردنظرتان را انتخاب کنید.

زمانی اگر خواستید از فایلی که آپلود کردید استفاده کنید کافی است پس از انتخاب فایل گزینه More actions را انتخاب کنید (که ممکن است به شکل یک سه نقطه عمودی در قسمت بالا سمت راست صفحه باشد.) و روی گزینه Download بزنید.

محدودیت های گوگل درایو

لازم است بدانید که در این سرویس می‌توانید اغلب فرمت‌ ها مثل jpeg، mov، mpeg4، gif، avi و png را بارگزاری کنید و محدودیت ندارید. اما از این نظر که فایل شما چقدر حجم داشته باشد محدودیت‌هایی دارید! مثلا در مورد اسناد، شما می‌توانید فقط اسنادی که کمتر از ۱.۰۲ میلیون کاراکتر دارند را روی آن ذخیره کنید. البته اگر محتوای اسناد خود را به فرمت گوگل داکز تغییر دهید ۵۰ مگابایت حافظه برای بارگزاری سندتان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در مورد صفحات گسترده هم باید گفت که اگر آن‌ها را در گوگل شیتس «google sheets» بسازید یا اینکه خود فایل‌تان را به فرمت گوگل شیتس تغییر دهید تا گوگل درایو تا میلیون سلول اجازه می‌دهد که درش بارگزاری کنید. برای ذخیره کردن فایل‌های پاورپویت و فایل‌های ارائه هم اگر این فایل به فرمت گوگل اسلایدز باشد تا ۱۰۰ مگابایت اجازه بارگزاری دارید. برای سایر فرمت‌ها و پرونده‌ها ۵ ترابایت فضای خالی خواهید داشت.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: دستیار صوتی گوگل

شما تا به حال از گوگل درایو استفاده کرده‌اید؟ استفاده از این سرویس چه مزیت‌ها و چه محدودیت‌هایی برای شما داشته است؟ تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “گوگل درایو چیست؟ + آموزش استفاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *