دانستنی ها

تعمیر بلوتوث لپ تاپ و رفع مشکلات آن

تعمیر بلوتوث لپ تاپ و رفع مشکلات آن

تعمیر بلوتوث لپ تاپ یکی دیگر از موضوعاتی است که قصد داریم در این مطلب به بررسی آن و رفع مشکل بپردازیم. در واقع بلوتوث یک فناوری ضروری است که دستگاه های بی شماری را به صورت بی سیم به رایانه ها، لپ تاپ ها و تبلت ها متصل می کند. وقتی دیگر به درستی روی رایانه ویندوز 10 کار نمی کند، دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد. برای رفع این نوع مشکلات بلوتوث، چندین راه حل وجود دارد که کارها را دوباره به کار بیندازید.

تعمیر بلوتوث لپ تاپ و رفع مشکلات آن در ویندوز 10

مشکلات بلوتوث در رایانه های ویندوز 10 معمولاً به دلیل ترکیبی از مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد می شود. بعضی اوقات چندین دستگاه بلوتوث باعث درگیری با یکدیگر و رایانه ای می شود که دستگاه های بلوتوث سعی در اتصال آن دارند. در موارد دیگر، مشکلات اتصال به این دلیل رخ می دهد که رایانه به سیستم عامل ، نرم افزار یا به روزرسانی درایور نیاز دارد.

سایر دلایل عمده خطاهای بلوتوث ویندوز 10 شامل خرابی دستگاه ، تنظیمات نادرست در ویندوز 10 فعال یا غیرفعال شده و دستگاه بلوتوث خاموش است.

رفع مشکل بلوتوث در ویندوز 10

چگونه مشکلات بلوتوث را در ویندوز 10 برطرف کنیم

از آنجا که دلایل اتصال بلوتوث معیوب ممکن است متفاوت باشد، راه حل های بی شماری برای آزمایش وجود دارد. در اینجا موثرترین راه ها برای رفع مشکلات رایج بلوتوث ویندوز 10 وجود دارد.

1-   مطمئن شوید بلوتوث فعال است. گاهی اوقات بلوتوث به طور تصادفی در رایانه ها و رایانه های لوحی ویندوز 10 غیرفعال می شود. برای تأیید روشن بودن ، با انتخاب نماد سینی سیستم در گوشه پایین سمت راست صفحه ، Windows Action Center را باز کنید و به نماد بلوتوث نگاه کنید. اگر کم باشد ، بلوتوث خاموش است. نماد بلوتوث را برای روشن کردن انتخاب کنید.

2-بلوتوث را دوباره روشن و خاموش کنید. با تنظیم مجدد سریع تنظیمات بلوتوث ، اغلب مشکلات اتصال از بین می روند. این به طور دستی دستگاه شما را مجبور به جستجوی دستگاه های بلوتوث می کند. برای روشن و خاموش کردن بلوتوث، قسمت مدیریت Windows 10 را باز کنید، بلوتوث را انتخاب کنید تا خاموش شود ، چند ثانیه صبر کنید ، سپس دوباره گزینه بلوتوث را انتخاب کنید تا روشن شود.

3- دستگاه بلوتوث را به ویندوز 10 نزدیک کنید. این احتمال وجود دارد که دستگاه بلوتوث شما خارج از محدوده رایانه یا رایانه لوحی Windows 10 باشد. هنگام برقراری اتصال اولیه یکی را در کنار دیگری قرار دهید.

4- مطمئن شوید که دستگاه از بلوتوث پشتیبانی می کند. در حالی که بلوتوث در دستگاه های هوشمند مشترک است ، اما همه چیز از آن استفاده نمی کنند. اگر این محصول از بلوتوث بر روی بسته بندی خود و یا در کتابچه راهنمای خود نام نبرد، احتمالاً باید با استفاده از روش دیگری مانند Wi-Fi یا کابل به دستگاه ویندوز 10 متصل شود.

5-  ویندوز 10کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید. با یک راه اندازی مجدد ساده می توانید مشکلات مختلف ویندوز 10 ، از جمله مشکلات مرتبط با اتصال به دستگاه بلوتوث را برطرف کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *