دانستنی ها

ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس (مشکل IC Sound)

ایراد فنی آیفون ۷

همانطور که در مقاله چگونگی تعمیر اسپیکر آیفون گفته شد گاهی گوشی آیفون شما در قسمت بلندگوی خود دچار مشکل می‌شود، این مشکل را می‌توانید شما برای گوشی‌تان ایجاد کنید ولی اگر برخی از آیفون‌ های یک نسل یک مشکل را خودشان به عنوان یک ایراد فنی داشته باشند چه؟

ایرادی که کمپانی Motherboard cites one tech expert از آن تحت عنوان loop disease یاد می‌کند (به معنی مشکلات پیوسته). (در نسل جدید آیفون ۶ هم شاهد  touch disease بودیم!)

علائم ایراد فنی در اسپیکر آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

شما ممکن است برخی و  یا همه ی علائم لیست زیر را مشاهده کرده باشید :

وقتی یادداشت صوتی ایجاد می‌کنید یا کلا با برنامه voice memos صدایی ضبط می‌کنید آن صدا را دیگر نمی‌توانید باز کنید و گوش دهید. حتی آیتمش خاکستری کمرنگ می‌شود.

وقتی تماس تلفنی برقرار می‌کنید (یا در فیس تایم هستید) نه شما و نه کسی که با او در حال مکالمه هستید صدای همدیگر را نمی‌شنوید یا به جای صدای مخاطب صداهای ناهنجار بشنوید.

ایراد فنی آیفون ۷

ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

 حتی سیری هم نمی‌تواند صدای شما را بشنود!

هنگام ضبط فیلم صدایی ضبط نمی‌شود.

در برنامه‌های مختلف پیام‌رسان توانایی ارسال پیام صوتی ندارید.

علامت اسپیکر آیفون شما هنگام تماس خاکستری شود.

هنگامی که آیفون را خاموش و روشن می‌کنید موقع بوت شدن زمان بیشتری صرف می‌کند.

 مشکل در تراشه صوتی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

ماهیت این مشکل درست شبیه همان touch disease در آیفون ۶ است. در loop disease تراشه‌ صوتی یا IC Sound روی مادربورد سست شده است. علائمی که به شما گفتیم شما را کم کم درگیر می‌‌کنند ولی در طول زمان گسترده‌تر می‌شوند. یعنی در ادامه گوشی اپل شما هنگام بوت شدن و بالا آمدن لوگوی اپل دچار مشکل می‌شود. گاهی کاربران اصلا متوجه نمی‌شوند که چنین مشکلی وجود دارد چون loop disease گاهی فقط وقتی که آیفون خود را ری استارت می‌کنید خودش را نشان می‌دهد و کمتر اتفاق می‌افتد که کاربری گوشی‌اش را خاموش یا ری استارت کند.

تعمیر تراشه صوتی آیفون۷ و آیفون ۷ پلاس

با این حال نگران نباشید، تیم مجرب ناوک می‌تواند همانطور که touch disease در آیفون ۶ پلاس را پشت سر بگذارد این مشکل را هم به سادگی حل کند. برای تعمیر تراشه صوتی آیفون شما کارشناسان ما تراشه صوتی آن را از مادربورد جدا می‌کنند و آن را عیب‌یابی می‌کنند. گاهی مشکل در این تراشه با اضافه کردن یک سیم میکروسنج برای تقویت پیوستن خط ساعت استریو در C12 به IC Sound حل می‌شود و گوشی آیفون شما بدون نیاز به تعمیرات سنگین تنها با تکیه بر تخصص و تجربه تعمیر می‌شود. با این اقدام از مشکلاتی که در آینده ممکن است برای گوشی اپل شما در اثر همین سستی تراشه بیفتد پیشگیری می‌شود.

شما تا کنون متوجه هیچ یک از علایم بالا در گوشی آیفون خود شده‌اید؟ مشکل آیفون شما از کجا بوده و چگونه برطرف شده؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس (مشکل IC Sound)

  1. مجتبى كريم الهى گفت:

    گوشى من همين ايرادات رو داره ميخواستم بدونم تعويض icصدا چقدر هزينه داره برام انجام بديد؟متشكرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *