دانستنی ها

نحوه رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

نحوه رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ یکی از پی سرچ ترین کلماتی است که در گوگل سرچ می شود. هر لپ تاپ با صفحه لمسی همراه است. به آن صفحه لمسی یا تاچ پد موس نیز گفته می شود. وقتی ماوس نداریم ، می توانیم از این صفحه لمسی استفاده کنیم. بسیاری از کاربران با این مشکل روبرو شده اند که تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند. باید چکار کنم؟ در ادامه مطلب، ما به روش هایی برای رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ پرداخته ایم با ما همراه باشید. این راه حل ها برای همه برندهای لپ تاپ ، از جمله لپ تاپ های Acer ، Asus ، Dell ، HP ، Lenovo ، Toshiba ، Huawei و سایر لپ تاپ های Windows 10 مناسب هستند.

4 روش رفع مشکل تاچ پد لپ تاپ

نیازی نیست همه مراحل را امتحان کنید ، فقط مرحله به مرحله و این روش ها را امتحان کنید تا صفحه لمسی خود را به درستی کار کنید.

  1. لپ تاپ خود را دوباره راه اندازی کنید

اگر در روند استفاده از لپ تاپ این اتفاق ناگهانی رخ دهد ، می توانیم از این طریق با آن کنار بیاییم. ابتدا سعی می کنیم رایانه را مجدداً راه اندازی کنیم ، زیرا برخی از برنامه ها به اشتباه اجرا می شوند و حافظه نیز به درستی اجرا نمی شود ، که همچنین باعث می شود تاچ پد کار نکند. اگر بعد از راه اندازی مجدد لپ تاپ هنوز مشکل وجود دارد ، لطفاً با روش بعدی ادامه دهید.

  1. صفحه لمسی را در تنظیمات فعال کنید

بعضی اوقات ویندوز را به روز می کنید یا نرم افزار را نصب می کنید. متوجه شدید که تاچ پد کار نمی کند ، پس باید صفحه لمسی را در تنظیمات ماوس فعال کنید.

  1. در ویندوز 10 ، لطفاً روی جعبه جستجو کلیک کنید> نوع کنترل پنل را وارد کنید> روی صفحه کنترل در نتیجه جستجو در سمت راست کلیک کنید ، به سخت افزار و صدا> ماوس (در زیر دستگاه ها و چاپگرها) بروید.
  2. در پنجره Mouse Properties ، روی برگه touchpad (که معمولاً توسط سازنده صفحه لمسی نامگذاری می شود: Synaptics ، ELAN ، Touchpad و غیره) کلیک کنید ، در تب سمت راست کنار تب Hardware قرار دارد.
  3. روی آن صفحه لمسی کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس روی دکمه Enable Device کلیک کنید.
  4. روی Apply کلیک کنید و سپس OK را کلیک کنید

   3. درایور صفحه لمسی خود را به روز کنید

اگر دو روش بالا را امتحان کردید ، تاچ پد لپ تاپ شما هنوز کار نمی کند ، لطفاً درایور صفحه لمسی را حذف نصب کرده و درایور تاچ پد مناسب لپ تاپ خود را از وب سایت رسمی بارگیری کنید.

برای حذف درایور صفحه لمسی. لطفاً روی “جستجو” کلیک کنید>> نوع دستگاه مدیریت> بخش موشها و سایر دستگاههای اشاره را باز کنید ، روی دستگاه صفحه لمسی خود کلیک راست کرده و حذف نصب درایور را انتخاب کنید

  1. ماژول صفحه لمسی را جایگزین کنید

اگر هنوز مشکل کار نکردن صفحه لمسی را حل نکرده اید ، احتمالاً مشکل ماژول صفحه لمسی شماست. باید ماژول صفحه لمسی را تعویض کنید. می توانید برای تعویض صفحه قبلی خود تاچ پد جدیدی خریداری کنید یا لپ تاپ خود را به تعمیرگاه برسانید تا یک تکنسین حرفه ای پیدا کنید ، از آنها بخواهید تاچ پد جدیدی را برای شما تعویض کنند.

برای تعویض ماژول صفحه لمسی ، ابتدا باید درپوش زیرین را برداشته و سپس باتری را جدا کنید. معمولاً در زیر باتری می توانید به ماژول صفحه لمسی دسترسی پیدا کنید ، کابل تاچ پد را از مادربرد جدا کرده و پیچ هایی را که صفحه لمسی را محکم می کند بردارید ، می توانید ماژول صفحه لمسی را بردارید

معمولاً چهار روش فوق باید بیشتر مشکلات کار نکردن تاچ پد لپ تاپ را برطرف کند. اگر شرایط خاصی را تجربه کرده اید، در صورتی که برای تعمیر لپ تاپ خود با مشکل مواجه هستید می توانید به مراکز تعمیر معتبر مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *