دانستنی ها

چگونگی تعمیر اسپیکر آیفون

اسپیکر آیفون

اگر ناگهان متوجه نویز یا خش خش در صدای آیفون خود شده‌اید یا هنگام مکالمه می‌بینید که اسپیکر شما مثل گذشته کار نمی‌کند اسپیکر آیفون شما احتمالا دچار مشکل شده است. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر حین مکالمه فقط شما هستید که صدای طرف مقابل را درست نمی‌شنوید مشکل از اسپیکر شماست ولی اگر صدای دریافت شده توسط مخاطب شما هم مشکل دارد مشکل می‌تواند از فلت اسپیکر یا آی سی صوت هم باشد. اسپیکر آیفون شما می‌تواند به خاطر مشکلات نرم‌افزاری دچار مشکل شده باشد. می‌تواند هم مشکل سخت افزاری داشته باشد که دیگر اینجا باید برای تعمیر یا تعویض اسپیکر آیفون خود اقدام کنید.

تعمیر اسپیکر آیفون

تعمیر اسپیکر آیفون کار آسانی نیست. اپل‌ها روز به روز نازک‌تر می‌شوند و برای باز کردن آن‌ها باید تکیه بر تجربه کسانی کرد که سالیان سال است با گوشی‌های این‌چنینی سروکله می‌زنند.

اسپیکر آیفون

تعمیر اسپیکر آیفون

برای باز کردن اسپیکر آیفون ابتدا باید شارژ گوشی را به میزانی رساند که احتمال انفجار و آتش‌سوزی در آن به حداقل برسد، بعد باید از ساکشن کاپ برای ایجاد فاصله‌ای ظریف در قاب آیفون استفاده کرد. انتخاب مکان درست برای نصب ساکشن کاپ خودش نیازمند تجربه است و نباید روی دکمه هوم یا هر دکمه لمسی دیگر قرار بگیرد. به جز این در تمامی مراحل باید کمترین نیروی لازم را اعمال کرد تا به سایر اجزای گوشی آسیبی نرسد. بعد از آن باید با فرو کردن نوک اسپاتول اقدام به باز کردن قاب کرد. در این مرحله فرو کردن بیش از حد اسپاتول مساوی است با نابودی اپل عزیز شما! پس بهتر است بدون داشتن تجارب قبلی اصلا دست به چنین کاری نزنید.

برای حل مشکل کم شدن صدای آیفون چه کنم؟

اقدامات اولیه‌ای که شما هنگام بروز مشکل در اسپیکر آیفون خود انجام دهید این‌ها هستند:

اول دکمه فیزیکی ولوم روی آیفون را فشار دهید و به پیامی که برای تغییر صدا روی صفحه ظاهر می‌شود دقت کنید. اگر این صدا روی حالت هدفون باشد پس کم شدن صدای آیفون شما به خاطر همین حالت است و باید این حالت را غیرفعال کنید. در چنین حالتی از گوشی اپل شما مطلقا هیچ صدایی شنیده نمی‌شود.

در مرحله دوم مطمئن شوید که پورت هدفون گوشی شما چیزی (اعم از هدفون یا خرده آشغال) داخلش نباشد، پس به آن نگاه کنید یا یک هدفون را به آیفون خود وصل و سپس جدا کنید. ببینید اسپیکر آیفون شما همچنان صدای کمی دارد؟

اگر با این کار هم صدای آیفون شما زیاد نشد به اسپیکر و هدفون آن دقت کنید. شاید در این بخش‌ها گرد و غبار جمع شده باشد یا محافظ صفحه نمایش و قاب گوشی روی اسپیکر آیفون شما را پوشانده باشد. برای تمیز کردن میکروفون آیفون از یک قلم موی ظریف استفاده کنید و برای اسپیکر آن هم سعی کنید ضربات آرامی به آن بزنید تا اگر چیزی سر راهش است خارج شود.

بلوتوث گوشی اپل خود را خاموش کنید. شاید آیفون شما با بلوتوث به وسایل صوتی یا ماشین‌تان وصل شده باشد و دلیل بی صدا شدنش هم همین باشد. اگر تجربه اتصال گوشی آیفون به ماشین یا هر دستگاه صوتی دیگری را داشته‌اید یک بار دیگر این اتصال را برقرار کرده و قطع کنید. شاید همین کار صدای اسپیکر اپل شما را برگرداند.

گاهی هم دلیل کم شدن صدای گوشی اپل شما فعال کردن حالت Noise Cancelation است. شما باید به تنظیمات آیفون خود بروید و در بخش General وارد Accessibility بشوید و Noise Cancelation را غیرفعال کنید.

آخرین کاری که شما برای تست بلندگوی گوشی خود می‌توانید انجام دهید این است روی حالت فیلم برداری با گوشی بروید و یک فیلم صدادار بگیرید. وقتی فیلم را اجرا می‌کنید اگر صدا را می‌شنوید پس همه چیز عادی است. در غیر این صورت دیگر به سیم آخر بزنید و گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید! البته با این کار تمام اطلاعات گوشی شما حذف می‌شود و اگر این اطلاعات را لازم دارید باید یک بک آپ از تمامی اطلاعات آیفون خود بگیرید.

اگر اسپیکر آیفون شما با هیچ یک از اقدامات بالا درست نشد احتمالا باید به سراغ کارشناسان تعمیر آیفون بروید و بیینید که باید برای تعویض این اسپیکر اقدام کنید یا تعمیرش کنید؟

شما تا به حال با اسپیکر آیفون خود به مشکل برخورده‌اید؟ چه اقداماتی برای تعمیر آن کرده‌اید؟ منتظر خواندن تجربیات و نظرات شما هستیم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “چگونگی تعمیر اسپیکر آیفون

  1. بازتاب: ایراد فنی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس (مشکل IC Sound) | خدمات ناوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *