دانستنی ها

چگونه در اندروید کش ها(cache) را پاک کنیم

پاک کردن کش در اندروید

کش یک حافظه برای فایل های موقت است. پاک کردن کش در اندروید می تواند منجر به بهبود سرعت گوشی شود. در این نوشته نحوه پاک کردن کش در اندروید را آموزش می دهیم.

آموزش پاک کردن cache در اندروید

کش یک حافظه موقت است که کمک می کند بارگذاری مجدد یک سایت زمان کمتری طول بکشد. در اولین بارگذاری اطلاعات کامل سایت باید بارگزاری شود. این طالاعات در Cache ذخیره می شود تا در بارگزاری بعدی نیازی به دانلود مجدد آنها نبوده و سرعت کار بیشتر شود.

 اگرچه وجود Cache مفید می باشد اما خصیصه های منفی نیز دارد تا جایی که حتی دوست داریم اطلاعات موجود در آن را پاک کنیم. یکی از این خصیصه های منفی اشغال فضا و حافظه از گوشی شما است که در طی زمان با زیاد تر شدن فایل های موجود در Cache می تواند باعث کندی و یا حتی هنگ کردن گوشی شما شود.

لذا توصیه می شود هر چند وقت یک بار حافظه کش خود را پاک کنید و بهبود سرعت در گوشی را تجربه کنید. روش های مختلفی برای حذف کش در گوشی ارائه شده که با هم یکی از آنها را بررسی می کنیم.

پاک کردن کش در اندروید

 

حذف کش یک نرم افزار اندروید

حذف کش یک نرم افزار به ویژه نرم افزار پرحجم، بسیار مفید است و تاثیری بر دیگر فایل ها ندارد. و می تواند با انجام مراحل زیر انجام شود:
حذف کش یک نرم افزار اندروید_مرحله اول

بـه Setting  گوشی بروید، گزینه ی Application Manager  یا مدیریت برنامه ها را انتخاب کنید.

 

در اینجا لیست برنامه های نصب شده مشاهده می شود، به قسمت جزئیات برنامه مورد نظر برای مثال اپلیکیشن Google Chrome  بروید. در اینجا می توانید ببینید این برنامه چقدر کش مصرف کرده است و با زدن گزینه clear cache تمامی این مقدار حافظه اشغال شده آزاد می شود. شما می توانید با طی کردن مراحل گفته شده کش تمامی برنامه ها را حذف کنید که البته زمان بر است. البته راه دومی هم که ساده تر است وجود دارد.

 

 حذف کش تمامی برنامه ها در اندروید

ابتدا وارد بخش Setting شوید. سپس روی گزینهStorage  یا ذخیره سازی را انتخاب کنید.
حذف کش تمامی برنامه ها در اندروید _مرحله اول
در این صفحه اطلاعات مفیدی از حافظه دستگاه به شما داده می شود. اما گزینه ای هم به نام Cached data دیده می شود که با انتخاب آن کش تمامی برنامه های شما پاک می شود.
حذف کش تمامی برنامه ها در اندروید _مرحله دوم

استفاده از یک نرم افزار مخصوص حذف  Cacheاندروید

برای حذف کش برنامه های اخصاصی نیز وجود دارد که اگه از آنها استفاده کنید کار راحت تر هم خواهد شد. نرم افزار App Cache Cleaner یکی از آنها است.

 حذف Cache بر روی مرورگر اندروید

کش های مورد استفاده در مروگرها را می توانید در محیط خود برنامه نیز حذف کنید به طور مثال برای مرور گر Firefox کافی است بعد از اجرای برنامه به منوی برنامه وارد شوید.

شما تا کنون کش گوشی خود را پاک کرده اید؟ اگر خیر پیشنهاد می کنیم کش گوشی اندروید خود را پاک کرده و تجربه خود را از تغییر سرعت گوشی خود با ما در میان بگذارید.

 

حذف Cache بر روی مرورگر اندروید1
سپس وارد Settings و بخش Privacy شوید.

حذف Cache بر روی مرورگر اندروید2

 

با اجرای این دستورات، گزینه ای بـه نام Clear now  ظاهر می شود. با کلیک روی آن فهرستی از موارد نمایش داده می شود کـه شـما می توانید انها را تیک بزنید یا تیک انها را بردارید. اگر فقط می خواهید کش را از بین ببرید، روی گزینه Cache فقط تیک بزنید.

اگر می خواهید هر بار که از مرورگر استفاده می کنید پس از خارج شدن از آن تمامی کش ها پاک شود گزینه Clear on exit را انتخاب کنید.

حذف Cache بر روی مرورگر اندروید3

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

4 دیدگاه در “چگونه در اندروید کش ها(cache) را پاک کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *