لپ تاپ

چگونه از مشخصات لپ تاپ خود آگاه شویم؟

آسان ترین روش برای مشاهده مشخصات لپ تاپ، استفاده از my computer است. البته این آیکون در ویندوز 10 با عنوان This PC مشخص است. روی این آیکون کلیک کرده راست کرده و گزینه Properties را انتخاب نمایید. صفحه ای باز می شود که مقدار رم، سی پی یو و… آنجا مشخص می شود. اگر نیاز به دیدن مشخصات بیشتری دارید، روش های بعدی را اجرا کنید.

مشاهده مشخصات لپ تاپ از طریق  Cmd

یک روش دیگر برای اطلاع از خصوصیت لپ تاپ، استفاده از command prompt یا Cmd است. با این برنامه می توانید دستورهای مختلف را در محیط ویندوز وارد کنید. نحوه کار کردن با سی ام دی برای دیدن خصوصیات Laptop اچ پی و دیگر برندها به این شکل است که باید اول برنامه cmd را باز کنید. در گام بعدی، باید دستور Systeminfo را در آن تایپ کنید. به این ترتیب، فهرست کاملی از مشخصات Laptop شما نمایش داده می شود و تمامی جزئیات را مشاهده می کنید.

نمایش خصوصیت های لپ تاپ با نرم افزار

علاوه بر روش هایی که در بخش های قبلی آموزش دادیم، راهکارهای دیگری هم برای دیدن مشخصات لپ تاپ وجود دارد. نرم افزارهایی به صورت ویژه برای این منظور طراحی شده اند و می توانید از آنها کمک بگیرید. در زیر، چند مورد از بهترین اپلیکیشن ها برای نمایش مشخصات Laptop را معرفی می کنیم:

برنامه  CPU-Z

اپ CPU-Z  یکی از نرم افزارهایی است که اطلاعات کامل سیستم های کامپیوتری را نمایش می دهد. در این برنامه، اطلاعاتی مثل مشخصات کامل مادربرد، مدل کارت گرافیک و سرعت و عملکرد آن در سیستم، خصوصیت کامل رم Laptop و … را مشاهده می کنید. CPU-Z  روی تمامی نسخه های ویندوز قابل اجراست و محیط کاربری و سرعت مناسبی هم دارد.

مشاهده مشخصات لپ تاپ با  System information

برای دیدن مشخصات لپ تاپ، می توانید از System information استفاده کنید. این قابلیت، اطلاعات بیشتری از سیستم را در اختیار شما قرار می دهد. منوی استارت را باز کرده و کلمه System information را در بخش جستجو تایپ کنید. پس از سرچ، صفحه جدیدی باز می شود که اطلاعات بسیاری از جمله قطعات مادربرد، در آن نوشته شده است.

چه نیازی به مشاهده مشخصات لپ تاپ داریم؟

مشاهده مشخصات لپ تاپ هنگام خرید Laptop دست دوم، هنگام ارتقا Laptop ، هنگام تعمیر لپ تاپ به کار ما می‌آید. چنانچه برای لپ تاپ شما مشکلات سخت افزاری پیش آمده یا می‌خواهید لپ تاپ خود را ارتقا دهید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با ناوک سرویس تماس برقرار کنید و با کارشناسان ما مشورت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *