مک بوک

نکاتی که قبل از خرید مک بوک دست دوم باید بدانید

تعمیر مک بوک

نکات قبل از خرید مک بوک دست دوم مطلبی است که در ادامه به آن می پردازیم. با دانستن این موارد می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

بررسی ظاهر مک بوک

قبل از هر چیز بهتر است که به قسمت های مختلف دستگاه نگاهی بیندازید و مواردی مانند فرورفتگی بدنه یا خط و خش را بررسی کنید. برخی از این عیب ها ممکن است فقط ظاهری باشند و از نظر سلامتی دستگاه مشکلی نداشته باشند.

حتما به گوشه های دستگاه هم نگاه کنید تا ببینید تمامی گوشه های دستگاه سالم هستند یا خیر. معمولا سقوط دستگاه و برخورد آن با زمین، سبب ایجاد فرو رفتگی در گوشه های دستگاه می شود.

همچنین دقتی کافی به نمایشگر دستگاه داشته باشید تا از کیفیت مناسب ظاهر شیشه نمایشگر اطمینان یابید. در بررسی نمایشگر آثار ناشی از سفید شدگی یا رنگ پریدگی شیشه نمایشگر را کاملا چک کنید.

به تمامی پورت های دستگاه با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که تمامی پورت ها سالم و دارای شکل طبیعی هستند.در نهایت لوازم جانبی همراه دستگاه مانند شارژر را نیز بررسی کنید.

استفاده از سیستم عیب یابی اپل در مک بوک

برای بررسی سلامت سخت افزار مک بوک اولین کار این است که از سیستم تشخیص عیب خود اپل استفاده کنید. قبلا نام این سیستم Apple Hardware Test بود که به بررسی سخت افزار دستگاه می پرداخت و در یک DVD عرضه می شد.

بعد از آن اپل تصمیم گرفت تا آن را به بخشی از مک های خودش تبدیل کند. مک بوک های که از سال 2013 به بعد تولید شدند دارای این قابلیت هستند و شما می توانید با نگه داشتن دکمه D در زمان روشن شدن دستگاه، این سیستم تشخیص عیب را فعال کنید.

بررسی سلامت باتری

همانگونه که می دانید باتری های بکاربرده در دستگاه های الکترونیکی عمر مفیدی دارند. بعد از گذشتن عمر مفید آنها، میزان شارژدهی آن ها کاهش پیدا می کند. هر چه سال های بیشتری از عمر باتری بگذرد باتری ها بیشتر کارایی خود را از نظر شارژ دهی از دست می دهند.

با وجود اینکه اپل همواره سعی می کند که با استفاده از کار هایی مانند مدیریت شارژ و تنظیم سرعت شارژ شدن، عمر باتری های بکاربرده در مک بوک های خودش را افزایش دهد. اما با گذشت چند سال از عمر مک بوک، باز هم عمر باتری و ظرفیت آن ها کاهش پیدا می کند.

یکی از اپ هایی که می توانید از آن برای بررسی سلامت باتری استفاده کنید، اپل Coconut Battery است. زمانی که این اپ را اجرا می کنید، این برنامه به شما اطلاعاتی را در رابطه با تعداد دفعات شارژ شدن باتری، ظرفیت اولیه و ظرفیت کنونی باتری نشان می دهد.

در اطلاعات نشان داده شده به ظرفیت باقیمانده در باتری توجه کافی داشته باشید. در واقع این ظرفیت است که با گذشت زمان و همچنین نحوه شارژ شدن دستگاه کاهش می یابد. به طور معمول، باتری هایی که سه سال از عمر آن ها گذشته باشد، می توانند تا 90 درصد ظرفیت اولیه خود را ارائه دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *