دانستنی ها

نحوه تعمیر BIOS کامپیوتر در چند مرحله

نحوه تعمیر BIOS کامپیوتر در چند مرحله

اگر BIOS موجود در کامپیوتر شما دچار مشکلاتی شده باشد، به طور بالقوه می تواند عملکرد کامپیوتر شما را متوقف کند. تنها راه برای رفع این خطاها و راه اندازی مجدد کامپیوتر، تعمیر نرم افزاری است که BIOS شما را اجرا می کند و به نوبه خود کامپیوتر شما را اجرا می کند. شما می توانید این کار را با استفاده از درایو فلش USB انجام دهید، اما شما نیاز به دسترسی به کامپیوتری دارید که به درستی کار می کند و همچنین اینترنت متصل است.

مراحل تعمیر BIOS کامپیوتر

مرحله 1

بدانید چه چیزی باعث خرابی BIOS کامپیوتر شما شده است و همچنین شماره مدل آن را پیدا کنید. این اطلاعات را در داخل کتابچه راهنمای موجود در کامپیوتر (که اکنون خراب است) ارائه دهید.

مرحله 2

مرورگر وب را در کامپیوتری که به درستی کار می کند، باز کنید. به وب سایت شرکتی که BIOS شما را تولید کرده است بروید و آخرین نسخه نرم افزار را برای آن BIOS بارگیری کنید. این نرم افزار بصورت رایگان در وب سایت محصولات BIOS شما دانلود می شود. فایل را در هارد کامپیوتر کامپیوتر دانلود کنید.

مرحله 3

درایو فلش USB خود را وارد کامپیوتری کنید که از طریق پورت USB کار می کند. سپس روی “Start” و “Computer” کلیک کنید و نرم افزار بروزرسانی BIOS را روی درایو فلش USB کپی کنید. در این مرحله می توانید درایو فلش را از کامپیوتری که در آن قرار دارد بردارید، همانطور که کار با آن دستگاه تمام شد.

مرحله 4

درایو فلش USB خود را وارد کامپیوتری که عملکرد BIOS آن مشکل دارد، کنید. کامپیوتر شما بلافاصله از اتصال درایو فلش USB خاموش می شود (زیرا امکان راه اندازی مجدد هیچ چیز دیگری را ندارد)، و برنامه راه اندازی نرم افزار BIOS را از روی درایو بارگیری می کند. “R” را فشار دهید تا گزینه “تعمیر” را انتخاب کنید و به برنامه راه اندازی نرم افزار BIOS اجازه دهید تا نرم افزاری را که BIOS کامپیوتر شما را اجرا می کند تعمیر کند. پس از انجام این کار، BIOS خود را با درایو فلش USB با موفقیت تعمیر کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *