دانستنی ها

نحوه ایجاد سیستم ایمیج و استفاده از آن برای بازیابی اطلاعات

نحوه ایجاد سیستم ایمیج

 

قبلا در سایت ناوک از اینکه سیستم ایمیج چیست حرف زدیم. امروز می‌خواهیم به این پرسش که چگونه یک سیستم ایمیج بسازیم و چگونه از سیستم ایمیج استفاده کنیم پاسخ بدهیم. پس برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

 

نحوه ساخت سیستم ایمیج یا ایمیج گرفتن از ویندوز ۸.۱

برای ساخت سیستم ایمیج در ویندوز ۸.۱ باید ابتدا به کنترل پنل بروید و در بخش System and Security به دنبال File History بگردید. در این بخش روی لینک  System Image Backup (پایین سمت چپ) کلیک کنید و جایی که سیستم ایمیج شما باید درش ذخیره شود را انتخاب کنید تا سیستم ایمیج شما ساخته شود.

نحوه ساخت سیستم ایمیج یا ایمیج گرفتن از ویندوز ۷

برای ساخت سیستم ایمیج در ویندوز ۷ هم باید از کنترل پنل به System and Security و بعد  Backup and Restore بروید. سپس آن‌جا روی گزینه Create a System Image Option بزنید و جایی که سیستم ایمیج شما باید درش ذخیره شود را انتخاب کنید تا سیستم ایمیج شما ساخته شود.

ساختن ویندوز ایمیج در ویندوز ۱۰ مراحل مشابهی دارد.

لازم به ذکر است که برای ساخت سیستم ایمیج نرم افزارهای مطرحی چون Norton Ghost و همینطور  Acronis True Image وجود دارد که می‌تواند کاملا کار شما را راه بیندازد. ولی ما اینجا فقط ساخت سیستم ایمیج با امکانات خود ویندوز را توضیح داده‌ایم.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: بهترین نرم افزارهای پارتیشن بندی در ویندوز کدامند؟

نحوه ایجاد سیستم ایمیج

بازیابی اطلاعات

استفاده از سیستم ایمیج در ویندوز

برای استفاده از سیستم ایمیج یا به عبارتی Restore کردن این فایل ایمیج هایی که ساخته‌اید باید به کنترل پنل بروید و از آنجا روی Backup and Restore کلیک کنید. در این قسمت دنبال گزینه  Recover system settings or your computer بگردید و وقتی رویش زدید در اقدام بعدی روی گزینه Use a system image you created earlier to recover your computer کلیک کنید. البته این روش روی ویندوز ۸ به بالا جواب نمی‌دهد. برای استفاده از ویندوز ایمیج در ویندوز ۱۰ باید سیستم‌تان را با دیسکی که ایمیج شما رویش وجود دارد بوت کنید. اینجا باید قبل از اقدام برای نصب ویندوز جدید روی گزینه تعمیر سیستم عامل بزنید و با سیستم ایمیج تنظیمات قبلی و فایل‌های قبلی سیستم خود را بازیابی کنید.

شما تا به حال با سیستم ایمیج کار کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از ساخت و استفاده از سیستم ایمیج دارید؟ نظرات و تجربیات‌تان را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *