سرفیس, مک بوک

مقایسه ی جامع مک بوک پرو و سرفیس پرو

سرفیس پرو بگیرم یا مک بوک پرو؟  می دانیم که انتخاب بین مک بوک پرو و سرفیس پرو چقدر می تواند چالش برانگیز باشد به همین دلیل است که در این مقاله به مقایسه سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو را فقط برای شما فراهم کرده ایم.
تیم ناوک سرویس در این مقاله حاوی همه چیزهایی است که برای تصمیم گیری آگاهانه خرید بین هر دو لپ تاپ نیاز دارید. از طراحی و ویژگی های آنها گرفته تا عملکرد آنها در هر جنبه مورد نیاز شما را تحت پوشش قرار داده ایم.

عملکرد CPU، RAM، GPU، ذخیره سازی و عمر باتری هر دو لپ تاپ را بررسی خواهیم کرد. اساساً، کل بررسی و مقایسه عملکرد هر دو لپ‌تاپ با استفاده از تست‌های عملکرد واقعی و معیاری انجام می‌شود.

هدف نهایی تشخیص اینکه کدام یک از دو لپ تاپ برتر است. البته، بر اساس بررسی ما، به شما اطلاع خواهیم داد که کدام یک از نظر ما لپ تاپ بهتری بین این دو است. اگر شما کاربر سرفیس هستید برای تعمیر سرفیس خود می‌توانید به ما مراجعه نمایید.

برای روشن شدن همه چیز، ما از Microsoft Surface Pro 7+ را که نماینده خانواده سرفیس است. در همین حال، مک بوک پرو 13 اینچی اپل از خانواده اپل نیز در سمت دیگر این مقایسه قرار دارد.

سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو: افکار اولیه من

به طور کلی رقابت سالمی بین مایکروسافت و اپل وجود داشته است، اما مایکروسافت فعالانه در حال مبارزه با تبلیغات کمپین اخیر خود برای سرفیس پرو 7+ است. در این تبلیغ خاص، مایکروسافت جسورانه ادعای برتری سرفیس پرو 7 خود را نسبت به مک بوک پرو دارد.
یکی از راه‌هایی که مایکروسافت از استدلال خود حمایت کرد، انتقاد از ناتوانی اپل در ارائه همان تطبیق‌پذیری‌هایی بود که در سرفیس پرو 7 خود ارائه می‌کرد. مایکروسافت صفحه کلید قابل جدا شدن، صفحه نمایش لمسی و قابلیت حمل بهتر را به عنوان مواردی که سرفیس پرو را بهتر می‌کنند ذکر کرد.

موافقم، Macbook Pro فاقد صفحه نمایش لمسی است، اما خلاقانه عمدتاً نوت بوک اپل را به دلیل قابلیت تحویل با عملکرد بالا خریداری می کنند. آنها آن را برای صفحه نمایش لمسی یا بازی نمی خرند.

در آن صورت، ما از نقطه‌نظر ذهنی، تقابل حماسی هر دو لپ‌تاپ را ترتیب داده‌ایم. با ما همراه باشید تا آنچه را که این دو لپ‌تاپ از هم جدا می‌کند، تشریح کنیم.

طراحی، مقایسه ابعاد و وزن سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو

اگر چیزی مشترک در طراحی سرفیس پرو و مک بوک پرو وجود داشته باشد، این واقعیت است که هر دو تقریباً شبیه مدل های قبلی خود هستند. هر دو لپ تاپ هنوز هم مثل همیشه زیبا هستند.

اپل همیشه در زمینه طراحی و سبک پیشرو بوده است. مک‌بوک پرو همچنان از تعریف مجدد اپل در مورد ظاهر و احساس لپ‌تاپ‌های پریمیوم حمایت می‌کند.
در بینایی، از قبل می‌توانید هاله پررنگ مک‌بوک را احساس کنید که فضا را پر می‌کند. در حالی که به نظر می رسد یک لپ تاپ ناهموار و مستحکم است، اما Macbook Pro یکی از تمیزترین لپ تاپ هایی است که با آن روبرو خواهید شد.

لبه های منحنی منظم آن ظاهری تمیز به آن می بخشد. علاوه بر این، به غیر از لوگوی اپل روی درب لپ‌تاپ، هیچ علامت یا الگوی واحدی پیدا نمی‌کنید.

مانند نسل های قبلی خود، مک بوک پرو در یک محفظه تک بدنه برش خورده از یک بلوک آلومینیومی عرضه می شود.
در مجموع، مک بوک پرو آخرین اثبات مهارت دقیق اپل در طراحی لپ تاپ است. در این مرحله، ما مجبور هستیم که طراحان اپل را به عنوان کمال گرایان بی امان برچسب بزنیم.

سرفیس پرو هم بد نیست. همانطور که Macbook Pro به سختی از ویژگی های طراحی جدید برخوردار است، Surface Pro همچنان همان لپ تاپ 2 در 1 است که در تکرارهای گذشته شاهد آن بودیم.

به هر حال طراحی در چهار نسخه گذشته یکسان بوده است. از آنجایی که مایکروسافت فرمول کار خود را در سرفیس پرو 3 پیدا کرد، هیچ تغییر عمده‌ای در طراحی در نسخه‌های بعدی ایجاد نکرده است.
تغییر عمده قابل توجهی که در سرفیس پرو مشاهده خواهید کرد، محفظه مستطیلی کوچک زیر پایه است. این محفظه این امکان را برای شما فراهم می کند تا در صورت نیاز به ارتقا، درایو ذخیره سازی خود را جدا کرده و جایگزین کنید.

برای باز کردن محفظه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوک یک سوزن را در سوراخ کوچک آن فرو کنید تا درب محفظه باز شود.

گذشته از آن، تقریباً تمام ویژگی های اصلی طراحی دیگر یکسان باقی می مانند. سرفیس پرو همچنان یک لپ تاپ شیک است که با شاسی منیزیم نقره ای ساخته شده است.

بسیاری از لپ‌تاپ‌ها مانند Surface Pro 7+ بهترین عکس‌های خود را در به چالش کشیدن Macbook Pro گرفته‌اند، اما این لپ‌تاپ با ساخت فوق‌العاده همچنان جایگاه خود را در بالای صفحه حفظ کرده است. صادقانه بگویم، ظاهر و احساس کلی مک بوک پرو عالی است.
مانند مک بوک پرو، سرفیس پرو هیچ الگوی طراحی در نمای بیرونی برای خود ندارد. تنها الگوی طراحی قابل توجهی که روی بدنه لپ تاپ می بینید، لوگوی کرومی مایکروسافت روی درب آن است.

به طور مشابه، سرفیس پرو نیز با رویکرد ساخت unibody که اپل برای ساخت مک بوک پرو استفاده کرد، ساخته شده است.  مایکروسافت موضوع ساخت سرفیس پرو را محدود کرد.

به گفته مایکروسافت، سرفیس پرو از “طراحی منیزیمی یکپارچه با تهویه محیطی مخفی” ساخته شده است. این ساختار یکپارچه به لپ‌تاپ احساس محکمی می‌دهد، زیرا احساس می‌کند که یک واحد جامد از بلوک است.
علاوه بر این، Surface Pro به گونه‌ای طراحی شده است که بدون دردسر به عنوان یک تبلت عمل کند. در واقع، قابلیت طراحی آن بزرگترین ویژگی طراحی است که آن را از مک بوک پرو متمایز می کند.

یکی از طرف هایی که به عملکرد بی دردسر سرفیس پرو کمک می کند، نمایشگر آن است. برخلاف مک بوک پرو، صفحه نمایش سرفیس پرو را می توان برای استفاده به عنوان تبلت جدا کرد.

به عنوان یک تبلت، در مورد صفحه نمایش سرفیس پرو، به سختی چیزی برای ایراد وجود دارد. تقریباً همه چیز را به درستی انجام می دهد تا استانداردهایی را که Surface ارائه می دهد از نظر کیفیت نمایشگر حفظ کند.
صفحه نمایش 12.3 اینچی در سرفیس پرو دارای وضوح تصویر 2736 در 1824 است. همانطور که در سایر لپ‌تاپ‌های سرفیس همیشه دیده می‌شود، روشن، واکنش‌گرا و زیبا است.

علاوه بر این، نسبت تصویر 3:2 آن را برای لپ تاپ و به خصوص تبلت مناسب می کند. بزرگترین شکایت من در مورد صفحه نمایش این لپ تاپ حاشیه های آن است.

حاشیه‌های غیرجذاب سرفیس پرو باعث می‌شود حاشیه‌های به همان اندازه زشت مک‌بوک کمی بهتر به نظر برسند. یکی از چیزهایی که مطمئناً برای هر دو لپ‌تاپ مشترک است این است که آنها واقعاً به یک برش روی قاب خود نیاز دارند.
اگرچه Macbook Pro یک صفحه نمایش زیبا با وضوح 1280 در 800 ارائه می دهد، اما حاشیه های آن برای یک لپ تاپ مدرن کمی ضخیم است. نکته خوب این است که نسبت تصویر 16:10 این صفحه نمایش سعی می کند حاشیه های بزرگ را جبران کند.

یکی دیگر از طرف های عملکرد سرفیس پرو، پایه است که قبلاً به آن اشاره کردم. این پایه می‌تواند تا 165 درجه گسترش یابد و به شما این امکان را می‌دهد تا موقعیت سرفیس پرو را به هر میزانی که برای رسیدن به زاویه دید عالی نیاز دارید، تنظیم کنید.

عمل اصلی مایکروسافت در نمایش عملکرد خود، لولای لپ تاپ است. این لولا لپ‌تاپ را قادر می‌سازد تا سه عملکرد مختلف را انجام دهد.
سرفیس پرو را می توان به عنوان تبلت، پد طراحی یا لپ تاپ سنتی استفاده کرد.

با حرکت به قسمت پایین هر دو لپ تاپ، دو ساختار کاملاً متفاوت داریم. در حالی که اپل از خدمات صفحه کلید معمولی به سبک جزیره ای استفاده می کند، مایکروسافت از چیزی که Surface Type Covers می نامند برای ارائه تجربه تایپ در Surface Pro استفاده می کند.

طبق معمول، این صفحه کلید (Surface Type Cover) به راحتی از طریق یک نوار مغناطیسی به پایین سرفیس پرو متصل می شود و انتقال از حالت تبلت به حالت لپ تاپ را بدون درز ایجاد می کند. برای صفحه کلیدی به نازکی پوشش نوع سرفیس پرو، تجربه تایپ راحت را ارائه می دهد.
کلیدهای Type Cover سبک خوبی دارند و حس خوبی را منتقل میکنند. به طور کلی، صفحه کلید سرفیس پرو از فاصله خوبی برخوردار است و برای وارد کردن ورودی‌های خود نیز به نیروی محرک بسیار کمی نیاز دارید.

پارچه Alcantara با لمس نرم صفحه کلید همچنین باعث می شود که محل استراحت کف دست روی مچ دست ملایم باشد. علاوه بر این، این پارچه آلکانترا به عنوان یک پوشش پارچه نرم لوکس در هنگام بسته بودن لپ تاپ نیز عمل می کند.

تایپ کردن روی کلیدهای چیکلت مک بوک پرو نیز تجربه جالبی را برای شما به ارمغان می آورد. کلیدهای لپ تاپ حس لمسی عالی و  خوبی دارند.
در زیر هر دو لپ تاپ، هر کدام یک تاچ پد 4 اینچی وجود دارد. تاچ‌پدهای هر دو لپ‌تاپ بسیار روان هستند و به حرکات چند لمسی مانند کشیدن سه انگشت و دو انگشت پاسخ می‌دهند.

از نظر پورت ها، هیچ یک از این دو لپ تاپ گزینه های متنوعی را ارائه نمی دهند. هر دو از نظر پورت کاملاً محدود هستند.

با سرفیس پرو، فقط 1 پورت USB Type-A و 1 USB Type-C دریافت می کنید. از سوی دیگر، مک بوک پرو دارای 2 پورت USB 3.0 و 1 پورت Thunderbolt است.
به طور کلی، سرفیس پرو و مک‌بوک پرو هر دو لپ‌تاپ‌های زیبا با کیفیت ساخت قابل ستایش هستند. با این حال، سرفیس پرو به اندازه مک بوک پرو مستحکم نیست، حدس می‌زنم این بهایی است که مایکروسافت برای انعطاف‌پذیری طراحی سرفیس پرو باید بپردازد.

با این اوصاف، سرفیس پرو در مقایسه با مک بوک پرو طراحی کاربردی تری دارد که فقط در حالت معمولی لپ تاپ قابل استفاده است. جدای از آن، هر دو لپ تاپ به زیبایی هر لپ تاپ پریمیوم هستند.

آنها بدون نیاز به الگوهای طراحی بیش از حد کاملا شیک هستند. از این رو، ما مجبوریم در این مقایسه طراحی سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو، به هر دو لپ تاپ نمره مساوی هشت بدهیم.

مقایسه عملکرد Surface Pro در مقابل Macbook Pro Processor (CPU).

مقایسه عملکرد Surface Pro در مقابل Macbook Pro Processor (CPU).

هر دو سرفیس پرو و مک بوک پرو طیف وسیعی از گزینه ها را برای پیکربندی پردازنده خود ارائه می دهند. مایکروسافت به خریداران بالقوه این امتیاز را می دهد که سرفیس پرو را با پردازنده دو هسته ای Core i3-1115G4 اینتل یا پردازنده چهار هسته ای Intel Core i5-1135G7 خریداری کنند.

همچنین می توانید سرفیس پرو را با پردازنده چهار هسته ای اینتل Core i7-1165G7 خریداری کنید. قبل از اینکه به آنچه که اپل برای شما در انبار دارد بپردازم، اجازه دهید به سرعت جزئیات بیشتری در مورد گزینه های پیکربندی پردازنده سرفیس پرو ارائه دهم.

برای شروع، پردازنده Intel Core i3-1115G4 دارای فرکانس پایه 3.0 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.10 گیگاهرتز است. همچنین دارای 6 مگابایت حافظه کش است.

در مرحله دوم، پردازنده Intel Core i5-1135G7 در فرکانس پایه 2.40 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.20 گیگاهرتز کار می کند. برخلاف گزینه پیکربندی Core i3، این پردازنده Core i5 دارای حافظه کش بزرگتر 8 مگابایتی است.

در نهایت، پردازنده Intel Core i7-1165G7 با فرکانس پایه 2.80 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.70 گیگاهرتز کار می کند. در میان سایر گزینه های پیکربندی، دارای بیشترین حافظه کش است.

پردازنده Core i7 دارای حافظه کش 12 مگابایتی است.

در حالی که جزئیات پیکربندی پردازنده سرفیس پرو در دسترس نیست، اجازه دهید به آنچه اپل برای مک بوک پرو ارائه می دهد برویم.
مک بوک پرو را می توان با پردازنده دو هسته ای اینتل Core i5-3210M یا پردازنده دو هسته ای اینتل Core i7-3520M عرضه کرد. یک بار دیگر، من به شما جزئیاتی از گزینه های پیکربندی پردازنده این لپ تاپ ارائه می دهیم.

هنگامی که Macbook Pro خود را به پردازنده Intel Core i5-3210M مجهز می کنید، سرعت پایه 2.50 گیگاهرتز و سرعت تقویت 3.10 گیگاهرتز را دریافت می کنید. این پردازنده همچنین دارای حافظه نهان 3 مگابایتی است.

از سوی دیگر، پردازنده Core i7-3520M دارای فرکانس پایه 2.90 گیگاهرتز و فرکانس بوست 3.60 گیگاهرتز است. دارای حافظه کش 4 مگابایتی است.

در میان پردازنده‌های Tiger Lake که مایکروسافت برای Surface Pro 7+ ارائه می‌کند، واحد بررسی Surface Pro ما مجهز به پردازنده Intel Core i5-1135G7 است. در همین حال، واحد بررسی Macbook Pro ما دارای گزینه پیکربندی Intel Core i5-3210M است.

از نظر عملکرد، منا با انجام یک تست در دنیای واقعی و یک تست معیار به هر دو سطح عملکرد لپ‌تاپ دسترسی خواهیم داشت. در طول تست عملکرد دنیای واقعی ما، سرفیس پرو عملکرد خوبی داشت.

Surface Pro مقدار قابل توجهی از قدرت محاسباتی را ارائه می دهد که برای انجام کارهای اداری و اولیه اینترنت کافی است. عملیات محاسباتی منظم را به راحتی انجام می دهد.

به همین ترتیب، Macbook Pro یک لپ تاپ بسیار توانا است. به هر حال، اپل سری Pro را برای کارهای سخت‌تر از آنچه که اولترابوک‌های معمولی با آن مواجه می‌شوند، ساخته است.
برای اندازه گیری سطوح عملکرد پردازنده خاص هر دو لپ تاپ، از معیار Geekbench 5 Primate Labs استفاده کرده ایم. Geekbench 5 عملکرد لپ‌تاپ را از طریق یک سری تست‌ها ارزیابی می‌کند که وظایف و برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند.

نمرات بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است.

سرفیس پرو زمانی که تست Geekbench را روی پردازنده آن انجام دادم، امتیاز چشمگیر 4825 را به دست آورد. در همین حال، Macbook Pro امتیاز چشمگیرتر 6817 را به دست آورد.

با تفاوت واضح در امتیاز عملکرد بنچمارک آنها، می توان نتیجه گرفت که Macbook Pro عملکرد پردازنده بهتری را ارائه می دهد. از این رو، مک بوک پرو در مقایسه عملکرد پردازنده سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو، امتیاز هشت را کسب می کند.

در مورد سرفیس پرو، به دلیل عملکرد چشمگیرش، امتیاز هفت را کسب کرده است.

مقایسه عملکرد حافظه Surface Pro در مقابل Macbook Pro Memory (RAM).

از نظر پیکربندی حافظه، سرفیس پرو و مک بوک پرو از بسیاری جهات متفاوت هستند. آنها انواع حافظه و ظرفیت های متفاوتی را ارائه می دهند.

برای جزئیات بیشتر، Surface Pro 7+ با 8 گیگابایت حافظه LPDDR4X عرضه می شود. اگرچه این لپ‌تاپ دارای یک اسلات حافظه است، اما می‌توانید لپ‌تاپ با حافظه ای تا حداکثر ظرفیت 32 گیگابایت دریافت کنید.

از سوی دیگر مک بوک پرو دارای حافظه 4 گیگابایتی DDR3 است. برخلاف سرفیس پرو، مک بوک پرو دو اسلات حافظه روی مادربرد خود دارد.

متاسفانه، شما نمی توانید حافظه لپ تاپ را بیش از حداکثر ظرفیت 8 گیگابایت ارتقا دهید. که این امر بسیار ناامید کننده است، به خصوص وقتی سرفیس پرو را در نظر بگیرید که تنها یک اسلات حافظه دارد اما می تواند تا 32 گیگابایت رم را در خود جای دهد.
از نظر عملکرد، هر دو لپ‌تاپ از طریق تست عملکرد در دنیای واقعی ما آسان تر شد.به طور مثال وقتی دو ویدیوی یوتیوب را پخش به شکل هم زمان پخش کردیم و بین 11 تب گوگل کروم جابه‌جا می‌شدیم، هیچ کاهش شدیدی در عملکرد سرفیس پرو مشاهده نکردیم.

حتی زمانی که شروع به تعامل و پخش جریانی در توییچ کردیم در حالی که در فعالیت‌های Slack دستکاری می‌کردیم، لپ‌تاپ به آرامی به کار خود ادامه داد.

همین امر در مورد مک بوک پرو نیز صدق می کند. مانند سرفیس پرو، مک بوک پرو در حالی که تمام عملیات همزمان ذکر شده در بالا را انجام می دادیم، هیچ مشکلی نداشت.

برای تست بعدی، از معیار PCMark 8 استفاده کردیم. PCMark 8 عملکرد لپ‌تاپ را با تکرار جلسات کاری مختلف در دنیای واقعی و تولید محتوا آزمایش می‌کند.

این به ارزیابی عملکرد کلی سیستم برای عملیات مربوط به دفتر از جمله پردازش کلمه، کار صفحه گسترده، گشت و گذار آنلاین و ویدئو کنفرانس کمک می کند. این آزمون یک نمره عددی را ارائه می دهد. هر چه عدد بیشتر باشد بهتر است

در این تست، سرفیس پرو ۷ پلاس ۲۴۷۳ امتیاز کسب کرد. متأسفانه مک بوک پرو در این تست نتوانست از سرفیس پرو پیشی بگیرد و 2421 امتیاز کسب کرد.
به همین دلیل، ما به این نتیجه رسیدیم که Surface Pro 7 & از نظر عملکرد حافظه کمی بهتر از Macbook Pro 13 اینچی است. علاوه بر این، Surface Pro همچنین پیکربندی حافظه بهتری را در مقایسه با Macbook Pro ارائه می دهد.

بنابراین، سرفیس پرو در مقایسه عملکرد حافظه سرفیس پرو و مک بوک پرو، امتیاز هشت را کسب می کند. در همین حال، مک بوک پرو به امتیاز هفت رضایت می دهد.

گزینه های ذخیره سازی و مقایسه عملکرد Surface Pro در مقابل Macbook Pro

Surface Pro 7+ و Macbook Pro 13 اینچی در مورد گزینه های ذخیره سازی که ارائه می دهند کمی متفاوت هستند. در مورد سرفیس پرو، مایکروسافت لپ تاپ را به یک SSD 1 ترابایتی مجهز می کند که همیشه با کارت خوان MicroSDXC همراه است.

می توانید از کارت خوان SD برای ذخیره سازی فایل های خارجی استفاده کنید. اگرچه Macbook Pro یک گزینه ذخیره سازی کارت SD یک اسلات کارت SDXC نیز ارائه می دهد گزینه های ذخیره سازی آن در مقایسه با آنچه مایکروسافت برای سرفیس پرو ارائه می دهد متفاوت است.

اپل مک بوک پرو را با حافظه 1 ترابایتی SATA HDD یا 512 گیگابایت حافظه SSD عرضه می کند. واحد بررسی ما به یک SSD 512 گیگابایتی مجهز شده است.

SSD ها درایوهای ذخیره سازی بسیار سریع هستند، بنابراین من به طور خودکار انتظار دارم که سرفیس پرو و مک بوک پرو از نظر عملکرد ذخیره سازی سریع باشند. تست معیار ذخیره سازی ما از این مفهوم پشتیبانی می کند.
در تست CrystalDiskMark که روی هر دو لپ‌تاپ اجرا کردیم، Surface Pro سرعت خواندن متوالی 867.3 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی 954.7 مگابایت در ثانیه را ارائه داد. در همین حال، مک بوک پرو سرعت های بالاتری را ارائه می کرد.

Macbook Pro به ترتیب سرعت خواندن و نوشتن متوالی 1839.6 مگابایت بر ثانیه و 1858.9 مگابایت در ثانیه را تولید کرد. با این حال، زمانی که آزمایش انتقال فایل در دنیای واقعی را انجام دادیم، برعکس شد.

در این تست انتقال فایل، سرفیس پرو بهتر از مک بوک پرو عمل کرد. مک بوک پرو 25 ثانیه طول کشید تا یک فایل 4.97 گیگابایتی را کپی کند.

Macbook Pro فایل را با سرعت انتقال 196.6 مگابایت بر ثانیه کپی کرد. در همین حال، سرفیس پرو فایل را با سرعت 348.4 مگابایت بر ثانیه کپی کرد.

در نتیجه Surface Pro 7+ توانست فایل را در مدت زمان بسیار کمتری کپی کند. در عرض 14 ثانیه فایل را کپی کرد.
در این مرحله، سطح عملکرد متفاوت هر دو لپ‌تاپ در دنیای واقعی و تست‌های بنچمارک، شناسایی عملکرد بهتر را نامشخص می‌سازد. اگر بخواهیم بر اساس گزینه های ذخیره سازی آنها قضاوت کنیم، سرفیس پرو یک درایو ذخیره سازی سریع با ظرفیت بیشتر ارائه می دهد.

اگرچه مک بوک پرو یک درایو ذخیره سازی سریع نیز ارائه می دهد، اما در مقایسه با سرفیس پرو ظرفیت کمتری دارد. با این حال، Macbook Pro دو پیکربندی را ارائه می دهد که یک امتیاز مثبت است.

به این دلایل، در مقایسه عملکرد فضای ذخیره سازی سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو، هر دو لپ تاپ را به عدد هشت می دهم.
مقایسه عملکرد کارت گرافیک سرفیس پرو در مقابل مک بوک
در جنبه کارت گرافیک، ما دو مجموعه پیکربندی برای Surface Pro 7+ داریم. مایکروسافت Surface Pro 7+ را به یک کارت گرافیک یکپارچه UHD اینتل یا یک کارت گرافیک مجتمع Intel Iris Xe مجهز می کند.

کارت گرافیک اینتل UHD فرکانس پایه 400 مگاهرتز و فرکانس بوست 1250 مگاهرتز را ارائه می دهد. در همین حال، کارت گرافیک Intel Iris Xe با فرکانس پایه 400 مگاهرتز و فرکانس بوست 1300 مگاهرتز کار می کند.

برای ثبت، واحد بررسی سرفیس پرو ما دارای کارت گرافیک Intel Iris Xe است.

در مورد Macbook Pro، اپل لپ تاپ را تنها با یک گزینه پیکربندی GPU عرضه می کند. Macbook Pro 13 اینچی دارای کارت گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 4000 است.

بدون اتلاف وقت، بیایید نگاهی به عملکرد مک بوک پرو و سرفیس پرو از نظر عملکرد گرافیکی بیندازیم.

عملکرد مک بوک پرو و سرفیس پرو از نظر عملکرد گرافیکی

اگرچه سرفیس پرو یک لپ‌تاپ گیمینگ نیست، اما می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را بدون مشکل اجرا کند. با این حال، شما باید این بازی ها را با وضوح صفحه نمایش پایین و تنظیمات بازی انجام دهید.
همچنین، لپ‌تاپ نمی‌تواند به اجرای نرم بازی‌های گرافیکی در مدت زمان طولانی ادامه دهد. در نتیجه، توصیه می‌کنم که بازی‌های گرافیکی سخت‌گیرانه را در Surface Pro 7+ بازی نکنید.

در مک بوک پرو نیز تقریباً همین مشکلات را مشاهده میشود. تا زمانی که تنظیمات بازی و وضوح پایین را حفظ می کردیم، می توانستم بسیاری از بازی ها را به آرامی بازی کنم.

مانند Surface Pro، ما به شما توصیه نمی کنیم که بازی های گرافیکی فشرده را در Macbook Pro نیز انجام دهید. حتی در پایین‌ترین حالت بازی، نمی‌توانستم از بازی Risen 2 در Macbook Pro لذت ببرم.

سرفیس پرو توانست The Witcher 3 را با سرعت 81.9 فریم بر ثانیه اجرا کند، در حالی که Macbook Pro نرخ فریم بسیار پایین تری را ارائه می دهد. مک بوک پرو بازی را با سرعت 32.5 فریم بر ثانیه انجام می داد.

وقتی Dota 2 Reborn را روی Surface Pro اجرا کردم، توانستم از نرخ فریم صاف 80.4 فریم بر ثانیه لذت ببرم. مک بوک پرو نیز تلاش زیادی در اجرای این برنامه کرد و توانست بازی را با سرعت 40.6 فریم بر ثانیه اجرا کند.

قبل از اینکه کارایی کارت گرافیک هر دو لپ تاپ را کنار بگذارم، تست بنچمارک 3DMark 11 را نیز انجام دادیم. 3DMark 11 یک تست بنچمارک کارت گرافیک DirectX 11 است که قابلیت های بازی رایانه شخصی شما را ارزیابی می کند.

عملکرد DirectX 11 رایانه شخصی شما را تحت بارهای کاری شبیه به بازی به روشی ثابت و قابل اعتماد بررسی می کند. هر چه لپ تاپ شما امتیاز بیشتری کسب کند بهتر است.

در مورد این دو لپ‌تاپ، یک شکاف هشداردهنده بین نتایج عملکرد آنها وجود داشت. این فاصله زیاد به نفع سرفیس پرو است.

در حالی که مک بوک پرو در تست بنچمارک 3DMark 11 به امتیاز ناچیز 643 امتیازی دست یافت، سرفیس پرو امتیاز چشمگیر 6343 را به دست آورد. سرفیس پرو جایی برای شک و تردید باقی نمی گذارد زیرا به وضوح از نظر عملکرد کارت گرافیک از مک بوک پرو پیشی می گیرد.

از این رو، سرفیس پرو در مقایسه عملکرد کارت گرافیک سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو، امتیاز 9 را کسب کرده است. از طرف دیگر مک بوک پرو امتیاز هفت را کسب می کند.

مقایسه طول عمر و عملکرد باتری سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو

Surface Pro 7+ از یک باتری لیتیوم یونی 50.4 Wh تغذیه می کند. در همین حال، Macbook Pro دارای یک باتری لیتیوم پلیمری 63.5 Whr است.

از آنجایی که مک بوک پرو به باتری بزرگتری مجهز شده است، انتظار می رود عمر طولانی تری داشته باشد. با این حال، ممکن است اینطور نباشد.

بیایید به بررسی ادامه دهیم تا دریابیم که آیا منطق ظرفیت باتری در اینجا باقی می ماند یا خیر.

برای سرفیس پرو، مایکروسافت وعده عمر باتری 15 ساعته را داده است. با این حال، تست باتری ما چیز دیگری را به ما می گوید.

وقتی تست وب گردی مداوم خود را روی سرفیس پرو انجام دادیم، لپ تاپ دقیقاً پس از 8 ساعت و 5 دقیقه تمام شد. تحت یک بار کاری فشرده تر، لپ تاپ قادر به ارائه بیش از 3 ساعت و 55 دقیقه زمان شارژ باتری نبود.

از سوی دیگر، Macbook Pro نمی‌توانست بیش از 6 ساعت و 10 دقیقه دوام بیاورد که ما تست وب گردی مداوم خود را انجام دادیم. زمانی که تست بار کاری فشرده تر را انجام دادیم، Macbook Pro بیش از 1 ساعت و 40 دقیقه دوام نداشت.

بر اساس نتایج آزمایش‌های ما، سرفیس پرو در مقایسه با مک‌بوک پرو، زمان شارژ باتری طولانی‌تری را ارائه می‌کند. در نتیجه، سرفیس پرو در مقایسه عملکرد باتری سرفیس پرو و مک بوک پرو، امتیاز هشت را کسب می کند.در همین حال، مک بوک پرو امتیاز هفت را کسب می کند.

Surface Pro در مقابل Macbook Pro: سوالات متداول

Surface Pro در مقابل Macbook Pro سوالات متداول

1. آیا سرفیس پرو 7 در سال 2020 ارزشش را دارد؟
کاملا. سرفیس پرو 7 پلاس یکی از بهترین تبلت های ویندوزی است که در حال حاضر می توانید تهیه کنید. این یک لپ‌تاپ 2 در 1 است که هم عملکرد و هم عملکردی را که در اکثر لپ‌تاپ‌های سنتی خواهید داشت، ارائه می‌دهد.

2. آیا مک بوک پرو 13 اینچی به اندازه کافی خوب است؟
MacBook Pro 13 اینچی یک اسباب کار است که قطعاً می توانید برای انجام بیشتر کارهای سخت پردازنده خود به آن تکیه کنید. اگر به یک لپ‌تاپ فشرده macOS نیاز دارید که هنوز قدرت کافی برای انجام وظایف محاسباتی سنگین را داشته باشد، می‌توانید Macbook Pro را در نظر بگیرید.

3. قیمت سرفیس پرو 7 پلاس چقدر است؟
همانطور که میدانید بسته به زمان های مختلف و چالش های ارزی و دلاری این قیمت متفاوت است.

4. قیمت مک بوک پرو 13 اینچی چقدر است؟
قیمت مک بوک پرو 13 نیز بدلیل تحریم های که بر ایران وارد میشود بسته به زمان های مختلف و چالش های ارزی و دلاری این قیمت متفاوت است.

5. سرفیس پرو 7 پلاس چه زمانی عرضه شد؟
سرفیس پرو پلاس در سال 2021 عرضه شد.

6. آیا  خرید مک بوک پرو 2020 ارزش دارد؟
اگر لپ تاپ macOS با عملکرد کلی بهتر می خواهید، پیشنهاد می کنم به سراغ Macbook Air بروید. با این حال، اگر می توانید Macbook Pro را با قیمت کمتری خرداری کنید و قیمت برای شما حائز اهمیت است، می توانید لپ تاپ را خریداری کنید.

7. باتری سرفیس پرو 7 پلاس چقدر دوام می آورد؟
بر اساس آزمایش های ما، سرفیس پرو 7 پلاس تا 8 ساعت و 5 دقیقه دوام خواهد آورد.

8. آیا Macbook Pro 13 اینچی کوچک است؟
این تا حد زیادی به این بستگی دارد که قصد دارید از لپ تاپ خود برای چه کاری استفاده کنید. اگر بیشتر اوقات می نویسید یا در حال مرور وب هستید، لپ تاپ 13 اینچی مشکلی ندارد. حتی برای تماشای فیلم، لپ تاپ 13 اینچی به اندازه کافی خوب است. علاوه بر این، اندازه صفحه نمایش 13 اینچی لپ تاپ آن را قابل حمل می کند.
9. آیا سرفیس پرو 7 پلاس برای دانشجویان خوب است؟
لپ تاپ سرفیس به لطف فرم فوق العاده قابل حمل خود، برای دانش آموزان دبیرستانی و کالج عالی است. همچنین قدرت سخت افزاری کافی برای انجام هر کار محاسباتی مربوط به مدرسه را دارد.

10. آیا Macbook Pro 13 اینچی دارای وب کم است؟
آره. انجام می دهد. Macbook Pro 13 اینچی با دوربین 720p FaceTime HD عرضه می شود.

سرفیس پرو در مقابل مک بوک پرو: افکار نهایی ما

اکثر مردم اغلب لپ‌تاپ‌های معمولی را به لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ ترجیح می‌دهند، زیرا لپ‌تاپ‌های معمولی امتحان شده و آزمایش شده‌اند که گزینه‌های قابل حمل عالی نسبت به تبلت‌ها هستند.

وقتی میبینیم لپ تاپ سرفیس پرو 7+ 2 در 1 با مک بوک پرو مطابقت دارد شگفت زده شده ایم. در اکثر تست‌های عملکردی که ما انجام دادیم، به خوبی با Macbook Pro سازگار بود و حتی در برخی موارد از عملکرد Macbook Pro پیشی گرفت.

در واقع، سرفیس پرو 7 دارای برخی ایرادات است، مانند حاشیه های ضخیم آزاردهنده و عدم وجود پورت های Thunderbolt. با این حال، مزایای اصلی آن، مانند صفحه کلید راحت، فرم قابل حمل، سهولت استفاده، و عمر باتری بیشتر، بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است.

همه اینها باعث می شود سرفیس پرو لپ تاپ برتری نسبت به مک بوک پرو باشد. این واقعیت که می توان از آن در یک تبلت قابل حمل استفاده کرد.

وقتی صحبت از عملکرد کلی به میان می آید، سرفیس پرو 7 بهتر از این دو لپ تاپ است.

بنابراین، بر اساس مقایسه جامع ما از Surface Pro در مقابل Macbook Pro، توصیه می کنیم:
اگر کارهای گرافیکی فشرده انجام نمی دهید و به یک لپ تاپ با زیبایی ظاهری شیک و انتخاب پورت بهتر نیاز دارید، مک بوک پرو کاملاً ارزش بررسی دارد.

ناوک سرویس امیدواراست که این مقایسه سرفیس پرو و مک بوک پرو برای شما مفید بوده باشد! تیم ناوک سرویس یکی از متخصص ترین و با تجربه ترین تیم ها در تعمیر سرفیس، تعمیر مک بوک و تعمیر لپ تاپ در خدمت شما میباشد.

همچنین شما میتوانید جهت خرید لوازم جانبی اصل انواع لپ تاپ به صفحه ی محصولات ناوک سرویس مراجعه فرمایید و برای اطلاع از نحوی خدمات و راه های ارتباطی با تیم ما به صفحه ی تماس با ما نیز مراجعه کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *