دانستنی ها

معرفی نرم افزار WinRAR برای فشرده سازی فایل ها

نرم افزار WinRAR

 

در مقاله قبلی به شما نرم افزار PeaZip را معرفی کردیم. امروز می‌خواهیم در مورد WinRAR صحبت کنیم که احتمالا اسمش برای شما آشناست. WinRAR یکی از نرم افزارهای خوب برای فشرده‌ سازی فایل‌ها و تبدیل آن‌ها به آرشیو rar یا zip است. این نرم افزار در سال ۲۰۱۷ رتبه ۹ را در بین بهترین نرم افزارهای کامپیوتر کسب کرده است و محصول شرکت rarLabs است. بیایید با WinRAR بیشتر آشنا شویم.

 

معرفی نرم افزار WinRAR

نرم افزار WinRAR همانطور که گفته شد برای فشرده سازی فایل ها یا استخراج آن‌ها از حالت فشرده استفاده می‌شود. این نرم افزار می‌تواند فایل‌ های RAR را ۱۰٪ بیشتر از فایل های ZIP‌ فشرده کند و فرمت های RAR، Zip، CAB، ARG، LZH، ACE،۷-ZIP، TAR، GZIP، UUE،BZ۲، JAR،ISO ،Z و… را برای استخراج (Unpack کردن) می‌شناسد. از مزیت‌های استفاده از این نرم‌افزار این است که خودش به صورت خودکار بهترین روش فشرده سازی برای هر فایلی را انتخاب می‌کند. همچنین فایل‌های حجیم (بالاتر از ۱.۴۴ گیگابایت) را برای فشرده سازی به چند قسمت تقسیم می‌کند. اما شاید بتوان گفت مهم‌ترین ویژگی WinRAR که آن را به یک نرم افزار محبوب تبدیل می‌کند این است که می‌تواند فایل‌های فشرده را به فرمتی فشرده کند که در سیستم‌هایی که WinRAR را نصب ندارند هم بتوانند باز شوند و این فرمت، فرمت EXE‌ است! (به این قابلیت Self-Extract می‌گویند.)

نرم افزار WinRAR

معرفی نرم افزار WinRAR برای فشرده سازی فایل ها

استفاده از نرم افزار WinRAR

استفاده از این نرم افزار هم بسیار آسان است. شما پس از نصب آن کافی است فایل‌ها یا پوشه‌ای که می‌خواهید فشرده‌اش کنید را انتخاب کنید و رویش کلیک راست کنید. گزینه‌ای که باید رویش کلیک کنید Add to archiving است. با زدن روی این گزینه برای شما یک صفحه باز می‌شود که می‌توانید درش نام آرشیو، فرمت آرشیو و روش فشرده سازی آن را انتخاب کرده و تایید کنید. (در سربرگ General). در لیست کشویی که برای روش‌های فشرده‌سازی وجود دارد می‌توانید گزینه Normal را انتخاب کنید و در قسمت Size، با رفتن روی Split to Volumes اندازه آرشیو و واحد اندازه گیری را تنظیم کنید. برنامه بعد از زدن روی Ok کارش را شروع می‌کند و در نهایت به شما یک فایل با پارامترهایی که تعیین کردید می‌دهد.

شما از چه نرم افزار دیگری برای فشرده سازی فایل های خود استفاده می‌کنید؟ اگر نرم افزاری می‌شناسید که امکانات جالبی برای کاربران دارد آن را از طریق بخش نظرات به ما و دیگران معرفی کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *