لپ تاپ

چگونه از صفحه کلید لپ تاپ محافظت کنیم؟

کیبورد لپ تاپ

چگونه از صفحه کلید لپ تاپ محافظت کنیم؟ این سوالی است که ممکن است به ذهن شما نیز خطور کند. قبل از هر چیز بهتر است با این قطعه آشنا شوید.

با صفحه کلید لپ تاپ بیشتر آشنا شوید!

کیبورد یا همان صفحه کلید یک قطعه سخت افزاری در لپ تاپ است. کی بورد حرکات دست را به دیتا های درون صفحه نمایشگر لپ تاپ تبدیل میکند. این حرکات دست، دیتا های تولیدی را با فشردن دکمه های موجود به وجود می آورد. همچنین کابل اتصال که به مادربرد وصل است، دیتا های تولیدی را در نمایشگر نشان می دهد. بدین منظور اهمیت زیادی در سیستم لپ تاپ دارد . بعضی از کیبورد ها از یک سری LED زیر دکمه هایشان برخوردار هستند. به این نوع از صفحه کلید ها، کیبورد های جزیره ای می گویند. که در زمان روشن شدن سیستم، چراغ های زیر دکمه ها روشن می شود و ظاهر زیبایی به سیستم می بخشد.

ضمن آن که در شب دید بهتری بر روی کیبورد خواهید داشت که  این نوع کیبورد را با نام  کییبورد بک لایت می شناسند. مد نظر داشته باشید که لازمه این امر داشتن مادر بردی است که برای این نوع کیبوردها ساخته شده است . در اصل این نوع کیبوردها دارای یک سری مادربرد خاص هستند که بر روی این مادر بردها سوکتی تعبیه شده و از طریق اتصال این سوکت به مادربرد ، چراغ های آن روشن می شود و فعالیت خود را آغاز می کند.

راه های ممانعت از خرابی صفحه کلید لپ تاپ

_ لپ تاپ خود را در معرض فشار قرار ندهید .

_ کلید های کیبورد را آرام و آهسته بفشارید زیرا ممکن است صدمه ببیند.

_ به هیچ وجه لپ تاپ خود را در معرض ریختن مایعات قرار ندهید .

_ هرگز کیبورد لپ تاپتان را باز نکنید. چون این اختمال وجود دارد که در زمان اتصال فلت به برد، با مشکل مواجه شوید و ناخواسته سبب ابین رفتن مادربرد شوید.

_ به نظافت لپ تاپ خود اهمیت بدهید زیرا  اشغال و گرد و غبار باعث آسیب و خسارت به سیستم شما می شود.

کاربران می توانند به منظور خرید و مشاهده مدرن ترین کیبورد های بازار، به وب سایت مرکز تخصصی تعمیراتی ناوک سرویس مراجعه کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *