لپ تاپ

مشکلات رایج شارژر نت بوک را بشناسید

نحوه ماندگاری شارژرهای لپ تاپ چگونه است؟

مشکلات رایج شارژر نت بوک یکی از موضوعاتی است که در این مطلب به بحث و بررسی در خصوص آن خواهیم پرداخت. خوب است بدانید که شارژر نت بوک و بخش‌­های داخلی آن، دارای ظرافت بالایی هستند. به همین دلیل هم ممکن است با مشکلات و خرابی­‌های مختلفی مواجه شوند.

مشکلات رایج شارژر نت بوک را بشناسید

رایج‌ترین خرابی­‌های این قطعه شامل :

– پاره شدن کابل برق شارژر نت بوک

جالب است این نکته را بدانید که پیچش و باز کردن و جابه‌جایی‌های مرتب سیم شارژر نت بوک، باعث استهلاک آن می‌شود. اگر جلوی یک پوسیدگی یا شکاف در سیم را نگیریم باعث قطع کامل سیم شارژر ما می‌شود.

برای انجام این کار می‌توانید از مقداری چسب کمک بگیرید. آن را به بخش واردشده اضافه نمایید، برای این کار می‌توانید از چسب آکواریوم کمک بگیرید.

پس‌ از اینکه چسب به‌طور کامل سفت و محکم شد، محل پارگی را با کمک چسب برق به‌طور کامل ببندید. اما گاهی اوقات پارگی و پوسیدگی ممکن است تا حدی به پیشروی کرده باشد که تنها راه‌حل ممکن پیش روی شما تعویض آن می‌باشد.

– خراب شدن سیم آداپتور

خرابی سیم آداپتور جزء اون دسته از مشکلات شارژر است که به راحتی قابل برطرف شدن است. شما می‌توانید در این شرایط، سیمی که سر فیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض کنید و مشکل را برطرف کنید. در انواع نت بوک ها مثل سرفیس و مک بوک باید به سیم آداپتور دقت زیادی بکنید یکی از علل مهمی که مشتریان برای تعمیر مک بوک یا سرفیس مراجعه می کنند خراب شدن سیم آداپتور است

– خراب شدن کابل برق

گاهی همه بخش‌های شارژر نت بوک سالم است و فقط کابل آن از کار افتاده است. تعویض کابل در چنین شرایطی، مشکل را برطرف می­‌کند. البته گاهی هم کابل قابل تعویض نیست و نیاز به یک شارژر جدید هست.

– تعویض و تعمیر سوکت

یکی از خرابی‌های پیش آمده در لپ تاپ یا سرفیس که موجب رجوع برای تعمیر سرفیس که به نوعی با شارژر این دستگاه در ارتباط است، خرابی سوکت شارژر نت بوک است.

سوکت شارژر، قطعه‌­ای کوچک در قیاس با سایر قطعات دستگاه است، اما تعمیر آن به دلیل نیاز به دیس‌اسمبل لپ تاپ، فرآیندی کاملاً تخصصی و زمان­ بر است.

استهلاک سوکت شارژر به ویژه برای کاربرانی که مدام در حال استفاده از دستگاه و جابجایی آن هستند سری‌ع­تر اتفاق می­‌افتد، زیرا جابجایی‌های شارژر، پیچیدن و باز کردن سیم شارژر و مواردی از این دست فشار بیشتری به آن وارد می­‌کند.

– خراب شدن برد شارژر

یکی دیگر از مواردی که شارژر نت بوک را نیازمند بررسی و تعمیر تخصصی می­‌کند، آسیب دیدن برد یا بخشی از این قطعه هست.

از آنجایی که برق AC 220v در ورودی این قطعه وجود دارد، توصیه اکید می‌­کنیم که به هیچ عنوان شخصاً اقدامی انجام ندهید و بررسی و تعمیر برد آداپتور را به تعمیرکارهای مجرب بسپارید.

– معیوب شدن قطعات مدار شارژر نت بوک 

خرابی و بروز نقص در قطعاتی مثل مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن­‌های مدار RCL اولیه و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار می‌­تواند شارژر را دچار مشکل کند.

تست شارژر را که در بالا به آن اشاره شد به خاطر دارید؟؟ اگر وقتی کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری متصل می‌ز­نیم، لامپ خاموش و روشن نشود، نشان­ دهنده وجود مشکل هست.

مجدداً تأکید می‌­کنیم که تعمیر شارژر لپ تاپ به هیچ عنوان کار ساده یا کم اهمیتی نیست و باید حتما توسط افراد متخصص و دوره دیده انجام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *