لپ تاپ

برای نگهداری از فن لپ تاپ چه باید کرد؟

به طور حتم می دانید که نگهداری از فن لپ تاپ بسیار حایز اهمیت است. در این خصوص باید نکاتی را بدانید تا لپ تاپ شما با مشکل مواجه نشود. در این مطلب ما سعی کردیم به چند نکته مهم اشاره کنیم. پس همراه ما باشید.

برای نگهداری از فن لپ تاپ چه باید کرد؟

  • بهتر است برای لپ تاپ خود از خنک کننده های اکسترنال که در بازار موجود است، استفاده نمایید.
  • اگر لپ تاپ خود را برای انجام بازی یا دیدن فیلم خریداری کرده اید، یا از نزم افزارهای سنگین گرافیکی استفاده می کنید، سعی کنید حتما از خمیر سیلیکون استفاده کنید. به این خمیرها، خمیر حرارتی سی پی یو نیز اطلاع می شود، در بازار موجود هستند. عملکرد آنها به ضکلی است که میتواند تا ۱ الی ۲۰ درجه سانتی گراد دمای سی پی یو را کاهش دهند.
  • از بردن سیستم خود در محیط های نامناسب خودداری نمایید.
  • هر چند وقت یکبار سیستم خود را برای بازبینی به مجموعه ما بیاورید تا لپ تاپ شما سرویس دهی شود.
  • توجه داشته باشید که اغلب لپ تاپ ها به برنامه های جانبی اجازه کنترل سرعت فن لپ تاپ را می دهند؛ سرعت کم تر فن با صدای کمتری هم همراه است. در حقیقت با کم کردن سرعت فن لپ تاپ، دما و حرارت افزایش یافته و پس از مدتی مشکلاتی برای دستگاه شما به وجود می آید.
  • SSD ها بسیار بهتر از هارد دیسک‌های معمولی هستند. این هارد دیسک ها که تقریبا هارد دیسک های HHD را از میدان بازار فروش خارج کرده اند، تاثیر عجیبی بر روی سرعت سیستم و صدای فن میگذارند. با انجام این تغییر کوچک بر روی لپتاپ خود و جا بجا کردن هارد SSD با HHD می توانید افزایش راندمان را در سیستم خود به وضوح مشاهده کنید.
  • به منظور تعویض و تعمیر فن لپ تاپ خود به مراکز استاندارد و مجاز رجوع کنید و از تعمیر و دستکاری دستگاه که اصولا آسیب و خرابی دوچندان را در پی دارد، اجتناب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *