لپ تاپ

علائم خرابی و آسیب دیدگی لولای لپ تاپ چیست؟

علائم خرابی و آسیب دیدگی لولای لپ تاپ چیست؟

تعمیر لولای لپ تاپ یکی از تعمیرات رایج لپ تاپ است که در اثر کاربری نا صحیح از لپ تاپ، شما را گرفتار خواهد کرد. لولای لپ تاپ در واقع به عنوان رابط بین صفحه نمایش لپ تاپ با بدنه لپ تاپ و صفحه کلید می باشد. این لولا ضمانت کننده این است که قسمت اصلی لپ تاپ خیلی محکم در محل خود باقی بماند و به مشکل برنخورد. لپ تاپ با لولای خراب در کارایی و قابلیت استفاده لپ تاپ شما اثر مهمی دارد.

لولای لپ تاپ چه نقشی دارد؟

لپ تاپ ها از دو لولا در سمت چپ و راست برخوردار هستند که این دو را از یکدیگر جدا می کند و برعکس بیشتر بخش های لپ تاپ مجزا هستند، لولاها کاملا جفت هستند. لولای لپ تاپ به عنوان تکیه گاه به شما اجازه می دهد صفحه لپ تاپ به راحتی باز و بسته شود. البته توجه داشته باشد که لولاهای لپ تاپ به مرور زمان پس از مدتی شل می شوند  زیرا هر زمان که از لپ تاپ استفاده می کنید مدام آن را باز و بسته می کنید.

آیا لولای لپ تاپ قابل تعویض است؟

مد نظر داشته باشید که لولاهای لپ تاپ تعمیر می شوند، اما در برخی مواقع، به شرایطی وابسته است و لازم است مورد بررسی قرار گیرد. اگر قصد دارید آن را تعمیر کنید، می توانید به واحد تعمیر لپ تاپ مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ ناوک مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

تعویض لولای لپ تاپ

تعویض لولای لپ‌ تاپ نیازمند حوصله، دقت، و توانایی خاصی است. برای دسترسی به لولا، قبل از هر چیز باید قسمت C در قاب لپ تاپ را جدا کنید. این کار نیاز به تفکر و دانش نسبت به طراحی آن مدل لپ تاپ دارد. در عین حال، قسمت‌های A و B هم باید محکم و با دقت از هم جدا شوند. اما اینجاست که مسئله پیش می‌آید، چرا که قاب دور و پشت صفحه نمایش بسیار حساس است و حتی یک کوچکترین اشتباه ممکن است به آن آسیب برساند. در صورتی که تا کنون تجربه انجام این مراحل را نداشته‌اید، بهتر است کار را به افراد با تجربه و متخصص بسپارید.

علائم خرابی و آسیب دیدگی لولای لپ تاپ

نشانه های زیادی وجود دارد که آسیب لولا را نشان می دهد. برخی از این موارد قابل مشاهده هستند و برخی دیگر پنهان می باشند.

در برخی مواقع ممکن است لولا دچار آسیب فیزیکی شود که کاملا قابل مشاهده است.

در برخی مواقع لولا ممکن است گیر کند و حرکت آن سخت شود که این موضوع نیز قابل مشاهده نیست. در صورتی که به موقع نسبت به رفع این مشکل اقدام نکنید؛ ممکن است ناحیه محفظه لولا در صفحه شکسته شود یا ترک بخورد.

گاهی ممکن است با بستن صدای در لپ تاپ، چند صدای نامعلوم را نیز تجربه کنید. هنگامی که لولا آسیب می بیند این صداها به گوش میرسد.

مد نظر داشته باشید که لولا از جنس پلاستیک می باشد. پیچ ها در این پلاستیک ها قلاب می گردند. با گذشت زمان سوراخ پیچ پلاستیکی منبسط می شود و بدین ترتیب پیچ سست می شود. که باعث خرابی و مشکل در لولای لپ تاپ می گردد.

هزینه تعمیر لولای لپ تاپ

هزینه تعمیر یا تعویض لولای لپ‌تاپ، عمدتاً به برند، سال تولید و مدل دستگاه وابسته است. ممکن است لولای لپ‌تاپ قابل تعمیر باشد و نیازی به تعویض نداشته باشد یا در موارد دیگر، تعویض لولا امکان‌پذیر باشد. اصولاً هزینه تعمیر لولای لپ‌تاپ کمتر از هزینه تعویض آن می‌باشد؛ مخصوصا در خصوص تعمیر لولای مک بوک، اما در برخی موارد، تعمیر لولا ممکن است نتواند به دستگاه کمک کافی کند و حتی آسیب‌های بیشتری به آن وارد کند. برآورد هزینه، به ویژه بر اساس مدل و برند لپ‌تاپ، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در مورد مدل‌های قدیمی‌تر از برندهای معروف ایسوس، دل، ایسر، لنوو و اچ پی، هزینه تعمیر یا تعویض لولا معمولاً در حدود 400 تا 500 هزار تومان قرار دارد. با این حال، برای مدل‌های جدیدتر این برندها، بدون شک، هزینه‌ها به میزان بیشتری افزایش خواهند یافت. این برآورد هزینه بر اساس ترکیبی از اطلاعات موجود در اینترنت و دانش فنی موجود است.

البته تعمیر لولای سرفیس نیاز به رعایت ظرافت های خاص خود را دارد و باید به موارد خاص و ویژه‌ای دقت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *