لپ تاپ

عیب یابی بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر

مشکلات رایج لپ تاپ به همراه راهکار

بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر یکی از مشکلات رایج کیس هست ممکن است تا کنون با آن مواجه شده باشید. یکی از بدترین شرایط زمانی است که یک کامپیوتر قابل اعتماد ناگهان متوقف شود. ما این را تصدیق می کنیم که وقتی سیستم خود را خاموش می‌کنیم، زمان روشن کردن مجدد از سیستم صداهای ناهنجار شنیده می شود. دفعه بعد که می خواهیم سیستم را روشن کنیم، کیس بوق می زند و کامپیوتر روشن نمی شود. در هر صورت، این یک مشکل قابل حل است و لزوماً پایان جهان نیست.

دلایل مختلفی برای بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر وجود دارد. در بین این دلایل، عبور از سیم برق یکی از آنهاست. بنابراین وقتی کامپیوتر شما شروع به کار نمی کند، به طور کلی این اتفاق پیشامد ناگواری است. کامپیوتری که شروع به کار نمی کند و صدا در می آورد ، نقص به اندازه کافی شدید را تجربه می کند. این نقص از بوت شدن سیستم جلوگیری کند.

یکی از اولین کارهایی که یک کامپیوتر هنگام روشن بودن آن انجام می دهد، انجام یک Power On Self Test است. در آن سیستم یک تست تشخیص سخت افزاری را برای تأیید همه چیز کار اجرا می‌کند. صدای بوق نشانگر کد خطا برای کمک به شما در تشخیص مشکل است. معنای کد بوق بین تولید کنندگان BIOS متفاوت است. چندین دلیل احتمالی برای بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر وجود دارد. بنابراین بسیار مهم است که مانند یک روش عیب یابی کامل مانند روشی که در زیر بیان کردیم قدم بردارید.

اگر با تمام این مراحل مشکل شما حل نشد باید به یک مرکز تعمیرات کامپیوتر معتبر مراجعه نمایید.

دلایل بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر

  1. اتصالات کامپیوتر را بررسی کنید

اگر نصب سخت افزار نادرست باشد. می تواند کدهای خطای بوق POST را ایجاد کند. کامپیوتر نمی تواند به درستی کار کند. مگر اینکه سخت افزار به درستی وصل شده باشد. اگر اخیراً در پشت کامپیوتر خود کار کرده اید، ممکن است یک مؤلفه را گم کرده یا به طور نادرست آن را نصب کرده باشید. به عنوان مثال برخی از مادربردهای اینتل اگر کارت گرافیکی به طور صحیح وصل نشوند، دو بار به صدا در می آیند. بر این اساس اگر RAM به درستی متصل نباشد، سه بار بوق می زند. در مورد هرگونه سخت افزار و کابل هایی که گمان می کنید برای عیب یابی خطا سست باشید.

همچنین مشکل بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر ممکن است درون کامپیوتر نباشد. بنابراین اتصالات خارجی محیط کیس کامپیوتر را چک کنید. به خصوص اگر کامپیوتر به اطراف منتقل شده اید یا به هر دلیلی پرونده را باز کرده اید. کاملاً ممکن است که یک کابل شل شده باشد یا اتصال الکتریکی خوبی نداشته باشد. همیشه ارزش دارد کابل ها را با جدا کردن و اتصال مجدد هر یک به نوبه خود، دوباره بررسی کنید. کابل هایی که به طور عمده مورد توجه قرار می گیرند، ویژگی مشخصی دارند. این کابل ها کابل هایی هستند که هارد را به مادربرد وصل می کنند. کابل های واحد منبع تغذیه که به مادربرد وصل می شوند متصل می کنند.

  1. سخت افزار جدید مشکل دارد

اگر سخت افزار جدید نادرست نصب شود، باعث بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر می شود. در صورت نصب صحیح و در صورت ایجاد خطاهای POST، ممکن است این سخت افزار با مادربرد ناسازگار باشد. به عنوان مثال اگر CPU ناسازگار باشد، تابلوهای Intel دو بار در POST می شوند. همچنین می توانید دستگاه های غیر ضروری محیطی را جدا کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای
بازگشت به لیست

5 دیدگاه در “عیب یابی بوق زدن کیس و روشن نشدن کامپیوتر

  1. جواد گفت:

    سلام حین کار با کامپیوتر یهو ارور داد فرصت نکردم بخونمش و خاموش شد و تلاش میکنه ریستارت بشه و بوق میزنه چراغ و خود کیس روشن میشه ولی قبل اجرا شدن خاموش میشه مادربرد گیگابایت هستش

    1. امیرحسین قربانمهر گفت:

      دوست عزیزی با شماره های ما تماس بگیرید و برای عیب یابی هماهنگ بفرمایید.

  2. Meti گفت:

    سلام من سیستمم رو جدید گرفتم با وسایل نو
    ولی تازگیا موقع روشن شدن حداقل ۵ یا ۶ بار بوق میزنه و روشن میشه
    گاهی وقتا هم خود به خود خاموش میشه میشه لطفا بگین از چیه ؟؟؟؟

    1. امیرحسین قربانمهر گفت:

      باید برای بررسی بیارید ناوک. اینجا بررسی میشه و مشکل مشخص میشه.

  3. player گفت:

    سلام
    من یک پی سی ویندوز ۷ دارم که چند وقتی کار نکرده بود و حالا که می‌خوام روشن کنمش صدای بوق نازک و کوتاهی میده که منو نگران می‌کنه
    میخواستم ببینم میتونید دقیق مشکل رو به من بگید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *