لپ تاپ

روش های برطرف کردن مشکل داغ شدن laptop

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ 4

روش های برطرف کردن مشکل داغ شدن laptop موضوعی است که در این مطلب به آن اشاره شده است. برای جلوگیری و حل مشکل داغ شدن لپ تاپ چند راه مختلف وجود دارد. در اکثر موارد رعایت نکاتی که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم می تواند از داغ شدن بیش از حد سیستم شما جلوگیری کند. با این حال در مواردی چاره ای جز مراجعه به تعمیر گاه نخواهید داشت.

1.استفاده از کول پد و قرار دادن لپ تاپ در سطوح مناسب

اولین و ساده ترین راه حل مشکل داغ شدن laptop استفاده از کول پد مناسب است. کول پد ها و فن های جانبی می توانند با بهبود تهویه هوا تا حدود زیادی از داغ شدن بیش از حد دستگاه شما جلوگیری کنند. علاوه بر این سعی کنید لپ تاپ خود را روی فرش، پتو و سطوحی که جلوی تهویه هوا را می گیرند قرار ندهید.

2.آپدیت کردن درایورها و پاک کردن نرم افزار های سنگین

از آپدیت بودن درایورهای کارت گرافیک و سی پی یو لپ تاپ خود مطمئن شوید. همچنین سعی کنید از دستگاه دیگری برای انجام کارهای گرافیکی سنگین خود استفاده کنید. نرم افزار هایی مانند آنتی ویروس های سنگین که همواره بخشی از CPU سیستم را درگیر می کنند را از روی لپ تاپ خود پاک کنید و از نرم افزاری های سبک تر جایگزین آن ها استفاده نمایید.

3. تمیز کردن مجاری هوا و اطمینان از سالم بودن فن

برای جلوگیری از داغ شدن laptop، هر چند وقت یک بار، مجاری هوای لپ تاپ خود را تمیز کنید. از سالم بودن فن لپ تاپ مطمئن شوید و گرد و غبار را از روی قطعات داخلی لپ تاپ پاک کنید. معمولا برای انجام اینکار مجبور خواهید بود تا قاب لپ تاپ را با استفاده از پیچ گوشتی مخصوص لپ تاپ باز کنید. در بسیاری از موارد پاک کردن لپ تاپ از گرد و غبار یا کرک هایی که به درون دستگاه نفوذ کرده اند باعث عملکرد بهتر آن خواهد شد.

4. استفاده از آنتی ویروس برای پیدا کردن بدافزارها

یک آنتی ویروس خوب می تواند به راحتی بدافزار هایی که بدون اجازه در حال به کارگیری CPU یا کارت گرافیک شما هستند را تشخیص دهد. ویروس کشی و اسکن کامل لپ تاپ یکی از راه هایی است که می تواند جلوی داغ شدن دستگاه شما را بگیرد. همچنین، آنتی ویروس قوی می تواند از بروز مشکلات مشابه در لپ تاپ شما جلوگیری کند.

5. مراجعه به تعمیرگاه

در مواردی که فن لپ تاپ یا قطعاتی مانند باتری لپ تاپ آسیب دیده باشند، راهی جز تعویض آن ها وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، تعمیر کار با استفاده از مواد خنک کننده جدید و جایگزین کردن آن ها با مواد خنک کننده قدیمی که روی سی پی یو قرار می گیرند باعث عملکرد بهتر لپ تاپ می شوند. به هدف رفع مشکل داغ شدن laptop، میتوانید لپ تاپ را به کارشناسان مرکز تخصصی ناوک سرویس بسپارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *