دانستنی ها

راه های ایمن سازی مک بوک

راه های ایمن سازی مک بوک چیزی است که توجه همه را به خود جلب می کند. چه از نظر ظاهری یا از نظر نحوه عملکرد، مک بوک همیشه بهترین ها را ارائه می دهد. با وجود ویژگی های خاص، تهدید سارقان و هکرها هر سیستمی نیاز به محافظت بیشتری دارد که مک بوک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با گفتن این موارد، روشهای زیادی وجود دارد که می توانید از مک بوک خود محافظت کنید. بیایید نگاهی به نکاتی برای نفوذناپذیری لپ تاپ شما بیندازیم:

1. همیشه به روز باشید

برای ایمن نگه داشتن لپ تاپ، ضروری است که آن را مطابق آخرین نرم افزارهای موجود در یازار به روز کنید. اگرچه اعلان های منظمی توسط macOS ارسال می شوند، می توانید به صورت دستی نیز به دنبال به روزرسانی ها باشید. می توانید در Finder، زیر عنوان About This Mac، به دنبال به روزرسانی های نرم افزار باشید. همراهی با به روزرسانی های نرم افزاری به شما کمک می کند تا از این طریق هکرها را دور نگه دارید و از مک بوک خود محافظت کنید.

2. از فایروال استفاده کنید

سیستم عامل های Mac تمایل دارند فایروال داخلی خود را بسازند. این فایروال به شما کمک می کند تا متجاوزان از طریق LAN یا اینترنت از ورود به مک بوک محافظت کنند. با این کار اطلاعات شخصی موجود در لپ تاپ شما ایمن خواهد بود و حفظ می شوند.

ایمن سازی مک بوک

برای فعال کردن فایروال در مک بوک خود، می توانید به System Preferences بروید و سپس روی Security and Privacy کلیک کنید. در زیر این تنظیمات، می توانید تنظیمات Firewall را پیدا کنید.

3. رمزگذاری برای محافظت بهتر

ویژگی دیگری که می تواند مک بوک ارزشمند شما را ایمن کند رمزگذاری است. یک ویژگی به نام FileVault وجود دارد که برای رمزگذاری داده ها استفاده می شود. این ویژگی به طور پیش فرض غیرفعال است، بنابراین برای رمزگذاری داده های خود در مک بوک، باید این ویژگی را فعال کنید.

در لپ تاپ مک بوک خود، برای فعال کردن قابلیت رمزگذاری می توانید به تب FileVault بروید. در آنجا می توانید دکمه رادیویی ترجیحی را انتخاب کنید تا انتخاب کنید آیا می خواهید به داده ها دسترسی پیدا کنید یا کلید رمزگشایی را برای این کار تولید کنید.

4. از یک رمز عبور قوی استفاده کنید

همانطور که به نظر می رسد واضح است، داشتن یک رمز عبور سخت و قوی یک روش کاملاً مطمئن برای تأمین امنیت مک بوک است. با داشتن یک رمز عبور قوی برای لپ تاپ شما، می تواند مانع ورود هکرهای غیراخلاقی به آن شود. برای ایمن سازی لپ تاپ خود، می توانید یک رمز عبور پیچیده انتخاب کنید یا از ابزار دستیار رمزعبور که در مک بوک داخلی است کمک بگیرید.

5. یک آنتی ویروس نصب کنید

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد، می توانید برای مک بوک خود آنتی ویروس نیز تهیه کنید. این می تواند به شما در امنیت بارگیری شخص ثالث کمک کند و لپ تاپ خود را از تهدیدهای قریب الوقوع در امان نگه دارد.

استفاده از آنتی ویروس

همان طور که می دانید امروزه نقش سیستم های کامپیوتری در زندگی ما بسیار پررنگ شده و همه زندگی ما توسط این کامپیوترها می چرخد. برای هر فردی لپ تاپ و نقش حیاتی دارد و تمامی اطلاعات افراد در آن جای گرفته است. پس ضروری است که نسبت به ایمن سازی مک بوک خود اقدامات لازم را مبذول نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *