دانستنی ها

گوشی ارزان قیمت گلکسی M01 کور سامسونگ معرفی شد

سامسونگ گلکسی M01 کور

سامسونگ به تازگی از گوشی گلکسی M01 کور رونمایی کرده است. این گوشی جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ می‌باشد . از این گوشی به عنوان ارزان‌ترین محصول سامسونگ در بازار هند یاد می‌شود.

سامسونگ به تازگی از سه گوشی جدید در بازار هند رونمایی کرده است که قیمتشان کمتر از 10000 روپیه است.

حال جدیدترین آن‌ها گلکسی M01 کور (Galaxy M01 core) می‌باشد که در بازار هند حدود 73.5 دلار قیمت دارد. این گوشی به طور پیش فرض با اندروید 10 (go) منتشر می‌شود.

گوشی جدید سامسونگ از دو مدل دیگر خانواده M01 کوچک‌تر است و با صفحه نمایش 5.3 اینچی عرضه می‌شود. این در حالی است که گوشی M01 و گلکسی M01S به ترتیب دارای صفحه نمایش 5.7 و 6.2 اینچی بودند.

گوشی گلکسی M01 کور

رزولوشن صفحه در این گوشی 720P می‌باشد که برای گوشی ارزان قیمت بسیار خوب است. این در حالی است که معمولا سامسونگ در سری‌های کور از صفحه نمایش با وضوح کمتر از HD استفاده می‌کرد. با لحاظ کردن همین مورد می‌توان دریافت که سامسونگ در این سری بسیار بهتر کار کرده است.

تفاوت دیگر این گوشی با سری  گلکسی M01 تراشه به کار رفته در آن است. تراشه به کار رفته در گوشی گلکسی M01 کور مدیاتک MT6739 می‌باشد که یک پردازنده چهار هسته Cortex-A53 و تراشه گرافیکی Mali-T760 MP2 را شامل می‌شود.

در مقایسه با سری M01 این پردازنده قدرت چندانی ندارد اما بازهم باید قیمت این محصول را به یاد بیاوریم و از یک محصول 73.5 دلاری انتظاری بیشتری نداشته باشیم. همچنین در این گوشی از یک گیگابایت حافظه رم به همراه 16 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

سامسونگ گلکسی M01 کور ابعاد کوچک تری دارد برای همین موضوع سامسونگ مجبور به استفاده از باتری 3000 میلی‌امپری شده است که البته این باتری برای گوشی با صحفه نمایش 5.3 اینچی بسیار بهنیه خواهد بود.

گلکسی M01 کور از اندروید 10 (GO) پشتیبانی می‌کند

گوگل برای بهینه سازی کاربردی گوشی‌های ارزان قیمت نسخه‌ی GO را معرفی کرد. به طور کل این نسخه اندروید برای گوشی‌های اقتصادی که معمولا سخت افزار خیلی قوی ندارند ساخته شده است.

البته نتایج نشان داده است که این نسخه اندروید معمولا روی گوشی‌هایی که دو گیگابایت حافظه رم دارند بهتر عمل می‌کند و همین موضوع باعث شده است تا کمی نسبت به عملکرد آن بر روی M01 کور دچار تردید شویم.

البته سامسونگ گفته است دو کانفیگ از این گوشی عرضه خواهد کرد که یکی از آن‌ها دارای دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است.

در گوشی اقتصادی جدید سامسونگ خبری از بریدگی قطره‌ای شکل نیست و طراحی آن ساده و کلاسیک است.

این گوشی دارای حاشیه است و بالا و پایین آن حاشیه دارد و در بالای گوشی یک دوربین سلفی با کیفیت 5 مگاپیکسل قرار داده شده است.

دوربین پشت این گوشی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی است و می‌توان ویدیو با کیفیت 1080P ثبت کند.

گوشی جدید سامسونگ از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و نباید توقع پشتیبانی از شبکه 5G داشته باشیم. همچنین در این گوشی خبری از NFC نیست.

سامسونگ قصد دارد تا مدل یک گیگابایتی این گوشی را با قیمت 73.5 دلار و مدل قوی‌تر آن با رم دو گیگابایتی را با قیمت 87 دلار عرضه کند.همچنین به نظر می‌رسد 8 مرداد این گوشی عرضه شود.

دیدگاه شما کابران ناوک در این زمینه چیست؟

منبع: gsmarena

ناوک مرکز تعمیرات تخصصی تلفن همراه

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *