دانستنی ها

کنترل گوشی با کامپیوتر از راه دور

کنترل گوشی با کامپیوتر از راه دور

 

ممکن است گاهی بخواهید همزمان که با کامیپوتر خود کار می‌کنید صفحه گوشی هم کنار دستتان باشد و مدام آن را چک کنید و کار دیگری را روی گوشی پیش ببرید. برای این کار، کار کردن با دو دستگاه به صورت همزمان از آدم انرژی اضافه می‌برد. پس چه بهتر که بتوانید هر دو کار را روی یک دستگاه پیش ببرید. امروز می‌خواهیم به شما نرم افزارهایی که برای کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر وجود دارد را معرفی کنیم و کار با یکی از آن‌ها را به شما آموزش دهیم.

 

معرفی نرم افزار برای کنترل کردن گوشی با کامپیوتر

اولین گزینه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم نرم افزار scrcpy است که یک نرم افزار رایگان و متن باز است. این نرم افزار را کسانی توسعه داده‌اند که توسعه شبیه ساز اندروید در کامپیوتر Genymotion را در کارنامه‌شان دارند و از این نظر می‌توان گفت که scrcpy قابلیت اتکای بالایی دارد. فقط بزرگترین ایرادش این است که برای کار کردن باید حتما از طریق کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ شما وصل باشد.

حالا اگر حتما می‌خواهید اتصال بین گوشی و کامپیوتر شما بی سیم باشد نرم افزار Airmirror گزینه مناسبی برای شما است. اما یک محدودیتی که در استفاده از Airmirror برای شما وجود دارد این است که باید گوشی اندرویدی شما روت شده باشد. ضمنا ابتدا باید گوشی را با کابل USB به سیستم‌تان وصل کنید و یک سری تنظیمات را درست کنید بعد به سراغ میرور کردن سیستم بروید. هر بار که گوشی ریبوت می‌شود هم باید باز آن را با کابل به سیستم وصل کنید و تنظیمات را درست کنید.

کنترل گوشی با کامپیوتر از راه دور

کنترل گوشی با کامپیوتر از راه دور

سومین نرم افزاری که برای کنترل کردن گوشی از راه دور با رایانه به شما پیشنهاد می‌کنیم نرم افزار Vysor است. این نرم افزار کیفیت خوبی برای میرورینگ بی سیم دارد ولی رایگان نیست و باید برای استفاده کامل از امکاناتش نسخه پولی‌اش را تهیه کنید.

میرور کردن تصویر گوشی در کامپیوتر با نرم افزار scrcpy

با این حساب دم‌دستی‌ترین نرم افزار برای ما فعلا نرم افزار scrcpy است که در این مطلب می‌خواهیم روش کار کردن با آن را برای شما توضیح دهیم. برای داشتن این نرم افزار می‌توانید آن را از گیت هاب دانلود کنید. فراموش نکنید که باید نسخه مربوط به ویندوز (یا هر سیستم عاملی که دارید) را دانلود کنید و در این مسیر به ۳۲ بیت بودن یا ۶۴ بیت بودن سیستم عامل‌تان توجه کنید.

فایلی که دانلود کردید را به یک فولدر مشخص در کامپیوتر انتقال دهید و برای اجرا شدن scrcpy دو بار روی scrcpy.exe کلیک کنید. (وقتی دارید این کار را انجام می‌دهید باید حتما گوشی شما به کامپیوتر متصل باشد.)

قبل از اینکه گوشی را به کامپیوتر متصل کنید باید به Settings گوشی‌تان بروید، روی About Phone بزنید و آنجا گزینه Build Number را پیدا کنید. شما باید هفت بار روی این گزینه بزنید. بعد در Settings به Developer Options بروید و USB Debugging را پیدا کنید. شما باید آن را فعال کنید. حال می‌توانید گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و روی scrcpy.exe دوبل کلیک کنید. وقتی برنامه scrcpy اجرا می‌شود روی گوشی شما پیام Allow USB debugging ظاهر می‌شود که از شما برای این اتصال اجازه می‌خواهد. شما باید این پیام را تایید کنید. به همین سادگی صفحه گوشی اندرویدی شما روی کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با ماوس و کیبورد کامپیوتر با گوشی‌تان کار کنید.

هر وقت که کابل USB را از یکی از دو دستگاه جدا کنید این اسکرین میرورینگ تمام می‌شود. اگر هم باز خواستید این کار را انجام دهید و گوشی را به لپ تاپ متصل کنید کافی است مراحل بالا را مجددا تکرار کنید.

شما تا به حال گوشی خود را با کامپیوتر خود کنترل کرده‌اید؟ از چه روشی استفاده کرده‌اید؟ آن را برای ما و سایر کاربران سایت ناوک توضیح دهید!

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *