لپ تاپ

چگونه هارد لپ تاپ را تعمیر کنیم؟ معرفی روش های تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ یکی از مسائل حیاتی است که در حفظ عملکرد بهینه و پایداری این دستگاه‌های قابل حمل اهمیت دارد. هارد دیسک یا هارد SSD به عنوان قلب ذخیره سازی اطلاعات لپ تاپ عمل می‌کند و هرگونه مشکل یا خرابی در این بخش می‌تواند منجر به از دست رفتن اطلاعات یا کاهش کارایی سیستم شود.هنگامی که هارد لپ تاپ با مشکلاتی مثل افت سرعت، ایجاد صداهای ناعادتی، یا اخطارهای خطای هارد روبرو می‌شود، تعمیر لپ تاپ به عنوان گزینه اصلی پیش می‌آید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ممکن است با هارد لپ تاپ روبرو شوید، اختلالات فیزیکی یا منطقی در هارد است. در این حالت‌ها، تست و تشخیص دقیق از محل مشکل و نحوه تعمیر آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین، امکانات به‌روز رسانی نرم‌افزاری هارد و برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری نیز برای بهبود عملکرد هارد لپ تاپ مورد توجه قرار می‌گیرد.با این حال، خراب شدن هارد لپ تاپ اجتناب‌ ناپذیر است. برای جلوگیری از نابود شدن اطلاعات خود، بهتر است با نحوه تعمیر هارد دیسک لپ تاپ آشنا شوید.

تعمیر هارد لپ تاپ

تعمیر هارد لپ تاپ در مرکز تعمیر ناوک

 روش های تعمیر هارد  لپ تاپ را بشناسید

تعمیر هارد لپ تاپ کار دشواری است. برای تعمیر آن نیاز به تخصص فنی کافی در زمینه سخت‌افزار لپ تاپ دارید. چون هارد از قطعات ظریفی تشکیل برخوردار است. که دستکاری آن بدون مهارت فنی، باعث خراب شدن هارد می‌شود.پیش از باز کردن هارد لپ تاپ، مطمئن شوید که مشکل در دستگاه شما نتیجه خرابی هارد است. سپس به عیب یابی لپ تاپ بپردازید.

طبق آخرین بررسی سالانه قابلیت اطمینان هارد دیسک توسط Backblaze، میزان خرابی سالانه هارد دیسک های مدرن حدود 2 درصد است. Backblaze، ارائه دهنده خدمات پشتیبان گیری ابری است. تصور کنید که ما یک گروه 50 نفره داشته باشیم. آنگاه یکی از آن 50 نفر تمام دیتا های موجود در حافظه را از دست می دهند. یه طوری که هر فرد در گروه از دو هارد دیسک استفاده کند. (شاید یکی در کامپیوتر شخصی و دیگری در لپ تاپ) روی هارد دیسک ها در عرض یک سال

روش های تعمیر هارد  لپ تاپ

این که اطلاعات مهمی را بدون پشتیبان گیری مناسب روی رایانه خود نگه دارید، خبر بدی است. هنگامی که هارد دیسک خراب می شود، ممکن است دسترسی به فایل های خود را از دست بدهید. حتی ممکن است نتوانید برای جستجوی راه حل در وب، سیستم عامل خود را بوت کنید. مانند بسیاری از چیزهای دیگر در زندگی، تهیه کلید موفقیت است. حتی در مورد تعمیر و بازیابی هارد دیسک.

اگر دلیل خرابی هارد دیسک ها را می دانید، این یک اتفاق خوب است. از طرف دیگر اگر با برخی از محبوب ترین راه حل های تعمیر و بازیابی هارد دیسک آشنا باشید نیز عالی است. در این حالت شانس بسیار بیشتری برای مشاهده مجدد فایل های خود خواهید داشت.ناوک سرویس به همراه یک تیم متخصص در تعمیر هارد انواع لپ تاپ به صورت حرفه ای درکنار شماست! تا در کمترین زمان  با بهترین خدمات تمام مشکلات رایج تعمیر لپ تاپ شما راحل نمایید.

اکنون می دانید چه چیزی باعث خرابی هارد دیسک می شود. در ادامه ما لیستی از 9 ابزار نرم افزار تعمیر هارد دیسک عالی را برای شما معرفی می کنیم. می توانید از آنها برای تجزیه و تحلیل، اجتناب و حل تقریباً تمام مشکلات رایج هارد دیسک استفاده کنید.

1. Disk Drill – بهترین نرم افزار کلی تعمیر هارد دیسک

انتخاب بهترین نرم افزار تعمیر کلی هارد دیسک آسان بود. Disk Drill به مراتب مدرن ترین مجموعه بازیابی اطلاعات موجود در بازار است، هم از نظر طراحی و هم از نظر ویژگی های آن. با Disk Drill می‌توانید بیش از 200 فرمت فایل را از همه دستگاه‌های ذخیره‌سازی بدون هیچ مهارت تخصصی بازیابی کنید. ادعای شهرت Disk Drill رویکرد یک کلیک برای بازیابی اطلاعات است. به سادگی روی دکمه Recover کلیک کنید و Disk Drill به طور خودکار بقیه موارد را انجام می دهد.

جدا از توانایی بازیابی، تقریبا هر فرمت فایلی ممکن است با آن روبرو شوید. نرم افزار Disk Drill می تواند به شما کمک کند تقریبا هر سناریوی تعمیر هارد دیسک را حل کنید. زیرا با ابزارهای رایگان اضافی برای نظارت بر دیسک، پاکسازی هارد دیسک، حفاظت از دیتا ها، پشتیبان گیری از اطلاعات ها و … ارائه می شود. خیلی بیشتر. اگر برای یادگیری چندین ابزار نرم افزار تعمیر هارد دیسک وقت ندارید، Disk Drill را دانلود کنید. مطمئن باشید که همه چیزهایی را که نیاز دارید ارائه می کند.

disk drill

نرم افزار disk drill

2. WinDirStat – بهترین ابزار استفاده از دیسک

وقتی با هارد دیسکی را که ممکن است خراب باشد مواجه می شوید، به این نکته توجه کنید. قبل از اینکه بخواهید آن را تعمیر کنید، ابتدا باید آنچه را که روی آن ذخیره است را کشف کنید. ممکن است متوجه شوید که بیشتر فضای حافظه، توسط فایل هایی اشغال است. همان فایل هایی که به طور نا خود آگاه در حافظه باقی مانده اند. توجه داشته باشید که فایل منیجرهای سنتی برای این کار مناسب نیستند. زیرا دید بسیار محدودی از دیتا های موجود در حافظه ارائه می دهند.

WinDirStat یک نمایشگر آمار استفاده از دیسک با نمای درختی ویژه است. با توجه به این اطلاعات هر فایل را به صورت یک مستطیل رنگی نشان می دهد که مساحت آن متناسب با اندازه فایل است. وقتی یک مستطیل بزرگ را در کنار صدها مستطیل کوچک می بینید، می دانید که به یک گراز فضایی نگاه می کنید.

 

 

3. Clonezilla – بهترین ابزار تصویربرداری دیسک

Clonezilla یکی از مفیدترین نرم افزارهای رایگان تعمیر هارد دیسک است. این به شما امکان می دهد تا به راحتی نسخه پشتیبان کامل از پارتیشن و دیسک ایجاد کنید. با این حساب می تواند در رایانه های دیگر مستقر شود. Clonezilla از سیستم های فایل بسیار بیشتری نسبت به آنچه اکثر متخصصان فناوری اطلاعات می توانند نام ببرند پشتیبانی می کند. حتی برخی از ابزارهای اولیه تعمیر بوت را نیز در خود دارد.

Clonezilla

نرم افزار Clonezilla

4. DBAN – بهترین ابزار پاک کردن دیسک

متاسفانه همه هارد دیسک ها قابل تعمیر نیستند. گاهی عاقلانه تر است که همه داده ها را به یک دستگاه ذخیره سازی دیگر منتقل کنید. از طرفی دیگر قبل از دور انداختن هارد دیسک آسیب دیده، آن را به طور ایمن پاک کنید. اگر برای حفظ حریم خصوصی و امنیت خود ارزش قائل هستید، به این نکته توجه کنید. ابزارهای فرمت دیسک که با ویندوز و macOS ارائه می‌شوند، تضمینی برای حذف کامل داده‌ها نیستند. آنها صرفا فضای ذخیره‌سازی را به‌عنوان رایگان علامت‌گذاری می‌کنند. این علامت گذاری برای هر کسی است که ابزار بازیابی اطلاعات خوبی مانند Disk Drill دارد، اجازه می‌دهد تا داده‌های حذف شده را بازیابی کند. DBAN با استفاده از چندین روش پاک کردن درجه نظامی، می‌تواند هر دستگاه ذخیره‌سازی را پاک کند. با این وجود حتی اثری از محتوای اصلی از خود باقی نماند.

DBAN

نرم افزار DBAN

5. CrystalDiskInfo – بهترین ابزار نظارت بر سلامت هارد  لپ تاپ

CrystalDiskInfo یک ابزار بسیار کاربردی برای نظارت بر دیسک است که می تواند S.M.A.R.T را بخواند. داده های (Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology) از هارد دیسک ها. هوشمندانه. داده ها شامل مواردی مانند نرخ خطای عقب، نرخ خطای جستجو یا زمان چرخش است. سازندگان هارد دیسک می دانند که کدام مقادیر نرمال است و کدام یک ممکن است نشان دهنده خرابی قریب الوقوع هارد دیسک باشد. در ادامه آنها را در سیستم عامل کدگذاری می کنند.

CrystalDiskInfo این مقادیر را نظارت می کند و هنگامی که از کنترل خارج می شوند بلافاصله آن را آشکار می کند. پس از آن به شما زمان کافی برای پشتیبان گیری از داده های خود قبل از اینکه خیلی دیر شود می دهد.

CrystalDiskInfo

نرم افزار CrystalDiskInfo

6. GParted – بهترین مدیر پارتیشن

GParted یک ویرایشگر رایگان و گرافیکی پارتیشن است که می توانید از آن برای تغییر اندازه، کپی و جابجایی پارتیشن ها بدون از دست دادن اطلاعات یا خرابی فایل استفاده کنید. ممکن است بخواهید یک پارتیشن را کوچک کنید تا فضایی برای سیستم عامل دیگر یا یک پارتیشن پشتیبان ایجاد کنید. GParted بخشی از بسیاری از ابزارهای دیسک سخت دیگر مانند Clonezilla یا Partclone است. همچنین می توان آن را از وب سایت رسمی به عنوان یک توزیع کوچک قابل بوت گنو/لینوکس برای رایانه های مبتنی بر x86 بارگیری کرد و از یک درایو فلش USB استفاده کرد.

GParted

نرم افزار GParted

7. HDD Regenerator – بهترین قابلیت برای تعمیر بخش های بد

در حالی که ویندوز دارای یک ابزار داخلی تعمیر هارد لپ تاپ است که می تواند بخش های خراب و مشکلات دسترسی به فایل های ناشی از آنها را برطرف کند، در مقایسه با HDD Regenerator کم رنگ است. این ابزار ویژه تعمیر هارد دیسک توانایی تشخیص بدسکتورهای فیزیکی روی سطح هارد دیسک و تعمیر آنها را با فناوری بازیابی به نام تولید کننده حلقه های Hysteresis دارد. Hysteresis که در اصل توسط Dmitriy Primochenko توسعه یافته بود، می‌تواند داده‌های ناخوانا را دوباره قابل خواندن کند و HDD Regenerator اعمال آن را در Windows XP/Vista/7/8/10 آسان می‌کند.

HDD Regenerator

ابزار HDD Regenerator

8. دستیار پارتیشن AOMEI – بهترین مدیر دیسک سخت

با وجود نامش، AOMEI Partition Assistant ابزار دیگری برای جابجایی، تغییر اندازه و ایجاد پارتیشن نیست. این در واقع یک مدیر دیسک سخت پر از ویژگی است که می تواند تقریباً تمام مشکلات رایج مربوط به هارد دیسک را حل کند. به عنوان مثال، می توانید از آن برای تبدیل درایوهای MBR به طرح پارتیشن بندی GPT، انتقال کل سیستم عامل خود به یک هارد دیسک دیگر، یا خرد کردن فایل های حساس به روشی استفاده کنید که بازیابی آنها را در آینده غیرممکن کند – حتی با ابزار حرفه ای بازیابی اطلاعات مانند Disk Drill.

دستیار پارتیشن AOMEI

ابزار دستیار پارتیشن AOMEI

9. SpniRite – بهترین برای کامپیوترهای قدیمی

با توجه به اینکه آخرین نسخه SpinRite، برنامه ای برای بازیابی فایل های از دست رفته از دستگاه های ذخیره سازی مغناطیسی داده ها مانند هارد دیسک، در سال 2004 منتشر شد، ممکن است از دیدن آن در این لیست شگفت زده شوید. دلیل اینکه ما تصمیم گرفتیم آن را اضافه کنیم ساده است: این ابزار همچنان بهترین ابزار تعمیر هارد دیسک برای رایانه های قدیمی است. از آنجایی که در داخل یک نسخه زنده FreeDOS اجرا می شود، می توانید از آن برای اسکن تقریباً هر رایانه ای استفاده کنید – حتی کامپیوتری که دیگر به درستی کار نمی کند. این ابزار نه تنها از سیستم های فایل ویندوز بلکه از DOS FAT، تمامی فایل سیستم های لینوکس، نوول، مکینتاش و غیره نیز پشتیبانی می کند.

SpniRite

SpniRite برای دستگاه های قدیمی

نحوه تعمیر هارد  لپ تاپ که به درستی کار نمی کند

راه های مختلفی برای تعمیر هارد دیسکی که به درستی کار نمی کند وجود دارد و هر کدام در شرایط کمی متفاوت مفید هستند. در زیر هفت روش تعمیر وجود دارد که می تواند به شما در تعمیر اکثر مشکلات منطقی هارد دیسک که مانع از دسترسی شما به داده های شما می شود کمک کند.

توجه: فقط به خاطر داشته باشید که هیچ یک از هفت روش تعمیر به شما در حل مشکلات ناشی از آسیب فیزیکی کمک نمی کند. بسته به گستردگی آن، آسیب فیزیکی هارد دیسک گاهی اوقات می تواند در یک محیط کاملاً کنترل شده عاری از گرد و غبار توسط تکنسین های حرفه ای تعمیر شود، اما نتایج هرگز تضمین نمی شود.

1. آنتی ویروس را اجرا کنید

بسیاری از گونه‌های بدافزار، مانند باج‌افزار، می‌توانند مانع از دسترسی شما به فایل‌های مهم یا حتی بوت کردن کامپیوترتان شوند. خبر خوب این است که ویندوز دارای یک آنتی ویروس توانمند به نام Windows Defender است و فقط چند مرحله ساده لازم است تا به آن دستور دهید کل رایانه شما را اسکن کند:

    1. برنامه تنظیمات (Win + X > Settings) را باز کنید.
    2. به Update & Security > Windows Security بروید.
    3. در قسمت حفاظت از ویروس و تهدید، روی حفاظت از ویروس و تهدید کلیک کنید.
    4. گزینه های اسکن را انتخاب کنید.
    5. روی کادر کنار Full scan کلیک کنید و گزینه Scan now را بزنید.

اسکن کامل تمام فایل‌ها و برنامه‌های در حال اجرا روی دیسک سخت شما را بررسی می‌کند، بنابراین ممکن است تکمیل آن کمی طول بکشد.

Windows Defender

آنتی ویروس Windows Defender

2. خطاهای هارد دیسک را بررسی و تعمیر کنید

سیستم های فایل مدرن، مانند NTFS، قوی و قابل اعتماد هستند، اما کاملاً از خطاهای مختلف مصون نیستند، که می تواند منجر به خراب شدن داده ها و مشکلات دسترسی به فایل شود. خبر خوب این است که اکثر این خطاها را می توان با ابزارهای داخلی تعمیر هارد دیسک، یعنی CHKDKS برطرف کرد.

    1. “cmd” را در کادر جستجو در نوار وظیفه تایپ کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.
    2. دستور زیر را وارد کنید (مطمئن شوید که X را با حرف اختصاص داده شده به دیسک سختی که می خواهید تعمیر کنید جایگزین کنید) و Enter را فشار دهید: chkdsk X: /f
    3. منتظر بمانید تا CHKDSK تمام شود. این فرآیند بسته به اندازه هارد دیسک شما ممکن است چندین ساعت طول بکشد پارامتر /f به CHKDSK می گوید که تمام خطاهای هارد دیسک را برطرف کند.

CHKDKS

ابزار داخلی CHKDKS

3. از ابزار تعمیر هارد دیسک استفاده کنید

در این مقاله، چندین ابزار تعمیر هارد دیسک، از جمله HDD Regenerator و SpinRite را توضیح داده‌ایم. هر دوی این ابزارها را می توان برای بررسی سیستم فایل و ابرداده سیستم فایل یک حجم از نظر خطاهای منطقی مورد استفاده قرار داد، و ما به شدت توصیه می کنیم قبل از انجام اصلاحات جدی تر، آنها را امتحان کنید.

اگر تصمیم دارید از ابزار تعمیر هارد دیسک استفاده کنید که در این مقاله ارائه نشده است، مطمئن شوید که واقعاً آنچه را که وعده داده است انجام می دهد. نرم افزارهای بسیاری وجود دارند که نتایج تقریباً معجزه آسایی را نوید می دهند، اما در واقع، کاری بیشتر از آلوده کردن رایانه شما با بدافزار انجام نمی دهند.

4. درایور هارد دیسک را دوباره نصب کنید و سیستم عامل را به روز کنید

گاهی اوقات، مشکلات هارد دیسک به دلیل درایورها و سیستم عامل معیوب ایجاد می شود. به عنوان مثال، یک اشکال در سیستم عامل برخی SAS SSD (درایوهای حالت جامد SCSI Serial-Attached) تولید شده توسط Hewlett Packard می تواند باعث از کار افتادن هارد دیسک ها پس از رسیدن به 40000 ساعت کار (تقریباً 4 سال) شود.خوشبختانه، نصب مجدد درایور هارد دیسک و به روز رسانی به آخرین سیستم عامل آسان است و هیچ داده ای را از دست نخواهید داد.

برای نصب مجدد درایور هارد دیسک:

    1. Win + X را فشار داده و Device Manager را انتخاب کنید.
    2. بخش Disk Drives را باز کنید.
    3. روی هارد دیسک خود کلیک راست کنید.
    4. گزینه Uninstall را انتخاب کنید.
    5. کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

ویندوز به طور خودکار آخرین نسخه درایور هارد دیسک را دوباره نصب می کند.در مورد به روز رسانی سیستم عامل، باید با مراجعه به وب سایت پشتیبانی شرکتی که SSD شما را تولید کرده است، شروع کنید. در آنجا، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار موجود را جستجو کنید و دستورالعمل‌های سازنده را برای نصب آخرین به‌روزرسانی موجود دنبال کنید.

نصب مجدد درایور هارد دیسک

نصب مجدد درایور هارد دیسک در لپ تاپ

دیسک را فرمت کنید

فرمت کردن هارد دیسکی که از کار کردن به درستی امتناع می ورزد یک گزینه جدی است، اما کارایی آن را نمی توان انکار کرد. وقتی یک هارد دیسک را فرمت می‌کنید، کل سیستم فایل را دوباره ایجاد می‌کنید و از ابتدا شروع می‌کنید و تمام مشکلات مربوط به بخش‌های بد و خرابی داده‌ها را در این فرآیند برطرف می‌کنید.

برای فرمت یک درایو غیر سیستمی در ویندوز:

    • فایل اکسپلورر را باز کنید.
    • This PC را انتخاب کنید.
    • روی هارد دیسکی که می خواهید فرمت کنید کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید.
    • فایل سیستم مورد نظر را انتخاب کنید و درایو خود را یک نام بگذارید. برای صرفه جویی در زمان می توانید گزینه Quick format را انتخاب کنید.
    • روی Start کلیک کنید و منتظر بمانید تا هارد دیسک شما فرمت شود.

اگر می خواهید درایو سیستم خود را فرمت کنید، توصیه می کنیم نصب سیستم عامل ویندوز را شروع کرده و گزینه Custom install را انتخاب کنید. سپس می توانید هر پارتیشنی را فرمت یا حذف کنید.

گزینه Quick format

انتخاب گزینه Quick format

اتصالات فیزیکی هارد دیسک را بررسی کنید

در این مرحله شما باید هارد دستگاه تان را بررسی کنید که آیا از نظر فیزیکی اتصالات برقرار هست یا خیر. در ادامه بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که آیا این اتصال فیزیکی به وسیله کابل ها برقرار  است یا برقرار نمی‌باشد.هارد دیسک شما به احتمال زیاد با دو کابل به مادربرد شما متصل است:

کابل برق

 همانطور که از نام آن پیداست وظیفه کابل برق تامین برق هارد دیسک شما می باشد.

کابل SATA

کابل SATA به هارد دیسک شما اجازه می دهد تا با مادربرد شما ارتباط برقرار کند. اگر هر یک از این دو کابل شل یا آسیب دیده باشد، ممکن است انواع مشکلات هارد دیسک، از جزئی تا جدی را تجربه کنید. یک بازرسی سریع بیشتر از یک یا دو دقیقه طول نمی کشد، اما می تواند شما را از هدر رفتن تعمیرات نرم افزاری که مشکل اصلی را حل نمی کند، نجات دهد.

هارد دیسک را به یک کامپیوتر جدید وصل کنید

اگر هیچ یک از راه حل های توضیح داده شده در بالا مشکلات شما را حل نکرده است، باید این احتمال را که برخی از اجزای دیگر مانند مادربرد شما مقصر آن هستند را رد کنید. شما به راحتی می توانید با جدا کردن هارد دیسک و اتصال آن به رایانه دیگری این کار را انجام دهید.اگر مشکلات به طور جادویی ناپدید شوند، می دانید که خود هارد دیسک مشکلی ندارد و باید مشکل واقعی را شناسایی و برطرف کنید.

چگونه هارد دیسک خود را با سرویس بازیابی تعمیر کنید (اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند)

فقط به این دلیل که چندین اصلاحات DIY با کاربرد آسان وجود دارد به این معنی نیست که شما باید همه چیز را به تنهایی انجام دهید. اگر تعمیر هارد دیسک و بازیابی اطلاعات از دست رفته برای شما مهم است، پس منطقی است که به متخصصان بازیابی اطلاعات با تجربه فراوان و تجهیزات پیشرفته اجازه دهید همه چیز را برای شما انجام دهند.مطمئناً، مقداری پول برای شما هزینه خواهد داشت (اما احتمالاً نه آنقدر که فکر می‌کنید)، اما می‌توانید به بهترین نتایج بازیابی اطلاعات ممکن دست پیدا کنید.

هنگام انتخاب یک سرویس حرفه‌ای بازیابی اطلاعات، همیشه باید ضمانت بازیابی اطلاعات آن‌ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در صورت ناموفق بودن تلاش برای بازیابی چیزی از شما دریافت نمی‌شود.

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ

تعمیر هارد دیسک لپ تاپ در مرکز تخصصی ناوک

برای تعمیر هارد لپ تاپ ضربه دیده چه کنیم؟

مشکلاتی که برای هارد ضربه دیده ایجاد می‌شوند، شامل موارد زیر هستند:

    • معیوب شدن هد هارد
    • خرابی پلاتر
    • آسیب‌دیدگی موتور هارد دیسک

در کل، تمام مشکلاتی که با ضربه خوردن هارد ایجاد می‌شوند قابل حل نیستند. احتمال کمی وجود دارد تا هارد ضربه خورده تعمیر شود و مانند یک هارد سالم عمل کند.در اصل تعمیر هارد لپ تاپ از هد، پلاتر و موتور باید توسط تعمیرکار و دور از فضای باز انجام شود و هزینه بالایی دارد.چنانچه اطلاعات هارد لپ تاپ شما برایتان اهمیت زیادی دارد، تعمیرکار می‌تواند از طریق نرم‌افزار ریکاوری هارد، اطلاعات شما را بازیابی کند.

تعمیر و رفع بد سکتوری شدن هارد

بد سکتوری فیزیکال می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

    • خرابی هد
    • خرابی برد
    • مشکلات پلتر

در منزل قابل تعمیر نیستند و برای بازیابی اطلاعات هارد در صورت بدسکتوری شدن آن، لازم است هارد را به تعمیرکار ماهر بسپارید.از طرف دیگر، دلایل بد سکتوری لاجیکال می‌تواند به صورت زیر باشد:

    • توقف عملیات خواندن اطلاعات در صورت قطع برق
    • نرم‌افزارهای ویروسی

بد سکتورهای لاجیکال را می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای تشخیص و رفع بد سکتور رفع کنید یا از ابزار بررسی هارد دیسک ویندوز کمک بگیرید. در صورت هر گونه مشکل با مرکز خدمات تخصصی ناوک تماس بگیرید.

تعمیر کردن هارد دیسک لپ تاپ

تعمیر کردن هارد دیسک لپ تاپ درمرکز تعمیر ناوک

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی علائم مشکلات هارد و راهکارهای اولیه برای عیب‌یابی پرداختیم. همچنین، تشدید بر اهمیت حفظ اطلاعات و نکات مربوط به تعمیرات خودسرانه بر روی هارد لپ تاپ اشاره کردیم. اگر چنین مواردی مشاهده می‌شود که نشانگر خرابی هارد است، مراجعه به مرکز تخصصی تعمیر پیشنهاد می‌شود تا تخصصی‌ترین خدمات به سیستم شما ارائه شودتیم متخصص ناوک سرویس از خرید تا تعیمر انواع لپ تاپ، تعمیر مک بوک، تعمیر سرفیس به صورت کاملا حرفه ای در کنار شماست. شمایمتوانید جهت اطلاع از راه های ارتباطی با ناوک سرویس به صفحه ی تماس با ما مراجعه فرمایید.

 

سوالات متداول

1.چه علائمی علائمی نشان‌دهنده مشکل در هارد لپ تاپ هستند؟

صداهای ناعادتی مثل تیک‌تیک یا تک تک، افت سرعت سیستم، ظاهر اخطارهای خطای هارد و عدم شناسایی هارد توسط سیستم.

2. چه عواملی می‌توانند باعث مشکل در هارد لپ تاپ شوند؟

آسیب‌های فیزیکی مانند ضربه یا لرزش شدید، برخورد با نرم‌افزارهای مخرب یا ویروس‌ها، خطاهای سخت‌افزاری و عدم به‌روزرسانی نرم‌افزارهای مدیریت هارد.

3. چگونه می‌توانم عیب‌یابی اولیه در هارد لپ تاپ انجام دهم؟

استفاده از نرم‌افزارهای تست هارد، بررسی اطلاعات SMART هارد و بررسی صداها و علائم ظاهری ناعادتی.

4. آیا اطلاعات من در صورت تعمیر هارد حفظ می‌شود؟

در صورتی که مشکل نرم‌افزاری باشد، احتمال حفظ اطلاعات زیاد است و همچنین زمانی که مشکل سخت‌افزاری باشد و نیاز به تعویض هارد باشد، باید از پشتیبان‌گیری قبل از تعمیر استفاده کنید.

5. می‌توان هارد لپ تاپ را خودم تعمیر کرد؟

بله، در برخی موارد می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای تعمیری یا رفع مشکلات نرم‌افزاری، خودتان تعمیرات انجام دهید، اما در موارد سخت‌افزاری پیشنهاد می‌شود به تعمیرگاه‌های مجاز و تخصصی مراجعه کنید.

6. چه زمانی باید به مرکز تعمیر مراجعه کنم؟

هنگامی که هارد با صداها یا اخطارهای خطای هارد همراه شود. اگر هارد شناسایی نشود یا عملکرد آن به طور قابل توجهی کاهش یابد و زمانی که نرم‌افزارهای تعمیری نتواسته مشکل را حل کنند.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *