دانستنی ها

چند نکته مفید برای تعمیر کامپیوتر

نکات برتر تعمیر کامپیوتر

نکات برتر تعمیر کامپیوتر مواردی ضروری و آسان هستند که برای رفع خرابی لپ تاپ و حل مشکلات رایج کامپیوتر ارائه شده اند. اگر در کامپیوتر شما مشکلی پیش آمد، قبل از اینکه بخواهید برای تعمیر حرفه ای کامپیوتر اقدام کنید، در اینجا چند نکته آسان برای امتحان کردن آن آورده شده است. اگر مراحل را زیر دقیق دنبال کنید، هیچ یک از راه حل های پیشنهادی ما در زیر آسیبی به کامپیوتر شما وارد نمی کند. ما بیشتر به نکات تعمیرات کامپیوترهای شخصی ویندوز به جای مک متمرکز شده ایم، زیرا کامپیوترهای شخصی ویندوز مستعد ابتلا به اشکالات بیشتر هستند.

اگرچه برخی از نکات برای مک نیز مفید است. آیا نیاز به تعویض لپ تاپ معیوب دارید؟ با بهترین توصیه های لپ تاپ، لپ تاپ مناسب خود را پیدا کنید و از بدترین حالت جلوگیری کنید. اگر کامپیوتر شما راه اندازی می شود، اگر کامپیوتر شما به طور عادی راه اندازی شود، اما پس از شروع کار با مشکلی روبرو می شود، مانند مسدود شدن صفحه یا خیلی کند کار کردن، چندین ترفند وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

چند نکته مفید برای تعمیر کامپیوتر

1-کامپیوتر خود را مجدداً راه اندازی کنید این شروع مجدد بسیاری از مشکلات دسک تاپ و لپ تاپ را برطرف می کند. روشی سریع و آسان است بنابراین همیشه ارزش آن را دارد که آن را امتحان کنید. اگر صفحه رایانه شما قفل شده است، معمولاً می توانید با پایین نگه داشتن دکمه روشن / خاموش، کامپیوتر را خاموش کنید تا رایانه خاموش شود، سپس مجدد آن را راه اندازی کنید. حتی اگر خاموش نشود، می توانید این کار را با جدا کردن پریز از برق و با لپ تاپ با برداشتن و برداشتن باتری انجام دهید.

2-از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید. خصوصا زمانی که کامپیوتر شما سرعت پایینی دارد، می تواند نشانه یک مسئله بزرگتر باشد. برای جلوگیری از از دست دادن پرونده ها و عکسهای مهم در صورت بروز مشکل، از تمام پرونده های خود در یک هارد اکسترنال یا فضای ذخیره سازی ابر آنلاین پشتیبان تهیه کنید.

رفع خرابی لپ تاپ و حل مشکلات آن

3-موارد امنیتی کامپیوتر را اجرا کنید اگر همه کارها به همان راحتی که باید انجام نمی شوند یا اینکه مرتباً با مشکل روبرو هستید، یک اسکن امنیتی را انجام دهید. برخی از بدافزارها یا ویروس های خاص مخرب می توانند کامپیوتر شما را از شروع کار متوقف کنند، اما به طور معمول باعث کندی سیستم می شوند. یک اسکن امنیتی ذهن شما را آرام می کند و به شما امکان می دهد حملات مخرب را در مراحل اولیه منتفی کنید. اگر نرم افزار امنیتی نصب نکرده اید یا از امنیت فعلی خود راضی نیستید، یک نرم افزار با امنیت بالا نصب کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا کامپیوتر شما از حمله در امان باشد.

4-برنامه های اخیراً نصب شده را حذف کنید. اگر کامپیوتر شما درست بعد از نصب دستگاه یا برنامه نرم افزاری – خواه آن را از دیسک نصب کرده اید یا از اینترنت بارگیری کرده اید – آخرین قطعه نرم افزاری را که روی خود قرار داده اید حذف نصب کنید سیستم. برای انجام این کار با خیال راحت و کامل، به کنترل پنل ویندوز بروید (از منوی Start شما قابل دسترسی است) و “افزودن یا حذف برنامه ها” را انتخاب کنید. هنگامی که برنامه را حذف نصب کردید، وضعیت را بررسی کنید. اگر همه چیز خوب به نظر میرسد، می توانید مجدد آن را نصب کنید.

5-برنامه های تکراری را بررسی کنید. اگر دو نسخه از یک برنامه در حال اجرا داشته باشید (به عنوان مثال اگر برای دریافت آخرین نسخه به جای استفاده از گزینه بروزرسانی برنامه، یک نرم افزار را مجدداً نصب کرده باشید) مشکلات ممکن است بوجود آید. می توانید بررسی کنید که آیا چندین نسخه از همان برنامه را با استفاده از Control Panel ویندوز اجرا کنید، که لیست تمام برنامه های بارگیری شده در رایانه شما است. اگر نسخه های کپی را مشاهده کردید، هر دو نسخه را حذف نصب کنید و سپس دوباره نصب کنید (اگر از دیسک نصب می کنید، همچنین ممکن است لازم باشد برای به روزرسانی آنلاین بررسی کنید).

6-بیشتر از یک برنامه ضد ویروس استفاده نکنید. محافظت از کامپیوتر با نرم افزار امنیتی مناسب بسیار حیاتی است. اما اجرای دو برنامه آنتی ویروس در رایانه شما – به عنوان مثال، اجرای Microsoft Defender که به صورت رایگان با ویندوز 8 یا 10 ارائه می شود و سپس نصب یک برنامه ضد ویروس اضافی از شرکتی مانند McAfee یا Norton – می تواند در کامپیوتر شما درگیری ایجاد کند. این می تواند کامپیوتر شما را کند و در بدترین حالت باعث خراب شدن کامپیوتر شود. اگر دو برنامه ضد ویروس مختلف روی رایانه خود نصب کرده اید، مطمئن شوید که فقط یکی از آنها فعال است.

7-بررسی و نصب به روزرسانی های ویندوز این یک روش ساده برای اطمینان از به روز بودن شماست و باید عملکرد و قابلیت اطمینان کامپیوتر شما را بهبود بخشد. می توانید کامپیوتر خود را برای بررسی و نصب خودکار به روزرسانی های ویندوز تنظیم کنید. اگر قبلاً مرتباً به روزرسانی ها را اجرا نکرده اید، انجام همه به روزرسانی ها ممکن است مدتی طول بکشد، اما ارزشش را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *