دانستنی ها

پست گذاری خودکار در کانال تلگرام با روبات بدون برنامه نویسی

پست گذاری خودکار در کانال تلگرام

 

اگر ادمین یک کانال تلگرامی باشید حتما از اینکه هر روز بخواهید در کانال خود پست بگذارید خسته شدید و آرزو می‌کنید که کاش یک جا کار این پست‌ها را تمام می‌کردید و هر روز درگیرش نبودید. خب… شما می‌توانید یک روبات شخصی برای خودتان بسازید و آن را برای کارهایی که می‌خواهید برنامه‌ریزی کنید. چگونه؟

 

آموزش ساخت روبات در تلگرام برای ارسال زمانبندی شده پست

ساخت روبات در تلگرام با روبات BotFather انجام می‌شود. شما باید @BotFather را در یک پیام به خودتان بنویسید و بعد رویش بزنید تا وارد این روبات بشوید. در اولین اقدام باید روی دکمه Start بزنید و روی گزینه /newbot بزنید تا یک روبات جدید بسازید. بعد روبات پدر از شما می‌خواهد که برای روبات‌ تلگرامی‌تان اسمی وارد کنید. اسم را که زدید نوبت به نام کاربری روبات می‌رسد که حتما باید به پسوند bot ختم شود. به همین راحتی روبات شما ساخته می‌شود و بات فادر یک پیام حاوی توکن برای شما می‌فرستد. توکن به شما اجازه می‌دهد که به HTTP API دسترسی داشته باشید و بتوانید روبات خود را آنطور که می‌خواهید بسازید.

شما باید این پیام را که توکن دارد به روبات @Manybot بفرستید. قبلش باید وارد روبات @Manybot شده باشید و روی دکمه Start زده باشید. به علاوه باید روی «ساخت روبات جدید» در این روبات هم زده باشید. وقتی این کار را می‌کنید Manybot از شما می‌خواهد که با BotFather یک روبات بسازید و کد ارسال شده توسط آن را برایش بفرستید. کاری که قبل از این انجام داده‌اید.

پست گذاری خودکار در کانال تلگرام

وقتی کد را برای Manybot می‌فرستید کمی طول می‌کشد تا فرایند پذیرش توکن و ساخت روبات شخصی شما انجام شود. کمی صبر کنید تا پیام موفقیت آمیز بودن فرایند را دریافت کنید.

حالا این روبات را ادمین کانال خود بکنید. برای این کار باید بعد از اینکه وارد کانال شدید به بخش اطلاعات کانال بروید و روی گزینه Administrator بزنید. صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که ادمین های کانال را به شما نشان می‌دهد. با زدن روی گزینه Add می‌توانید یک ادمین به کانال خود اضافه کنید.

بعد از این مرحله باید لینک کانال را از همان بخش اطلاعات کانال کپی کنید و به سراغ روبات خود بروید. وقتی وارد روبات می‌شوید در منوی اصلی گزینه «تنظیمات» را پیدا کنید و روی «کانال‌ ها» بزنید. در نهایت روی گزینه «اضافه کردن کانال» بزنید و لینک کانال را که کپی کرده بودید برای روبات بفرستید. در این مرحله روبات در صورت موافقت شما یک پیام آزمایشی برای کانال شما می‌فرستد تا از اتصال موفق بین کانال و خودش مطمئن شود.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم: ارسال زمانبندی شده پست ها در شبکه‌ های اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام،…)

حالا دیگر می‌توانید پست های خود را برای کانال تلگرامی خود برنامه‌ریزی کنید. برای این کار باید وارد روبات بشوید و در منوی اصلی روی «ارسال پیام جدید به کاربران» بزنید. بعد پست‌تان را بنویسید، ارسال کنید و منطقه زمانی‌اش را هم مشخص کنید.

در این مرحله ربات خودش از شما می‌پرسد که می‌خواهید پست‌تان در چه ساعتی ارسال شود؟ پس دیگر برای زمان‌بندی پست هم مشکلی نخواهید داشت. به همین سادگی!

شما چه روش های دیگری برای ارسال خودکار پست به کانال های تلگرامی می‌شناسید؟ تجربه‌ها و نظرات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک برای ما بفرستید.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “پست گذاری خودکار در کانال تلگرام با روبات بدون برنامه نویسی

  1. وحید گفت:

    سلام خسته نباشید
    جسارتا میشه این ربات که فرمودید پیام های یک سایت مشخص رو در کانال تلگرام کپی کنه؟

    1. رضا گفت:

      داداش اگ تونستی ب منم بگو لازم دارم بشع واسع ی سایت رو خودش بزارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *