دانستنی ها

ویروس کرونا عرضه شدن آیفون ۹ را عقب انداخت

ویروس کرونا و تعویق عرضه آیفون SE 2

با شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود رونمایی و عرضه آیفون ۹ که قرار است آیفون SE 2 باشد عقب بیفتد. همچنین به احتمال زیاد این گوشی اپل در تعداد محدودی عرضه خواهد شد.

همانطور که قبلا هم گفتیم شرکت اپل می‌خواهد اقدام به عرضه ۶ محصول جدید در سال ۲۰۲۰ کند. اما باید دید با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی شرکت‌های چینی و دیگر شرکت‌ها در نقاط دیگر جهان اپل می‌تواند به تاریخی که برای عرضه شدن این محصولات وعده داده بود وفادار بماند؟

تاریخ عرضه شدن آیفون ۹

در مورد تاریخ عرضه آیفون ۹ واقعا هنوز نمی‌شود قضاوت قطعی کرد. اگر مطلب قبلی در مورد محصولات جدید اپل را خاطرتان باشد آیفون ۹ همان آیفون ارزان قیمتی است که قرار است از آن تحت عنوان آیفون SE 2 هم یاد بشود. پس بدون شک افراد زیادی هستند که برای عرضه شدن این محصول لحظه‌شماری می‌کنند.

گزارش‌هایی هستند که خبر از رونمایی آیفون ۹ در ماه مارس داده‌اند. ولی با توجه به اینکه امروز ۲۵ مارس است بعید است که این گزارش‌ها درست باشد. تاریخ دیگری که از آن صحبت شده ۱۵ فروردین است. اما تا امروز شرایط برای برگزاری مراسم رونمایی اصلا مناسب نبوده است. بگذریم که هیچ معلوم نیست اصلا کمپانی اپل توانسته باشد قطعاتی که می‌خواسته را تهیه کرده باشد. چون شرکت‌های قطعه‌سازی مدت زیادی است که به خاطر شیوع این ویروس تعطیل شده‌اند. پس هنوز هیچ چیزی معلوم نیست. فقط چیزی که مشخص است این است که به خاطر همین محدودیت در دسترسی به قطعات آیفون ۹ اگر عرضه هم بشود در تعداد محدود به بازار می‌آید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: چگونه از وضعیت سلامت باتری آیفون خود اطمینان حاصل کنیم؟

ویروس کرونا و تعویق عرضه آیفون SE 2

ویروس کرونا و تعویق عرضه آیفون 9

انتظار می‌رود طراحی آیفون ۹ شبیه به آیفون ۶ یا آیفون ۸ باشد و پشتی شیشه‌ای داشته باشد. همچنین دکمه هوم سنسور تاچ آیدی داشته باشد. البته بعید نیست که شرکت اپل از همان آیفون ۸ یک آیفون ۹ خلق کند مانند کاری که با آیپد کرد!

در مورد قیمت این دستگاه هم باید گفت که حتما بیشتر از ۴۰۰ دلار خواهد بود. چون این گوشی به چیپست Apple A13 Bionic مجهز است. چیپستی که قیمت گوشی را بالا می‌برد. در مقابل طراحی قدیمی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود مثل وجود حاشیه‌های ضخیم اطراف نمایشگر، دوربین اصلی تکی و…

لازم به ذکر است که آیفون ۹ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی (برای مدل ۳۹۹ دلاری) و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی (برای مدل ۴۴۹ دلاری) روی کار خواهد آمد و هر دو مدل ۳ گیگابایت رم و نمایشگر ۴.۷ اینچی از نوع LCD خواهند داشت.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: راهنمای راه اندازی اولیه گوشی آیفون و آیپد

شما درباره تاریخ عرضه شدن این محصول چه نظری دارید؟ به نظرتان آیفون ۹ در چه تاریخی عرضه می‌شود؟ آیا با توجه به اینکه تعداد این دستگاه محدود خواهد بود می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *