دانستنی ها

چگونه از وضعیت سلامت باتری آیفون خود اطمینان حاصل کنیم؟

باتری آیفون

 

اگر سیستم عامل آیفون خود را به روز رسانی کرده باشید، در قسمت تنظیمات بخش مربوط به باتری قسمت جدیدی را ملاحظه خواهید کرد تحت عنوان سلامت باتری Battery Health. در این بخش شما می توانید به اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت باتری آیفون خود دسترسی داشته باشید. این سرویس ظرفیت باتری گوشی آیفون شما را هم به صورت عددی در اختیارتان قرار می دهد تا اگر ظرفیت باتری شما کاهشی بیشتر از حد مورد قبول شما داشته باشد تصمیم به تعویض آن بگیرید و سرعت گجت خود را به حالت قبل بازگردانید. بیایید ببنیم دیگر برای بررسی سلامت باتری گوشی آیفون چه کارهایی می‌توانیم بکنیم.

 

بررسی وضعیت سلامت گوشی آیفون و تاثیر آن بر سرعت گوشی

چندی پیش شرکت اپل اعترافی پر سرو صدا داشت و اذعان کرد که سرعت گوشی های قدیمی به دلیل ضعف باتری به منظور افزایش عمر  باتری و حفظ عملکرد گجت کاهش پیدا می کند. لذا می توان گفت افزوده شدن این قابلیت در بخش تنظیمات باتری بی ارتباط با این اعتراف نیست.

در این زمینه بد نیست این مطلب را هم بخوانید: روش های کاهش مصرف باتری در سیستم عامل IOS 12 آیفون، آیپد و آیپاد

در بخش اضافه شده جدید Battery Health حداکثر ظرفیت باتری آیفون نسبت به حالت اولیه آن قابل مشاهده است. و شما می توانید هر لحظه ببینید باتری شما نسبت به روز اول چقدر کاهش ظرفیت داشته. باتری های لیتیوم یونی به مرور زمان بر اثر عوامل متنوعی مثل تعداد شارژ و دشارژ، دمای کاری و … دچار افت ظرفیت می شوند. اپل می گوید افت ظرفیت باتری بر عملکرد گوشی تاثیر منفی دارد و از این رو گوشی های اپل سرعت سیستم را کاهش می دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

سلامت باتری آیفون

در بخش دوم این قسمت گزینه Peak Performance Capability وجود دارد که کاهش سرعت گوشی ناشی از ضعف باتری را خبر می دهد. البته این قابلیت امکان غیرفعال کردن هم دارد اما توصیه می شود فعال بماند چراکه احتمال بروز مشکلات افزایش می یابد و البته اگر مشکل مثل خاموشی ناگهانی گوشی رخ دهد مجدداً به طور خودکار فعال می شود تا از گجت شما محافظت شود.

اگر ظرفیت باتری گوشی آیفون شما به زیر 80 درصد برسد در قسمت Battery Health، پیامی مبنی بر اینکه زمان تعویض باتری فرا رسیده است نمایش دده می شود. با تعویض باتری سرعت گوشی مجدداً مانند حالت اولیه می شود و تمام امکانات ها با نهایت کارایی قابل اجرا هستند.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ترفندهای کاهش مصرف اینترنت در آیفون

اگرچه بررسی وضعیت سلامت باتری در این بخش توصیه می شود اما نباید دچار وسواس شد و مکرراً این قسمت را چک کرد کافی است بعد از بروز رسانی سیستم عامل خود یک بار این قسمت را چک کنید تا وضعیت باتری خود را مشاهده کنید اگر وضعیت مطلوب بود نیازی به بررسی های پی در پی نیست مگر اینکه بعد از مدتی متوجه کاهش سرعت در گوشی خود شدید بهتر است باز وضعیت سلامت گوشی را چک کنید. البته جای نگرانی نیست و نهایتاً با یک تعویض باتری تمامی مشکلات ناشی از ضعف باتری برطرف می شوند و سرعت گوشی مجدداً به حالت اول باز می گردد.

شما برای مطلع شدن از سلامت باتری گوشی آیفون خود چه کاری انجام می‌دهید؟ اگر در این زمینه تجربه‌ای دارید آن را با ما در میان بگذارید. ضمنا می‌توانید همین جا از طریق بخش نظرات سوالات خود در مورد باتری های محصولات اپل و آیفون بپرسید و از کارشناسان سایت ناوک جواب‌تان را دریافت کنید!

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “چگونه از وضعیت سلامت باتری آیفون خود اطمینان حاصل کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *