دانستنی ها

استفاده از واتساپ وب یا دانلود واتساپ دسکتاپ ؟

استفاده از واتساپ وب یا دانلود واتساپ دسکتاپ؟

 

مشهورترین سرویس پیام رسان دنیا واتساپ است. حالا آیا می‌دانید واتساپ وب چه تفاوتی با واتساپ دسکتاپ دارد؟ یا کدام واتساپ امکانات بیشتری دارد؟

واتساپ هم مثل اکثر پیامرسان‌ها یک نسخه وب و دسکتاپ برای استفاده روی لپ تاپ و کامپیوتر دارد. نسخه وب یعنی آن واتساپی که از روی مرورگر می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. نسخه دسکتاپ هم همان نرم افزار واتساپ روی کامپیوتر شماست. در این مطلب می‌خواهیم این دو را با هم مقایسه کنیم و نحوه راه اندازی هر کدام را توضیح دهیم.

 

مقایسه واتساپ وب با واتساپ دسکتاپ

  • اگر مانده‌اید که برای استفاده از واتساپ کدام یک را انتخاب کنید باید بگوییم در نگاه اول هر دو کارایی‌های تقریبا مشابهی دارند. در واقع در هر دو نسخه شما با ابزارها و آیکون‌های مشابهی روبرو خواهید شد. اما کارایی واستاپ دسکتاب بهتر است چون گزینه های میانبر صفحه کلید درش فعال است. این گزینه‌ها در واتساپ وب بسیار محدود هستد. پس اگر قرار است مدت زیادی با استفاده از کامپیوتر از واتساپ استفاده کنید بهتر است اقدام به دانلود و نصب واتساپ وب کنید.
  • در مورد مصرف حافظه هم باید گفت که واستاپ دسکتاپ ۲۱۰ تا ۲۵۰ مگابایت رم مصرف می‌کند. واتساپ دسکتاپ هم به عنوان یک صفحه از مرورگر بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ مگابایت رم مصرف می‌کند که در مقایسه با واتساپ دسکتاپ بیشتر است. این عامل و عامل قبلی باعث شده که واتساپ دسکتاپ گزینه بهتری برای استفاده بلندمدت باشد.

توصیه می‌کنیم این مطلب  را هم بخوانید: معرفی ۳ ترفند جالب برای استاتوس گذاشتن در واتساپ

استفاده از واتساپ وب یا دانلود واتساپ دسکتاپ؟

کدام واتساپ امکانات بیشتری دارد؟

استفاده از واتساپ وب

  • برای استفاده از واتساپ وب باید به سایت واتساپ بروید و همزمانش اپلیکیشن واتساپ را هم روی گوشی‌تان اجرا کنید (قبلش باید حساب واتساپ داشته باشید!). در تنظیمات آن (Setting) به بخش Whatsapp Web/Desktop بروید و در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود روی Scan QR Code بزنید.
  • با این کار دوربین گوشی شما فعال می‌شود. باید آن را رو به سمت صفحه نمایش کامپیوترتان بگیرید تا اپلیکیشن واتساپ کد این صفحه را اسکن کند و با واتساپ وب شما جفت و جور شود. اگر کد به درستی اسکن شود مرورگر شما صفحه چت‌های شما را نشان خواهد داد.

دانلود واتساپ دسکتاپ برای ویندوز و مک

اگر می‌خواهید اقدام به دانلود واتساپ برای کامپیوتر کنید سایت واتساپ بروید و در آن صفحه سیستم عامل مدنظرتان برای اپلیکیشن را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که اپلیکیشن واتساپ برای کامپیوتر فقط برای ویندوز ۸ به بالا و macOS 10.10 به بالا ارائه شده است.

بعد از دانلود حدود ۱۲۰ مگابایت این اپلیکیشن را نصب کنید و برای راه‌اندازی‌اش مراحلی که برای واتساپ وب گفتیم را تکرار کنید.

خروج از واتساپ وب یا واتساپ دسکتاپ

برای Sign out شدن از واتساپ وب یا واتساپ دسکتاپ از اپلیکیشن واتساپ روی گوشی به همان بخش Whatsapp Web/Desktop در تنظیمات بروید و با کلیک بر روی جایی که الان درش واتساپ شما فعال است (دسکتاپ یا وب) از هر کدام خارج شوید. اگر هم واتساپ وب را روی هر دو فعال کرده‌اید روی گزینه Log out from all devices بزنید تا از هرجایی که واتساپ شما درش باز است لاگ اوت شوید.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: بهترین برنامه و اپلیکیشن های تماس تصویری کدامند؟

امکانات واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ در مقایسه با اپلیکیشن واتساپ

راستش را بخواهید مقایسه این‌ها کمی توی ذوق می‌زند! در واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ کاربر به تماس صوتی، ویدئویی (چه شخصی چه گروهی) و گزینه گذاشتن استاتوس (Status) دسترسی ندارید (البته می‌توانید وضعیت‌های مخاطبان‌تان را ببینید.).

شما برای استفاده از واتساپ روی کامپیوتر از کدام‌شان استفاده می‌کنید؟ نظرات و سوالات‌تان را از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “استفاده از واتساپ وب یا دانلود واتساپ دسکتاپ ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *