دانستنی ها

انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز

انتقال فایل از آیفون به ویندوز

در این مقاله قصد داریم روش های متفاوت برای انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز را به شما آموزش دهیم.

گوشی های آیفون به گونه ای ساخته نشده اند که بتوان بر روی آنها حافظه جانبی مانند رم Micro SD نصب کرد. بنابراین شما قادر به افزایش میزان حافظه داخلی (Internal Storage) خود نیستید. در این حال اگر حافظه داخلی شما پر شود دو راه پیش رو دارید. راه اول استفاده از خدمات سرویس آیکلود است که در مقاله “حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون چه تفاوتی دارند؟ ” به طور مختصر به آن اشاره کردیم. راه دوم این است که شما فایل ها و اطلاعات موجود در گوشی را به یک کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل نمایید. معمولا فایل های تصویری نسبت به فایل های دیگر حجم بیشتری از حافظه را اشغال می کنند و به راحتی می توانند حافظه داخلی شما را پر کنند. مخصوصا اگر آیفون شما 16 گیگابایتی باشد! در این مقاله قصد داریم تا روش های انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید!

 

چگونه فایل های تصویری را از آیفون به ویندوز انتقال دهیم؟

انتقال فایل از گوشی آیفون به کامپیوتر مک کار ساده­ای است. اما اگر بخواهید فایل های تصویری خود را از گوشی آیفون به یک کامپیوتر ویندوزی منتقل کنید، احتمالا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. اما ما در این مقاله روش­هایی را معرفی می­کنیم تا بتوانید از پس این مشکلات بر بیایید!

پیش نیاز

قبل از هر چیزی باید قفل صفحه گوشی خود را باز کنید. سپس آن را با استفاده از کابل USB مناسب گوشی آیفون به سیستم خود متصل کنید. در این هنگام یک پنجره بر روی نمایشگر گوشی شما ظاهر می­شود تا از طریق آن به کامپیوتر ویندوزی اجازه دهید که به فایل­های شما دسترسی پیدا کند. با انتخاب گزینه Allow این اجازه را صادر کنید.

مرکز خدمات ناوک آماده ارائه خدمات تعمیرات در محل

پس از انتخاب این گزینه ویندوز کامپیوتر شما سعی می­کند تا درایورهای مورد نیاز برای تبادل فایل با گوشی آیفون­تان را دانلود و نصب نماید. بنابراین تا اتمام این کار صبر کنید. پس از این مرحله یک پنجره بر روی کامپیوتر شما ظاهار می­شود که حاوی سه گزینه Windows، Windows Live Photo Gallery و Windows Explorer برای تبادل فایل­های تصویری بین گوشی و کامپیوتر می­باشد. اگر این پنجره برای شما باز نشد نگران نباشید. به My Computer یا This Pc بروید. در این بخش یک درایو جدید اضافه شده است که مربوط به گوشی آیفون شماست. در ادامه روش­هایی را برای انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز بیان می­کنیم.

 

انتقال فایل های تصویری از آیفون به کامپیوتر ویندوزی

 

1. استفاده از Windows Explorer

این روش از همان گزینه­ های ظاهر شده در مرحله قبلی استفاده می­کند. گزینه Windows Explorer را انتخاب کرده و در پنجره ظاهر شده Open device to view files را بزنید. همچنین می­توانید از طریق باز کردن درایو مربوط به گوشی در This PC یا MyComputer این کار را انجام دهید. سپس بر روی Internal Storage کلیک کنید و در ادامه پوشه DCIM را باز کنید. تمامی عکس­ها و فیلم­های موجود در گوشی شما در این پوشه قرار دارند. بنابراین با Cut و Paste کردن آن­ها در کامپیوتر خود می­توانید حجم زیادی از حافظه داخلی را آزاد کنید.

 

2. استفاده از ابزار Windows Import Tool

روش دیگری که می­توانید از آن برای انتقال فایل­های تصویری آیفون خود به کامپیوتر ویندوزی بهره ببرید، استفاده از ابزار Windows Import Tool است. البته با استفاده از این ابزار نمی­توانید به صورت تک تک و دقیق تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. بلکه انتقال فایل­ها به صورت پوشه به پوشه انجام می­گیرد. در واقع این روش برای زمانی کارایی بیشتری دارد که بخواهید تمامی تصاویر موجود در گوشی را به کامپیوتر منتقل کنید. می­توان گفته که انعطاف پذیری روش اول برای انتقال تک تک عکس­ها نسبت به این روش بیشتر است.

استفاده از ابزار Windows Import Tool

 

3. استفاده از سرویس آیکلود (iCloud) یا همان سرویس ذخیره سازی ابری

امروزه سرویس­های ذخیره سازی ابری زیادی توسعه یافته­اند که می­توانید از آن­ها برای ذخیره اطلاعات و فایل­های خود استفاده کنید. در مقاله ” حافظه داخلی و حافظه آیکلود آیفون چه تفاوتی با هم دارند؟”  توضیحاتی در رابطه با این سرویس ها ارائه کردیم. حافظه ابری مورد استفاده برای دستگاه های اپل و گوشی آیفون سرویس آیکلود (iCloud) است. پس از ورود اپل آیدی در دستگاه آیفون خود سرویس آیکلود برای شما فعال شده و به اندازه 5 گیگ حافظه رایگان به شما اختصاص می­دهد. یعنی شما می­توانید تا سقف 5 گیگابایت از فایل­های تصویری درون حافظه داخلی خود را در اکانت آیکلود خود آپلود نمایید. اگر به فضایی بیشتر از 5 گیگ احتیاج داشتید می­توانید با پرداخت مبلغی اشتراک سالیانه فضای بیشتری را خریداری کنید. به منظور استفاده از سرویس آیکلود برای انتقال فایل­های تصویری به کامپیوتر، می­توانید هر زمان که خواستید به سایت iCloud مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات اکانت خود فایل­های تصویری موجود در آن را بر روی ویندوز­تان دانلود و ذخیره نمایید.

استفاده از سرویس آیکلود (iCloud) یا همان سرویس ذخیره سازی ابری

استفاده از سرویس آیکلود (iCloud) یا همان سرویس ذخیره سازی ابری

4. استفاده از سرویس آیتونز (iTunes)

یکی دیگر از ابزارهایی که می­توانید از آن برای انتقال فایل ­های تصویری خود به کامپیوتر یا لپ­تاپ استفاده کنید، سرویس آیتونز است. برای این کار باید ابتدا برنامه آیتونز را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. البته این روش به دلیل محدودیت­ها و مشکلات زیادی که برای کاربران ایرانی دارد پیشنهاد نمی­شود.

استفاده از سرویس آیتونز (iTunes)

استفاده از سرویس آیتونز (iTunes)

5. استفاده از نرم افزارهای واسطه

روش دیگر برای تبادل فایل بین گوشی آیفون و کامپیوتر ویندوزی استفاده از نرم افزارهایی است که برای این هدف توسعه داده شده اند. کار با این نرم افزارها معمولا ساده است و به راحتی امکان انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز را فراهم می­کنند. نرم افزارهایی مانند  AnyTrans، CopyTrans ،  Syncios، FonePaw ، Appandora و… برای این کار توسعه داده شده اند که شما در صورت نیاز می­توانید آن­ها را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر ویندوزی خود نصب نمایید.

استفاده از نرم افزارهای واسطه

چگونگی نحوه استفاده از نرم افزار های واسطه

در این مقاله ابزارهایی را برای کمک کردن به انتقال فایل­های تصویری از آیفون به کامپیوتر ویندوزی به شما معرفی کردیم. آیا تابحال از این ابزارها استفاده نموده­اید؟ از نظر شما کدامیک کارایی بیشتری دارند؟ آیا روش­های دیگری را برای انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز می­شناسید؟ فراموش نکنید که تجربیات و نظرات خود را در قسمت نظرات سایت ناوک با ما و دیگر کاربران سایت در میان بگذارید!

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “انتقال فایل های تصویری از آیفون به ویندوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *