دانستنی ها

معرفی نرم افزار PeaZip برای فشرده سازی فایل ها در کامپیوتر

معرفی نرم افزار PeaZip

از آنجایی که این روزها بیشتر نقل و انتقالات فایل ها از طریق اینترنت انجام می‌شود فشرده کردن این فایل ها که بیشترشان هم عکس و فیلم هستند اهمیت بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد فشرده کردن فایل‌ ها با نرم افزار PeaZip توضیح بدهیم و گزینه‌هایی که در این نرم افزار برای شما وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

 

زیپ کردن فایل ها در ویندوز

از ویندوز XP به بعد، ویندوز هم فایل زیپ را می‌شناسد و اگر شما هیچ برنامه‌ای برای باز کردن این فایل های زیپ نداشته باشید هم از طریق اینترنت اکسپلور می‌توانید بازشان کنید. خود ویندوز هم امکان این را دارد که فایل‌ ها را بدون نیاز به هیچ برنامه‌ای در یک فایل زیپ فشرده کنیم. اگر شما تعدادی فایل دارید و می‌خواهید آن‌ها را در ویندوز فشرده کنید اول آن‌ها را انتخاب کنید و روی‌شان کلیک راست کنید. از منوی که برای‌تان باز می‌شود گزینه Send to compressed را بزنید تا کار فشرده سازی فایل‌ها آغاز شود. متاسفانه در این روش شما هیچ انتخابی برای میزان فشرده‌ سازی فایل‌ ها ندارید و اگر تعداد فایل‌ های شما زیاد باشد و حجم‌شان هم زیاد باشد این روش وقت‌گیر است. از طرفی اگر اسم فایل‌ های شما غیر انگلیسی باشد به مشکل برمی‌خورید. می‌توان گفت که  این روش تنها زمانی به کارتان می‌آید که می‌خواهید به جای ارسال چندین فایل، یک فایل ارسال کنید.

معرفی نرم افزار PeaZip

نرم افزار PeaZip برای فشرده کردن فایل ها

اگر فایل‌ های شما اسامی غیر انگلیسی دارند دوست دارید خودتان تعیین کنید که چقدر فایل ها را فشرده کنید باید از نرم افزارهای مخصوص استفاده کنید.

نرم افزار PeaZip یک نرم افزار فشرده سازی رایگان و متن‌باز است. PeaZip از ۹۵ نوع فایل فشرده پشتیبانی می‌کند و کار کردن با آن هم خیلی ساده است. کافی است پس از دانلود PeaZip، فایل‌ هایی که می‌خواهید فشرده کنید را در یک پوشه بریزید و روی پوشه کلیک راست کنید. با زدن روی گزینه‌های PeaZip > Add to .ZIP  فایل‌ های شما فشرده می‌شوند (البته با توجه به تنظیمات پیش‌فرض برنامه!). اگر می‌خواهید خودتان یک سری پارامترهای فشرده‌ سازی را تعیین کنید پس از کلیک راست روی پوشه موردنظر روی PeaZip> Add to archive بزنید. با این کار شما وارد پنجره اصلی نرم افزار می‌شوید و می‌توانید از میان ۱۵ الگوریتم مختلف که برای فشرده کردن فایل وجود دارد یکی‌شان را انتخاب کنید (حتی می‌توانید خودتان الگوریتم‌های دیگری دانلود کنید و از آن‌ها استفاده کنید.).

خواندن این مطلب شاید برای شما جالب باشد: بهترین اپلیکیشن های مدیریت فایل در اندروید

در پنجره‌ای که برای شما باز شده گزینه Store اصلا فایل را فشرده نمی‌کند، بلکه فقط آن را در یک فایل زیپ ۲۵۲ مگابایتی ذخیره‌اش می‌کند. دو گزینه دیگر هم هست که Fastest و Fast هستند. این دو گزینه تنها مزیت‌شان این است که سرعت بیشتری در تبدیل فایل‌ها به یک فایل زیپ دارند وگرنه چندان کمکی به کم شدن حجم نمی‌کنند. در عوض شما گزینه‌های Maximum و Ultra را دارید! با این دو گزینه فایل‌ نهایی شما حجم کمتری خواهد داشت. فقط زمان بیشتری باید به فشرده‌سازی توسط نرم افزار بدهید.

ضمنا در PeaZip شما امکان این را هم دارید که یک فایل زیپ را که حجم زیادی دارد به چند فایل زیپ تقسیم کنید. اینطوری ارسال این فایل از طریق ایمیل آسان‌تر صورت مي‌پذیرد.

شما برای تبدیل کردن تعدادی فایل به یک فایل زیپ از چه روشی استفاده می‌کنید؟ آیا باز هم روشی برای فشرده‌سازی می‌شناسید که مناسب باشد؟ آن را در بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *