دانستنی ها

معرفی نرم افزار و اپلیکیشن ترک اعتیاد به گوشی موبایل

اپلیکیشن ترک اعتیاد به گوشی موبایل

 

استفاده بیش از حد از گوشی موبایل واقعا وقت ما را می‌کشد. بنابراین همه ما برای مدیریت زمان‌ و آرامش نیاز داریم تا استفاده‌مان از این کوچولوهای هوشمند دوست‌داشتنی را کمتر کنیم. در این راستا تعدادی اپلیکیشن هستند که به ما کمک می‌کنند و در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 

نرم افزارها و اپلیکیشن های ترک اعتیاد به گوشی موبایل

 برای ترک اعتیاد شما به گوشی موبایل توصیه می‌کنیم با اپلیکیشن های Post Box، We Flip، Morph، Unlock Clock و Desert Island در ادامه مطلب آشنا شوید.

Post Box یک اپلیکیشن ترک موبایل خوب

این اپلیکیشن اندرویدی رایگان که توسط گوگل ساخته شده اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن های شما را جمع می‌کند و آن‌ها را در زمان خاصی از روز که خودتان تعیین می کنید در اختیارتان می‌گذارد. این اقدام بسیار موثری است چون اکثر اوقات ما به خاطر یک نوتیکیفیکشن گوشی را دست‌مان می‌گیریم و دیگر آن را زمین نمی‌گذاریم!

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: خودسازی و ایجاد انگیزه با اپلیکیشن DeepStash

اپلیکیشن ترک اعتیاد به گوشی موبایل

اپلیکیشن ترک اعتیاد به گوشی موبایل

برنامه دست زدن به گوشی: We Flip

این برنامه اندروید درباره دست زدن به گوشی و برگردانندن آن است و بیشتر می‌توان گفت یک بازی چند نفره است که در آن شما و چند نفر دیگر باید اپلیکیشن را نصب و اجرا کنید. بعد گوشی را پشت و رو روی یک سطح بگذارید. در این بازی ۵ مگابایتی هر کس که زودتر به گوشی خود دست بزند و آن را برگرداند بازی را باخته است. پس این بازی می‌تواند در فضای کاری، درسی و جلسات بسیار موثر باشد.

ترک اعتیاد به اینستاگرام، تلگرام و واتساپ با اپلیکیشن اندرویدی Morph

با اپلیکیشن Morph می‌توانید برای هر موقعیتی صفحاتی خاص برای گوشی‌تان تنظیم کنید که حاوی آیکون‌های خاص و برنامه‌های خاصی است. مثلا صفحه مربوط به کار، مطالعه، درس خواندن و … که درشان برنامه‌های مزاحمی حضور ندارند. به این ترتیب شما با ندیدن آیکون اینستاگرام و تلگرام کمتر هم به سراغ‌شان می‌روید و اعتیادتان به این فضاها کمتر می‌شود.

اپلیکیشن میزان استفاده از گوشی: Unlock Clock

این اپلیکیشن اندرویدی با فعالیت در پس‌زمینه گوشی شما به شما نشان می‌دهد که چند بار گوشی خود را آنلاک کرده‌اید و از آن استفاده کرده‌اید. شما پس از نصب این برنامه ۲ مگابایتی با اپلیکیشن Google Wallpaper می‌توانید از آن استفاده کنید و هر روز تعداد دفعاتی که گوشی خود را آنلاک کرده‌ و از آن استفاده کرده‌اید را ببینید تا شاید قدمی در جهت کم کردن دفعات سر زدن‌تان به گوشی بردارید.

با اپ ترک اعتیاد به گوشی  Desert Island اپلیکیشن ها را مدیریت کنید.

وقتی اپلیکیشن اندرویدی Desert Island را نصب و اجرا می‌کنید می‌توانید برای یک روزتان ۷ اپلیکیشن انتخاب کنید. اگرچه از یک سایدبار به بقیه اپلیکیشن ها هم دسترسی خواهید داشت. خوبی این اپلیکیشن این است که در انتهای روز به شما یک گزارش از عملکردتان می‌دهد بنابراین Desert Island یک اپلیکیشن میزان استفاده از گوشی هم محسوب می‌شود.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: بهترین نرم افزارهای مدیریت زمان و پروژه

شما برای ترک اعتیاد به گوشی چه اپلیکیشن هایی پیشنهاد می‌کنید؟ اگر نرم افزاری در این زمینه می‌شناسید آن را از طریق بخش نظرات به ما و سایر کاربران معرفی کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *