دانستنی ها

معرفی بهترین آنتی ویروس های Bootabale یا بوتیبل

بوتیبل

 

گاهی اوقات ممکن است دل‌مان نخواهد اصلا آنتی ویروس نصب کنیم! چرا؟ شاید این نرم افزارهای نگران الکی توان و انرژی کامپیوتر و لپ تاپ ما را تلف کنند، شاید هم خودمان به اندازه کافی تمهیدات امنیتی اندیشیده‌ایم که نخواهیم برای حفظ امنیت دست به دامن آنتی ویروس ها شویم.

 

گاهی سیستم ما آنقدر آلوده شده که آنتی ویروسش فلج می‌شود و اصلا نمی‌شود از آن انتظاری داشت. گاهی هم بدافزار خودش را خیلی خوب از دید آنتی ویروس پنهان می‌کند (مثلا روت کیت ها اینطوری عمل می‌کنند.) و واقعا نمی‌شود پیدایش کرد! اینجاست که آشنایی با آنتی ویروس های بوتیبل یا Bootable اهمیت پیدا می‌کند! چیزی که همه ما باید حداقل یکی از آن را برای مواقع ضروری داشته باشیم.

آنتی ویروس Bootable چیست؟

آنتی ویروس bootable یک نرم افزار است که برای استفاده از آن نیاز نیست حتما روی سیستم‌تان نصبش کنید. کافی است این نرم افزار را روی DVD، CD یا فلش مموری بریزید بعد کامپیوتر یا لپ تاپ خود را روشن کنید. شما باید قبل از اینکه وارد سیستم عامل شوید از طریق تنظیمات BIOS تنظیمات مربوط به ورود به سیستم را تغییر دهید و کاری کنید که سیستم شما با دیسک یا فلشی که رویش آنتی ویروس ‌Bootable قرار دارد بوت شود. بعدش هم سیستم را مطابق دستورالعمل آن آنتی ویروس پاکسازی کنید.

همچنین بخوانید: این شما و ۴ تا از بهترین آنتی ویروس های سال ۲۰۱۹

بوتیبل

بوتیبل

بهترین آنتی ویروس های بوتیبل (Bootable) و رایگان

در ادامه شما باید با بهترین آنتی ویروس‌ های بوتیبل که عبارتند از Kaspersky Rescue Disk، Bitdefender Rescue CD، Avira Rescue System، Dr.Web LiveDisk و … آشنا شوید.

معرفی آنتی ویروس بوتیبل Kaspersky Rescue Disk

 این آنتی ویروس از بهترین آنتی ویروس های Bootable است که می‌تواند سیستم شما را به اشکال مختلف اسکن کند و حتی در سکتورهای بوت سیستم هم برای پیدا کردن بدافزار جستوجو کند. شما وقتی که سیستم خود را با  Kaspersky Rescue Disk بالا می‌آورید امکاناتی چون مدیریت فایل یا مرورگر فایرفاکس را هم خواهید داشت. از دیگر صفات این آنتی ویروس رابط کاربری‌اش است که بیشتر متن محور است تا گرافیک محور. این موضوع باعث می‌شود که اجرا کردن Kaspersky Rescue Disk برای کامپیوترهای ضعیف هم آسان باشد.

معرفی آنتی ویروس بوتیبل  Bitdefender Rescue CD

این آنتی ویروس هم شباهت زیادی به آنتی ویروس بوتیبل کسپرسکی دارد و درش ابزار خوبی مثل فایل منیجر، مرورگر فایرفاکس و ابزار بازیابی اطلاعات پیدا می‌شود. فقط مشکلی که دارد این است که بانک اطلاعاتی‌اش قدیمی است! اگر چه با این ضعف باز هم آنتی ویروس خوبی محسوب می‌شود.

معرفی آنتی ویروس  Avira Rescue System

شما وقتی با این آنتی ویروس بالا می‌آیید فضایی مانند فضای سیستم عامل اوبونتو را می‌بینید. ممکن است از ترس اینکه نتوانید با آن کار کنید کنارش بگذارید ولی باید بگویم که این آنتی ویروس به خاطر راهنمای کاملی که دارد راست کار افراد مبتدی است. رابط کاربری Avira Rescue System خیلی ساده است و ابزارهایی مثل مرورگر وب و ابزار پارتیشن بندی دیسک هم درش یافت می‌شود.

 معرفی آنتی ویروس بوتیبل Dr.Web LiveDisk

در این آنتی ویروس شما گزینه‌های زیادی برای اسکن سیستم خود دارید و می‌توانید مثلا فایل‌ها را بر اساس نوع‌شان یا حجمی که دارند اسکن کنید. به جز این می‌توانید تعیین کنید که بعد از پیدا شدن یک بدافزار چه اتفاقی بیفتد یا مثلا اینکه چقدر زمان برای اسکن هر فایل صرف شود. ضمنا این آنتی ویروس با سیستم عامل لینوکس هم سازگار است.

همچنین بخوانید: آنتی ویروس نود ۳۲ چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

شما چه آنتی ویروس های بوتیبل خوب دیگری می‌شناسید که بتوانید آن‌ها را به ما و دیگر کاربران معرفی کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *