دانستنی ها

مشکل خالی شدن سریع باتری در IOS 14

مشکل باتری در IOS 14

بروزرسانی سیستم عامل‌ها در اغلب اوقات همراه با باگ و مشکلاتی است که به طور ناخواسته اتفاق می‌افتد و تجربه‌ی استفاده از دستگاه را برای کاربران دشوار می‌کند. حال در جدیدترین به روزرسانی اپل برای گوشی‌های آیفون و ساعت‌های هوشمند خود یعنی IOS 14 و watchOS 7، باگ‌هایی مشاهده شده است که بیشترین تاثیر را روی باتری دستگاه گذاشته است و باعث شده تا بسیاری از کاربرانی که دستگاه خود را به سیستم عامل جدید اپدیت کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی شکایاتی مطرح کنند. اپل نیز برای حل مشکل باتری در IOS 14 گفته است گوشی خود را ریستور کنید.

کاربران می‌گویند IOS 14 و watchOS 7 به جای بهبود عملکرد باعث بروز مشکلاتی شده است. این مشکلات شامل باز نشدن برنامه‌های سلامت محور و گزارش غیر دقیق درباره‌ی داده‌های ذخیره شده در گوشی است.

علاوه بر آن افزایش سرعت خالی شدن شارژ باتری آیفون‌ها و اپل واچ‌ها نیز باعث کلافگی کاربران شده است و در شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اعتراض کرده‌اند. اپل نیز در صفحه پشتیبانی خود راهکارهایی برای رفع مشکل باتری ارائه داده است که البته راهکار ساده‌ای نیست.

مشکل باتری در IOS 14

بررسی‌ توییتر نشان می‌دهد مشکل باتری در IOS 14 بسیار جدی است. به عنوان مثال یکی از کاربران نوشته است: اگر تا به حال گوشی خود را به IOS 14 اپدیت نکرده‌اید، اینکار را انجام ندهید. سرعت خالی شدن باتری باورنکردنی است، از 90 درصد به 3 درصد تنها در یک ساعت!

البته مشکل باتری در بین همه‌ی کاربران تا این حد جدی نیست اما غالبا مشکلاتی مشابه دارند و این مشکل به صورت گسترده برای کاربران رخ داده است. بسیاری از کاربران نیز گوشی خود را به مراکز تعمیرات تلفن همراه برده‌اند زیرا فکر می‌کردند باتری گوشی دچار مشکل شده است.

اپل در ابتدا برای حل مشکلات IOS 14 به روزرسانی جزئی را منتشر کرد، اما هیچ یک از مشکلات ذکر شده برطرف نشد و در نهایت اپل به کاربران خود پیشنهاد داد تا ارتباط بین آیفون و اپل واچ را قطع کنید ( unpair شود)، سپس از داده‌ها در آی‌کلاد نسخه پشتیبان بگیرید و پس از پاک کردن تمامی محتواهای موجود در آیفون، مجددا با استفاده از نسخه پشتیبان ذخیره شده در آی‌کلاد، داده‌ها به آیفون و اپل واچ برگردانید.

البته به نظر می‌رسد هیچ راهی برای برگرداندن داده‌های ورزشی وجود ندارد. اپل به کاربرانش توصیه می‌کند به منظور جلوگیری از پاک شدن اطلاعات به اصول و قوانین پایبند بمانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “مشکل خالی شدن سریع باتری در IOS 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *