دانستنی ها

مراجع اصلی ارائه دهنده آمار لحظه ای ویروس کرونا

مرجع اصلی آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا

 

اگر می‌خواهید به آمار زنده و آنلاین مبتلایان به ویروس کرونا دسترسی داشته باشید باید سرویس‌ های مخصوص این اطلاعات را بشناسید. در این مطلب شما را با سایت سازمان جهانی بهداشت، سرویس نیویورک تایمز، سایت Worldometer و… آشنا خواهیم کرد.

اطلاع از اخبار ویروس کرونا چه اهمیتی دارد؟

اگر تعطیلی و قرنطینه به خاطر ویروس کرونا حوصله شما را هم سر برده است حتما به دنبال این هستید که ببینید این ویروس کذایی کی شرش کنده می‌شود! این روزها دانستن آمار مبتلایان به کرونا نه در ایران که در جهان هم اهمیت ویژه‌ای یافته است. چون اخبار بورس، سینما و تلویزیون، تکنولوژی و … متاثر از کاهش تعداد مبتلایان و راه افتادن سینماها، کارخانه‌ها، کسب و کارها و… است. بیایید ببینیم از کجا می‌توانید به آمار لحظه‌ ای تعداد مبتلایان به کرونا ویروس دسترسی داشته باشید.

بهترین اطلاعات از کرونا با سایت سازمان جهانی بهداشت

شاید موثق‌ترین اطلاعات را بشود از سایت سازمان جهانی بهداشت به دست آورد. در این سایت یک صفحه متعلق به ویروس کرونا وجود دارد که از بخش situation updates این صفحه می‌توان به گزارشات مربوط به این ویروس دست پیدا کرد. یعنی با رفتن به صفحه گزارش موقعیت فهرستی از گزارشات برای روزهای گذشته می‌بینید و روی هر کدام کلیک کنید گزارش آن روز و آمارش به شکل یک فایل پی دی اف در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مرجع اصلی آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا

مرجع اصلی آمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا

آمار مبتلایان ویروس کرونا و تلفاتش با CDC 2019 Novel Coronavirus Situation

این سرویس بخشی از سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده آمریکاست که اطلاعات و آمار رسمی را در این خصوص منتشر می‌کند. رابط کاربری این سایت هم اگر خیلی زبان‌تان خوب نباشد ساده است.

گزارشات نیویورک تایمز از کرونا ویروس

نیویورک تایمز هم سرویسی به نام Coronavirus Outbreak News راه‌اندازی کرده است که برای خواندن مطالبش باید در آن یک حساب کاربری بسازید. البته داشتن یک تصویر کلی از آمار و وضعیت نیازی به ساختن حساب ندارد.

آمار ویروس کرونا در ایران و جهان با سرویس  John Hopkins CSSE

این سرویس را یک تیم در دانشگاه جان هاپکینز راه‌اندازی کردند تا بر آمار کرونا در جهان نظارت وجود داشته باشد. در این سرویس شما موارد تایید شده مبتلایان به ویروس، تعداد افراد فوت شده و بهبودیافته را در کشورهای مختلف جهان خواهید دید و به نقشه آنلاین کرونا ویروس دسترسی خواهید داشت.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: چگونگی راه اندازی کلاس مجازی و جلسات آنلاین در شرایط تعطیلی 

مشاهده آمار زنده کرونا با Worldometer

این آمار به صورت آنلاین آپدیت می‌شود و شما را از نمودار کلی مرگ و میر و مبتلایان در هر کشور آگاه می‌کند. خوبی این سرویس این است که منابع هم ذکر می‌شوند و شما می‌توانید از صحت و سقم آمار اعلام شده باخبر شوید. ضمنا این سایت برای نمایش دادن اطلاعات روش گوشی همراه شما هم مناسب است. شما می‌توانید با رفتن به صفحه اختصاصی آمار کرونا به اطلاعاتی که گفتیم دست پیدا کنید.

شما برای داشتن اطلاعاتی موثق و آماری خوب به چه منابعی مراجعه می‌کنید؟ نظرات و سوالات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “مراجع اصلی ارائه دهنده آمار لحظه ای ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *