دانستنی ها

قابلیت های ویندوز ۱۰ برای گیمرها

قابلیت های ویندوز ۱۰ برای گیمرها

 

مایکروسافت همیشه توجه زیادی به گیمرها داشته است. اما این توجه‌ها هیچوقت آنطور که باید به ثمر ننشستند. مثلا سرویس Games for Windows نتوانست چندان موفق باشد. البته ایکس باکس توانست شکست این سرویس را با جذب مخاطب جبران کند. حالا در ویندوز ۱۰ این دو با هم ادغام شده‌اند تا یک پلتفرم خوب برای گیمرها بسازند. بیایید ببینیم مایکروسافت چه چیزهایی برای عرضه به گیمرها در این ویندوز دارد؟

 

پشتیبانی ویندوز ۱۰ از کنترلر ایکس باکس

یکی از بهترین گیم پد های بازار کنترلر ایکس باکس است که می‌تواند بر برخی بازی‌ها با بازخورد لرزشی تجربه جالبی برای شما فراهم کند. حالا که ویندوز ۱۰ از این کنترلر پشتیبانی می‌کند کافی است شما دسته بازی را فقط به دستگاه وصل کنید. چون درایور این کنترلر به طور پیش فرض از قبل نصب شده است! به همین سادگی!

مطالعه این مطلب را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم: راهنمای خرید یک موس گیمینگ خوب

البته این پشتیبانی ویندوز ۱۰ تنها برای زمانی است که شما بخواهید دسته بازی را با سیم به سیستم خود متصل کنید. البته مایکروسافت قول داده که تا اواخر امسال آداپتر وایرلس هم برای این دسته‌ها عرضه می‌کند. آداپتوری که تنها می‌تواند روی ویندوز ۱۰ اجرا شود. در مورد استفاده از کنترلرهای برندهای دیگر (به جز مایکروسافت) هم نگران نباشید چون آن‌ها از هر برندی که باشند (مثل Logitech و Mad Catz) روی این ویندوز قابل استفاده هستند.

قابلیت های ویندوز ۱۰ برای گیمرها

قابلیت های ویندوز ۱۰ برای گیمرها

دایرکت ایکس ۱۲ منحصرا در اختیار ویندوز ۱۰

دایرکت ایکس کاربرد زیادی در گیمینگ دارد و می‌تواند با زمینه‌سازی برای ایجاد یک گرافیک بهتر تجربه‌ای عالی از بازی برای شما خلق کند. دایرکت ایکس ۱۲ آخرین ورژن دایرکت ایکس ها می‌باشد و می‌تواند با مصرف انرژی کمتر فریم ریت (Frame Rate) را افزایش دهد بدون اینکه نیازی به تعویض کارت گرافیک باشد (البته این تنها در صورتی است که کارت گرافیک شما خیلی هم قدیمی نباشد.). حالا هم منحصرا در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار گرفته تا اجرا شدن اپلیکیشن های ویدئو و چند رسانه‌ای ویندوز را ارتقا بخشد. البته این را هم بگوییم که سازندگان بازی هنوز نتوانسته‌اند به خوبی از تکنولوژی دایرکت ایکس ۱۲ بهره ببرند و بازی‌هایی تولید کنند که تمام و کمال از امکانات دایرکت اکس ۱۲ استفاده کند.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: معرفی بهترین برندهای کارت گرافیک و کارت گرافیک خوب برای گیمینگ

فیلم یا اسکرین شات گرفتن از صفحه بازی در ویندوز ۱۰

یک قابلیت دیگر که در ویندوز ۱۰ به صورت پیش فرض وجود دارد این است که شما خیلی راحت می‌توانید از صفحه بازی خود فیلم بگیرید. برای این کار اول در سیستم خود Xbox را سرچ کنید و اپلیکیشن مورد نظر را باز کنید. به بخش Setting بروید و روی Game DVR بزنید. اینجا می‌توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید و تنظیمات دیگری یا میان‌برها یا کیفیت ضبط تصویر را تعیین کنید.

وجود اپلیکیشن ایکس باکس در ویندوز ۱۰

با این اپلیکیشن شما تمام قابلیت های کنسول را در ویندوز ۱۰ خواهید داشت. برای داشتن این اپلیکیشن کافی است عبارت Xbox را در سیستم خود جستوجو کنید و اپلیکیشن موردنظر را انتخاب کنید. در اولین ورود اپلیکیشن از شما می‌خواهد که وارد حساب‌تان بشودی که منظورش همان حساب شما در ویندوز است. پس باید اکانت آفلاین خود در ویندوز را آنلاین کنید. در اپلیکیشن ایکس باکس شما می‌توانید بازی‌های مختلف بخرید یا آپدیت‌های مربوط به آن بازی‌ها را دریافت کنید، ببینید که دوستان شما چه فعالیت‌هایی دارند یا با آن‌ها چت کنید و حتی وارد بازی‌ های چند نفره دستگاهی (Cross-Device) بشوید.

پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: سرویس اپل آرکید (Apple Arcade) چیست؟

شما چه قابلیت های دیگری از ویندوز ۱۰ می‌شناسید که می‌تواند برای گیمرها جالب باشد؟ آن را از طریق بخش نظرات به ما معرفی کنید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *