دانستنی ها

آیفون 12 احتمالا دارای سیستم فوکوس خودکار است

آیفون 12

مینگ‌چی کو می‌گوید به لطف همکاری اپل با شرکت SEMCO، آیفون 12 دارای سیستم فوکوس خودکار خواهد بود. همچنین او ادعا کرده است که دوربین‌های پریسکوپی در سال 2022 به آیفون‌ها می‌آید.

مینگ‌چی کو، آنالیزر و تحلیل‌گر موسسه پژوهشی TF Securities، به تازگی اطلاعاتی از اپل منتشر کرده‌ است.

اغلب مینگ‌چی کو را به خاطر پیش بینی‌های درستی که در مورد گوشی‌های اپل می‌کند میشناسیم.

حال او این‌بار اطلاعاتی را از دوربین‌های گوشی آیفون 12 منتشر کرده است.طبق اطلاعات مننتشر شده توسط مینگ‌چی کو، دو شرکت semco و sunny optical، که جزو معروف‌ترین و بهترین تامین کنندگان لنز در کره و چین هستند، به تازگی قراردادی با شرکت اپل امضا کرده‌اند و طبق این قرار داد به شرکت اپل پیوسته‌اند.

اپل به منظور بالا بردن رقابت و همچنین کاهش قیمت معمولا از چندین تامین کننده استفاده می‌کند.او با این کار وابستگی خود به یک تامین کننده را کاهش می‌دهد.

حال مینگ‌چی کو بر این باور است که همکاری اپل با دو شرکت ذکر شده می‌تواند به نفع کابران باشد زیرا لنزهایی با کیفیت بیشتر و عملکرد بهتر و تا حدودی ارزان‌تر به دست اپل خواهد رسید.

آیفون 12

 

سیستم فوکوس خودکار در آیفون 12

طبق گفته‎‌ی مینگ‌چی کو، اپل قصد دارد در آیفون از موتور الکترونیکی VCM مبتنی بر گوی استفاده کند.

این موتور الکترونیکی یاد شده متعلق به شرکت SEMCO می‌باشد و برای فوکوس خودکار در آیفون 12 از این موتور استفاده می‌شود.

همچنین گفته شده است اپل در سال 2022، آیفون‌های خود را به لنز تله فوتو با مکانیسم پریسکوپی مجهز خواهد کرد. این لنز نیز قرار است توسط SEMCO ساخته شود.

همانطور که گفته شد در سال 2022 احتمالا دوربین پریسکوپی به سری آیفون اضافه خواهد شد. این دوربین به واسطه همکاری اپل با SEMCO به این سری اضافه خواهد شد.

دوربین‌های پریسکوبی در نظر کاربر ساده می‌آید و تفاوت خاصی با دوربین معمولی ندارد. اما حقیقت در پشت پرده اتفاق می‌افتد.

در این نوع دوربین‌، به لطف وجود یک منشور فاصله کانونی دوربین افزایش می‌یابد  و همچنین نور 90 درجه از مسیرش منحرف می‌شود به همین سبب باعث می‌شود تصاویر بزرگ‌نمایی بیشتر از حالت عادی داشته باشند.

دوربین‌های پریسکوپی از فضای عمودی داخل گوشی به منظور بهبود کیفیت تصویر بهره می‌گیرند. امروزه گوشی‌های زیاد را می‌توان یافت که به این نوع دوربین مجهز باشند.

اگر همه چیز طبق روال برنامه پیش برود انتظار داریم که اواخر شهریور، اپل از سری جدید گوشی‌‌های خود رونمایی کند.

طبق شایعات منتشر شده گوشی‌های خانواده آیفون 12 شامل چهار عضو با نام‌های آیفون 12، آیفون 12 مکس، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس هستند.

همچنین شایعاتی در خصوص مشخصات سری آیفون 12 منتشر شده است. مدل اول صفحه نمایش 5.4 اینج OLED خواهد داشت. مدل‌های مکس و پرو دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی و  پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی خواهد بود.

همچنین گفته شده‌است تمامی این مدل‌ها به فناوری 5G مجهز هستند. همچنین گفته شده است مدل‌های معمولی سری آیفون دارای دوربین دوگانه هستند این درحالی است که مدل‌های پرو دارای دوربین سه گانه هستند.

دیدگاه شما کاربران ناوک در این زمینه چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *