دانستنی ها

آیا سیستم عامل جدید هواوی از اندروید و آی او اس سریع‌تر است؟

هواوی

سیستم عامل جدید هواوی که هونگ منگ او اس نام دارد در رقابت با اندروید چه خواهد کرد؟ تحریم‌ های آمریکا علیه شرکت هواوی باعث شده که این شرکت به دنبال راه حلی برای مشکلات اخیرش باشد.

این روزها همه کاربران هواوی نگران این هستند که آیا می‌توانند همچنان از محصولات این شرکت استفاده کنند یا نه؟ تحریم‌های دونالد ترامپ برای این شرکت چینی بسیار گران تمام شده است. حالا یک خبر آمده که این شرکت یک سیستم عامل جدید عرضه می‌کند. آیا حقیقت دارد؟ بله!

سیستم عامل جدید هواوی؛ هونگ منگ!

رن ژنگفی مدیرعامل و موسس شرکت هواوی رن ژنگفی طی مصاحبه با یک نشریه فرانسوی مدعی شده که سیستم عامل جدید شرکت هواوی که  هونگ منگ او اس نام دارد از سیستم‌ عامل های اندروید و آی او اس سریع‌تر است. همانطور که همه می‌دانیم طی این ماه‌های اخیر شرکت هواوی با تحریم‌های شدید ایالات متحده آمریکا مواجه شده است. همین امر باعث شده که این کمپانی بخواهد برای خودش یک سیستم عامل مجزا دست و پا کند تا منت غول‌های تکنولوژی آمریکایی را نکشد.

هواوی

سیستم عامل جدید هواوی؛ هونگ منگ

به گفته رن ژنگفی سیستم عامل ابداعی آن‌ها نه تنها هم‌سطح اندروید و آی او اس که حتی بهتر از آن‌ها است و می‌تواند به جز گوشی‌های هوشمند در تبلت‌ها، کامپیوترها، مراکز داده‌ای، روترها و سوییچ‌های شبکه هم استفاده شود. در این مصاحبه سرعت سیستم عامل هونگ منگ کمتر از ۵ مگابایت اعلام شده است.

این سیستم عامل طبق آنچه که مدیر عامل شرکت هواوی ریچارد یو اعلام کرده است بین پاییز امسال تا بهار سال بعد ارائه می‌شود.

خبرهایی هم گفته شده مبنی بر اینکه احتمالا اسم این سیستم عامل تغییر خواهد کرد ولی هنوز که چیزی مشخص نیست. دلیل این تغییر نام هم این است که اسم یک سیستم عاملی که قرار است در کشورهای دیگر هم استفاده شود باید به راحتی توسط کسانی که چینی نیستند تلفظ شود.

اینطور که پیداست شرکت هواوی خیلی زود دست به کار شده و بدون توجه به نتایج فرجام‌خواهی‌ها مستقل از اندروید می‌خواهد فعالیت کند. به گفته وب سایت هواوی سنترال (وب سایتی که اخبار رسمی و مقالات مربوط به محصولات شرکت هواوی را منتشر می‌کند.) نام تجاری هانگ منگ در کشورهایی مثل کانادا، کره جنوبی، مکزیک و قاره اروپا  ثبت شده است و اخبار مربوط به این سیستم عامل واقعا جدی است. پس کاربران هواوی می‌توانند یک نفس راحت بکشند. چون سیستم عامل هونگ منگ به گونه‌ای طراحی شده است که تمام اپلیکیشن‌های اندروید هم با آن سازگاری خواهند داشت و امنیت بهتری هم به کاربران عرضه می‌کند.

این مساله از جهات بسیاری به ضرر شرکت‌های بزرگی چون گوگل تمام می‌شود. چون به چند شاخه شدن اندروید می‌انجامد و حتی تعداد کاربران این سیستم عامل محبوب را کاهش می‌دهد.

آیا شما هم از کاربران گوشی‌های هواوی هستید؟ اگر این سیستم عامل عرضه شود دست به کار تغییر سیستم‌عامل‌تان از اندروید خواهید شد یا اینکه همان اندروید را ترجیح می‌دهید؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *