دانستنی ها

سرویس اپل آرکید (Apple Arcade) چیست؟

Apple Arcade

 

هنگامی که کمپانی اپل داشت مراسم رونمایی از خانواده آیفون ۱۱ را برگزار می‌کرد از سرویس بازی اپل آرکید (Apple Arcade) هم چیزهای تازه‌ای گفت. سرویسی که کارش را از ۲۸ شهریور امسال شروع کرد و کاربران اپل باید ماهانه ۴.۹۹ دلار بپردازند تا بتوانند به امکاناتش دسترسی داشته باشند. بیایید ببینیم این سرویس چه چیزی دارد و چه کار می‌کند؟

 

معرفی سرویس اپل آرکید (Apple Arcade)

سرویس اپل آرکید در ماه مارس معرفی شد و آن موقع فقط گفته شد که شرکت‌های بزرگ ساخت بازی قرار است با آن همکاری کنند و برای این سرویس بازی تولید کنند. بعدتر مشخص شد که این سرویس اصلا قرار است بازی‌های اختصاصی داشته باشد و اتفاقا بازی موفقی مثل استودیوی آس تو (Ustwo)و مانیومنت ولی (Monument Valley) هم جزو باز‌ی‌های اختصاصی‌اش شدند. همان موقع صحبت از نام‌های معروفی چون هیرونوبو ساکاگوچی، خالق مشهور مجموعه فاینال فانتزی و ویل رایت، خالق مجموعه سیم سیتی شد که نشان می‌داد کمپانی اپل می‌خواهد بازی‌های درجه یکی در این سرویس عرضه کند و حالا حالاها برایش برنامه دارد.

البته اپل وقتی که داشت از خانواده آیفون ۱۱ رونمایی می‌کرد دموی چندین بازی اختصاصی آرکید را هم نشان تماشاچیان داد. همه این بازی‌ها را بزرگترین کمپانی‌های تولید بازی ژاپنی تولید کرده بودند. مثلا بازی Frogger in Toy Town را شرکت کونامی ساخته بود و بازی Shinsekai: Into The Depths را شرکت کپکام. آخرین دمویی هم که اپل نشان تماشاچیان داد از یک بازی هنری جدید به نام Sayonara Wild Hearts بود. Sayonara Wild Hearts البته یک بازی انحصاری نبود و  سازنده‌اش استودیو آناپورنا (Annapurna) بود. البته این بازی نسخه نینتندو سوییچ تایید شده دارد.

Apple Arcade

سرویس اپل آرکید

 

به هر حال می‌شود گفت که این سرویس وقتی به بازار آمد که سرویس‌های اشتراکی بازی خیلی پرطرفدار شده‌اند. مثلا یکی از این سرویس‌ها سرویس ایکس باکس گیم مایکروسافت است که اتفاقا موفقیت‌های بسیاری هم داشته است و رقیب قدری برای کمپانی اپل است. شرکت گوگل هم بیکار ننشته است و می‌خواهد یک الگوی مشابه در پلتفرم استادیا پیاده کند و سرویس بازی بسازد. استودیوهای دیگری مثل یوبی سافت هم دست به کار شده‌اند تا سرویس مستقلی برای خودشان داشته باشند. نگران کاربران اندرویدی هم نباشید! چون گوگل برای آن‌ها هم یک پلتفرم اختصاصی جدید راه‌اندازی کرده که قرار است بازی‌های درجه یک اندرویدی ارائه دهد. پس سرویس اپل آرکید خیلی کار جدیدی نکرده است. باید دید که کاربران اپل چقدر حاضر هستند آن بهای ماهیانه را بپردازند و چقدر از این سرویس راضی هستند؟

شما از سرویس اپل آرکید (Apple Arcade)چه می‌دانید؟ آیا تا به حال از این سرویس استفاده کرده‌اید؟ چه تجربه‌ای از استفاده از اپل آرکید دارید؟ تجربه‌تان را با ما و سایر کاربران سایت ناوک در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “سرویس اپل آرکید (Apple Arcade) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *