دانستنی ها

سرفیس پرو ۷ معرفی شد + مقایسه سرفیس پرو ۷ با سرفیس پرو ۶

سرفیس پرو

 

۱۰ مهر مایکروسافت علاوه بر معرفی سرفیس لپ تاپ ۳، سرفیس پرو ۷ را هم معرفی کرد. سرفیسی که ظاهرش شبیه سرفیس ۶ است ولی چند تغییر مهم داشته است. با ناوک همراه باشید تا با این محصول مایکروسافت بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی سرفیس پرو ۷

اولین تغییری که با معرفی سرفیس پرو ۷ نظر را جلب می‌کرد اضافه شدن پورت USB-C به این دستگاه است. در عوض دیگر پورت مینی دیسپلی در سرفیس پرو ۷ وجود ندارد. درست مثل سرفیس لپ تاپ ۳! البته این دستگاه پورت‌های دیگری هم دارد مثلا پورت USB-A، درگاه میکرو اس دی، پورت مخصوص کیبورد سرفیس و جک ۳.۵ میلیمتری.

تغییری بعدی این محصول استفاده‌اش از نسل دهم چیپست های اینتل است. سرفیس پرو ۷ قرار است در مدل‌های Core i3، Core i5 و  Core i7 به بازار بیایید و کاربران حتی امکان این را دارند که مدل ۴ هسته‌ای این دستگاه را هم خریداری کنند.

حافظه رم سرفیس پرو ۷ هم LPDDR4x است و می‌تواند ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایتی باشد.

صفحه نمایش این دستگاه پیکسل سنس ۱۲.۳ اینچی با رزولوشن ۲۷۳۵ در ۱۸۲۴ پیکسلی و نسبت صفحه ۳ به ۲ است.

سرفیس پرو

سرفیس پرو ۷ معرفی شد

 

وزن این سرفیس ۷۷۰ گرم است. فضای ذخیره‌سازی‌اش هم می‌تواند از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت باشد.

سرفیس پرو ۷ یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در قاب پشتی‌اش دارد. به جز آن یک وب کم ۵ مگاپیکسلی هم دارد که از ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی می‌کند.

این سرفیس هم مثل سرفیس لپ تاپ ۳ دارای قابلیت شارژ سریع است به این صورت که شارژر دستگاه یک ساعته ۸۰ درصد باتری را برای شما شارژ می‌کند. ضمنا اگر باتری ۱۰۰ درصد شارژ باشد تا ۱۰.۵ ساعت برای شما کار می‌کند.

مایکروسافت این دستگاه را در دو رنگ نقره‌ای و مشکی عرضه کرده است و قیمت پایه آن را هم ۷۵۰ دلار در نظر گرفته است.

تفاوت سرفیس پرو ۷ با سرفیس پرو ۶

 صادقانه باید گفت که بهره‌مندی سرفیس پرو ۷ از درگاه  USB-C آن را در جایگاه بهتری نسبت به سرفیس پرو ۶ قرار می‌دهد.

به جز این مساله  اینطور که پیداست مایکروسافت مانور بیشتری روی پردازنده‌های سرفیس پرو ۷ می‌دهد چون سرفیس پرو را تنها در دو مدل Core i5 و Core i7 عرضه کرده بود. این هم گفتنی‌ست که سرفیس پرو ۶ با ۸ گیگابایت رم عرضه شد ولی سرفیس پرو ۷ در مدل پایه ۴ گیگابایت رم در نظر گرفته است. البته سرفیس پرو ۷ از رم LPDDR4x پشتیبانی می‌کند و این پشتیبانی در مقایسه با سرفیس پرو ۶ با رم LPDDR3 عملکرد بهتری برایش به ارمغان می‌آورد.

 شما چه نظری در مورد سرفیس پرو ۷ دارید؟ آیا با سرفیس پرو ۶ هم کار کرده‌اید؟ اگر تجربه‌ای از کار کردن با این دو دستگاه دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما شریک شوید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “سرفیس پرو ۷ معرفی شد + مقایسه سرفیس پرو ۷ با سرفیس پرو ۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *