دانستنی ها

سرفیس دوئو (Surface Due)؛ گوشی مایکروسافت با نمایشگر دوگانه

سرفیس دوئو

 

در مراسم سالانه مایکروسافت چندین محصول معرفی شد که تا به امروز مهم‌ترین‌شان را به شما گفتیم. سرفیس پرو ایکس (Surface Pro X)، سرفیس لپ تاپ ۳ (Surface Laptop 3) و سرفیس پرو ۷ (Surface Pro 7)  از جمله این محصولات بودند. یکی دیگر از چیزهایی که امسال معرفی شد و توجه دوست‌داران محصولات مایکروسافت را جلب کرد سرفیس دوئو (Surface Due) بود. محصولی که توسط مایکروسافت دگرگون‌کننده دنیای گوشی های هوشمند نام گرفت. در این مطلب می‌خواهیم با این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

 

گوشی مایکروسافت با سیستم عامل اندروید و نمایشگر دوگانه: سرفیس دوئو

همانطور که می‌دانید این گوشی اولین تجربه مایکروسافت در ساخت گوشی های هوشمند نیست. پیش از این مایکروسافت تلاش کرده بود با ارائه گوشی های لومیا (مستقل از برند نوکیا) به رقابت با تولیدکنندگان مطرح دیگر بپردازد. ولی دیری نپایید که این گوشی با ویندوز ۸ خود از قافله گوشی های اندرویدی و آی او اس عقب افتاد.

حالا مایکروسافت برای ورود مجددش به این رقابت سنگین سیستم عامل اندروید را که متعلق به رقیب دوست‌داشتنی‌اش گوگل است برگزیده و با ارائه دادن دو نمایشگر سعی در تصاحب بازار دارد.

بله آن محصول مایکروسافت که با اسم رمز اندرومدا تاکنون درموردش صحبت می‌شد هم اکنون با دو نمایشگر متصل بهم (با لولا) ارائه شده که می‌تواند تا ۳۶۰ درجه تغییر زاویه داشته باشد. شاید بپرسید دو نمایشگر به چه دردی می‌خورد؟ در جواب سوال شما باید گفت که هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از اجرای همزمان اپلیکیشن‌ها در هر نمایشگر روی گوشی نیست! این دو نمایشگر هر یک ۵.۶ اینچ هستند و وقتی در کنار هم باشند هم یک نمایشگر ۸ اینچی می‌سازند. طبیعتا با این دو صفحه نمایش شما آزادی عمل زیادی خواهید داشت.

سرفیس دوئو

Surface Due

البته پشت این نوآوری مایکروسافت هم باز تجربه پلتفرم کانتینیوم برای اتصال گوشی های هوشمند ویندوزی به نمایشگرهای خارجی است.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: با رمز و رازهای قلم سرفیس آشنا شوید.

حالا مدیریت عملیات‌های سنگین دو نمایشگر را قرار است کدام پردازنده‌ای عهده‌دار شود؟ خود مایکروسافت در این باره هنوز چیزی نگفته است. ولی اطلاعات منتشر شده در Wired حاکی از وجود پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ در این دستگاه است.

سیستم عامل سرفیس دوئو هم همانطور که گفتیم اندروید است ولی محیطی شبیه ویندوز ۱۰ ایکس دارد. با این سیستم عامل کاربر می‌تواند اپلیکیشن های اندروید مختلف را داشته باشد در عین حال که به نسخه کامل آفیس و مرورگر اج هم دسترسی دارد. شاید مایکروسافت می‌خواهد با این کار کاربرانش را برای استفاده از نرم افزارهای محبوب ویندوزی روی گوشی هم ترغیب کند.

در مورد دوربین دستگاه هم باید گفت که انگار خبری از آن در بخش بیرونی دستگاه نیست! فقط یک روزنه لنز بالای یکی از نمایشگرها دیده می‌شود درست مثل دوربین جلوی دستگاه‌های دیگر. حالا معلوم نیست تا زمان ارائه نسخه نهایی و قابل فروش در بازار طراحی این محصول همینطوری بماند. شاید مایکروسافت قانع شود که یک دوربین روی بدنه دستگاه بگذارد. چون این نسخه‌ای که در رویداد مایکروسافت معرفی شد نسخه آزمایشی سرفیس دوئو بود. آنطور که مایکروسافت قولش را داده عرضه سرفیس دوئو در تعطیلات سال ۲۰۲۰ انجام می‌شود.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ تفاوت سرفیس پرو با سرفیس لپ تاپ

شما درباره سرفیس دوئو (Surface Due) که یک دستگاه جدید است چه نظری دارید؟ به نظر شما این طراحی جدید موفق ظاهر می‌شود؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *