دانستنی ها

زمان دقیق خوانده شدن پیام در واتساپ را چگونه بررسی کنیم؟

زمان خوانده شدن پیام در واتساپ

به لطف علائمی که در کنار هر پیام در واتساپ وجود دارد، به راحتی می‌توان متوجه شد که آیا مخاطبتان پیامتان را خوانده است یا نه. با این حال، آیا می‌دانید چگونه می‌توان زمان دقیق خوانده شدن پیام را بررسی کرد؟

در ادامه این مطلب، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید زمان دقیق خوانده شدن پیام توسط مخاطبتان را بررسی کنید.

برای انجام اینکار کافی است که نرم افزار واتساپ را روی گوشی خود باز کنید، سپس پیام موردنظر خود را پیدا کرده و روی آن نگه دارید. می‌بینید که یک سری علائم به نوار بالا اضافه شده است بر روی سه نقطه‌ ضربه بزنید، و سپس info را انتخاب کنید. با این کار وارد یک صفحه جدیدی می‌‎شوید که در آن به شما نشان می‌دهد مخاطبتان پیام شما را در چه زمانی دیده است. در این صفحه دو گزینه وجود دارد یکی از آن‌ها delivered می‌باشد که نشان می‌دهد پیام شما در چه زمانی به دستگاه مخاطبتان رسیده است و گزینه دیگر read می‌باشد که نشان می‌دهد پیام شما در چه زمانی توسط مخاطبتان خوانده شده است.

زمان خوانده شدن پیام در واتساپ

شما با اینکار می‌توانید زمان خوانده شدن پیام در گفتگو‌های تک به تک و یا پیام‌های گروهی مشاهده کنید. برای بررسی این‌کار در پیام‌های گروهی می‌توانید بر روی نام‌ آن‌ها ضربه بزنید.

گاهی اوقات ممکن است با انجام دادن این فرایند، در قسمت read با خط تیره مواجه شوید و این به معناست که مخاطبتان پیام شمارا هنوز نخوانده است و گاهی نیز ممکن است با NO Time رو به رو شوید که این مورد به دلیل تنظیمات خاصی است که از سوی مخاطبتان برای حفظ حریم شخصی صورت گرفته است.

خاموش کردن رسید پیام‌های خوانده شده مانع از نمایش زمان مشاهده پیام‌های می‌شود، به همین دلیل حتی اگر پیام خوانده شود باز هم با no time رو به رو می‌شویم.

خاموش کردن رسید پیام‌های خوانده شده در واتساپ

برای انجام این کار کافی است به settings > Account > Privacy بروید و با خاموش کردن آیکون Read Receipts زمان خواندن پیام را غیر فعال کنید. البته توجه داشته باشید با خاموش کردن این مورد شما نیز دیگر نمی‌توانید خوانده شدن پیام توسط دیگران را نیز بررسی کنید.

خاموش کردن read receipts

مشاهده زمان خوانده شدن پیام در حالت وب واتساپ

در نسخه وب واتساپ نیز می‌توانید کار مشابهی را انجام دهید. برای انجام دادن این کار کافی است تا نشانگر موس خود را بر روی پیام مورد نظر ببرید و با کلیک بر روی پیکان بالای پیام بر روی گزینه info کلیک کنید.

زمان خوانده شدن پیام در واتساپ

البته با این حال باید توجه داشته باشید که در نسخه وب نیز مانند نسخه موبایل، چنانچه رسید خواندن پیام‌ها غیرفعال شده باشد در قسمت Read با عبارت No Time رو به رو خواهیم شد.

 

بیشتر بخوانید: استفاده از واتساپ وب یا دانلود واتساپ دسکتاپ؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *