دانستنی ها

روش هایی برای محافظت از لپ تاپ نو

محافظت از لپ تاپ نو

 

خب شما یک لپ تاپ کاملاً جدید خریداری کرده اید. یکی که دارای یک هارد کاملا خالی، کابل های مرتب بسته شده و ظاهری نو است. اما، چگونه می توانید این سیستم بکر را هنگام ورود آنلاین یا وارد شدن به جهان بیرون ایمن نگه دارید؟ ما چند نکته برترمحافظت از لپ تاپ نو به شما ارائه خواهیم داد.

 

محافظت از laptop

اینترنت احتمالاً بزرگترین تهدید بالقوه برای ایمنی لپ تاپ شما است با ویروس ها، جاسوس افزارها، بدافزارها، باج افزارها و سایر موارد دیگر، این شبکه ی مجازی مشتاقانه به دنبال یک کامپیوتر آسیب پذیر برای آلوده شدن است. در حالی که ویندوز و macOS دارای ویژگی های امنیتی داخلی هستند، برای اینکه دستگاه شما واقعاً امن شود، می بهتر است از نرم افزارهای اختصاصی استفاده کنید. نرم افزارهای مختلفی برای از بین بردن ویروس ها و محافظت از لپ تاپ نو وجود دارد که بسته به میزان کار و میزان تخصص موردنیازتان می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

اگرچه استفاده از وای فای عمومی راحت است، همیشه بی خطر نیست. ارسال داده از طریق وب هنگام استفاده از نقاط دارای Wi-Fi، مانند آنهایی که در کافی شاپ ها، فرودگاه ها یا هتل ها وجود دارد، می تواند حساس ترین اطلاعات شما مانند گذرواژه ها، عکس ها و شماره های کارت اعتباری را در معرض دید مجرمان سایبری قرار دهد. شبکه های خصوصی مجازی (VPN) با ایجاد یک شبکه خصوصی از طریق اتصال به اینترنت عمومی، امکان داشتن حریم خصوصی و ناشناس بودن آنلاین را به شما می دهند.

محافظت از لپ تاپ نو

نگهداری از لپ تاپ

اگر قصد دارید لپ تاپ خود را با خود به دانشگاه یا محیط های مختلف ببرید، پس سرمایه گذاری در یک کیف با کیفیت خوب عاقلانه خواهد بود. از این گذشته، شما ده ها هزار تومان صرف لپ تاپ نوی خود کرده اید بنابراین صرف مقدار کمی پول برای محافظت از آن منطقی به نظر می رسد.در عوض، به دنبال یک کیف با محفظه داخلی خالی باشید تا لپ تاپ خود را از ضربات و برخوردها و پوشش بیرونی ضد آب در امان نگه دارید تا جلوی خیس شدن آن توسط باران را بگیرد. جیب های موجود در طرفین نیز مطلوب است، زیرا به شما امکان می دهد یک بطری آب یا یک فنجان قهوه را حمل کنید بدون اینکه خطر ریختن آن روی لپ تاپ شما باشد.

البته احتمال ناپدید شدن پرونده های گرانبهای شما بسیار کم است. یک جنبه امنیتی که اغلب از آن نادیده گرفته می شود، روال پشتیبان گیری منظم است، و اگرچه ممکن است به نظر برسد که پر زرق و برق ترین تعقیب باشد، داشتن نسخه جدیدی از داده های شما در هنگام وقوع فاجعه می تواند تفاوت بین بی تجربه بودن با تجربه داشتن باشد. ویندوز نرم افزار پشتیبان اصلی خود را دارد، همانند macOS با Time Machine، و در حالی که این نرم افزار هت یک راه حل کارآمد هستند، ماهیت دستی آنها می تواند عملکردشان را محدود کند.

با وجود این توصیه ها برای محافظت از لپ تاپ نو باز هم ممکن است حادثه ای برای آن اتفاق بیوفتد. در صورت بروز مشکل شرکت ناوک سرویس خدمات پشتیبانی و ارائه ی قطعات یدکی را ارائه خواهد داد.

منبع: pcworld.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *