دانستنی ها

راهنمای خرید هندزفری

راهنمای خرید هندزفری

 

اگر اهل موسیقی باشید یکی از چیزهایی که رضایت شما از موسیقی را تامین می‌کند هندزفری شماست. وقتی که شما از هندزفری خود رضایت نداشته باشید نه می‌توانید از فیلم دیدن روی لپ تاپ یا گوشی لذت ببرید نه می‌توانید موسیقی های دستگاه‌تان را آنطور که دوست دارید گوش کنید. بیایید ببینیم برای خرید یک هندزفری باید به چه چیزهایی توجه کنید.

 

هندزفری چیست؟

هندزفری یا Handsfree ابزاری است که به شما کمک می‌کند در حالیکه دستان‌تان آزاد است با گوشی یا Mp3 Player به موسیقی گوش بدهید و مجبور نباشید مدام دستگاه را در دست‌تان نگه دارید. حالا این هندزفری انواع مختلفی دارد و شما در اشکال خیلی زیادی می‌توانید آن را خریداری کنید! مثلا هندزفری زیپی، هندزفری روی گوش، با گیره، بدون گیره و…

انواع هندزفری

با این تعریف هندزفری ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند: هندزفری با سیم و هندزفری بی سیم. هر کدام از این دسته‌ها هم می‌تواند انواع دیگری داشته باشد. بیایید ابتدا با همین دو دسته آشنا شوید:

راهنمای خرید هندزفری

handsfree

هندزفری های با سیم

هندزفری های با سیم همانطور که از اسم‌شان پیداست سیمی دارند که به یک فیش صدای استریو متصل است. این فیش اغلب اوقات یک جک ۳.۵ میلی‌متری است و به دستگاه شما متصل می‌شود. گوشی‌هایی که این هندزفری‌ ها دارند هم می‌تواند انواع مختلفی باشد که شما باید با در نظر گرفتن راحتی خود و سلامتی گوش‌تان یک گوشی مناسب انتخاب کنید. ضمنا قیمت هندزفری های با سیم از هندزفری های بی سیم کمتر است.

هندزفری های بی سیم

این هندزفری ها شما را از شر سیم دست پا و گیر خلاص می‌کند و ممکن است از بلوتوث یا NFC برای وصل شدن به گوشی یا لپ تاپ شما استفاده کند. هندزفری های بی سیم یا باتری دارند یا باید شارژ شوند. اگر شارژی باشند پس مدت زمان شاٰرژ نگه داشتن‌شان اهمیت زیادی دارد.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید یک موس گیمینگ خوب

نکات خرید هندزفری

برای خرید هندزفری باید توجه کرد که:

  • هندزفری کیفیت صدای خوب و بیسی عالی داشته باشد. پس اگر امکانش هست هندزفری را در همان مغازه تست کنید.
  • طراحی هندزفری ارگونومیک باشد. یعنی گوشی آن به گونه‌ای طراحی شده باشد که گوش شما را آزار ندهد. توجه داشته باشید که هندزفری های با سیم و بی سیم از نظر طراحی انواع زیادی دارند و بهتر است شما آن مدلی را انتخاب کنید که از عرق کردن گوش شما جلوگیری کند. چون مرطوب شدن سطح گوشی خودش به رشد قارچ‌ها یا میکروب‌ها دامن می‌زند.
  • اگر هندزفری با سیم است سیم هندزفری باید از طول مناسبی برخوردار باشد. چون بیشتر مواقع ما می‌خواهیم گوشی را در جیب‌مان بذاریم و هندزفری هم در گوش‌مان باشد.
  • داشتن گوشی‌های اضافه برای هندزفری می‌تواند یک مزیت باشد. چون گوشی‌ها ممکن است خراب یا گم بشوند یا نیاز به ضدعفونی کردن پیدا کنند.
  • فرکانس هندزفری نشان می‌دهد که یک هندزفری می‌تواند با چه قدرتی صداهای زیر را تولید کند. هر چقدر این فرکانس بیشتر باشد توانایی هندزفری در تولید صداهای زیر که مربوط به صدای باس است بیشتر می‌شود. فرکانس شنوایی ما انسان‌ها بین ۲۰ هرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز است. پس فرکانس هندزفری ها هم باید عددی در این بازه باشد.
  • اینکه هندزفری رویش یک سری دکمه‌ها برای کنترل تماس یا کنترل صدا داشته باشد یکی از نقاط قوت آن هندزفری است.

توصیه می‌کنیم این مطلب را هم بخوانید: بهترین موزیک پلیر اندروید

به نظر شما خصوصیات یک هندزفری خوب چیست و در خرید یک هندزفری باید به چه نکاتی توجه کرد؟ نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات سایت ناوک با ما در میان بگذارید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *