مک بوک

دلیل بلندی صدای فن مک بوک را بشناسید!

روش های تشخیص تعمیر کارت گرافیک کامپیوتر

دلیل بلندی صدای فن مک بوک موضوعی است که امکان دارد شما نیز با این مشکل مواجه شوید. در اصل هر قدر تعداد تَب های مرورگر و اپلیکیشن های در حال اجرا بیشتر باشد، لپ تاپ نیاز بیشتری به خنک سازی دارد. پس سعی کنید که کاربری مولتی تسکینگ خود را کمی محدودتر کنید و در صورتی که کارتان با یک اپلیکیشن به اتمام رسید، سریعا آن را ببندید. این مورد به خصوص در مواقعی که از اپلیکیشن های سنگین مانند فوتوشاپ و iMovie استفاده میکنید بسیار بولدتر است.

بدین منظور که ببینید کدام اپلیکیشن ها منابع بیشتری از CPU را در دست می گیرند، لازم است وارد بخش Activity Monitor شوید و بر روی تَب CPU کلیک کنید. با توجه به اطلاعات قبلی، مرورگر کروم بیشتر از Safari به فعالیت پردازنده احتیاج دارد. در نتیجه برای استفاده بهتر از تجربه مرورگریِ بی سر و صدا تر، به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم که از مرورگر Safari استفاده کنید.

مک بوک پرو در کناره ها و پشت خود دریچه هایی دارد که سبب میشوند هوای خنک به درون لپ تاپ وارد شود و هوای گرم از آن خارج شود. اگر شما ورودی این دریچه ها را ببندید به طور حتم لپ تاپ شما سریعتر از آنچه که باید گرم می شود.

در صورتی که گرد و خاک مانع ورود و خروج هوا شده است، سعی کنید که با یک دستگاه مکِش دریچه ها را پاک کنید و تا حد ممکن از فوت کردن در دریچه ها خودداری کنید.

روش های برطرف کردن بلندی صدای فن مک

به هدف بر طرف کردن صدای فن مک بوک، بهتر است از روش های زیر استفاده کنید.

داخل لپ تاپ خود را تمیز کنید

توصیه ما به شما این است که هر از گاهی، پیچ گوشتی را بردارید و پنل پایینی لپ تاپ خود را جدا کنید. در ادامه به تمیز کردن داخل لپ تاپ خود بپردازید. چرا که در طی مدت طولانی گرد و خاک و آشغال فضای داخل لپ تاپ شما را فرا گرفته است. بهتر است از یک دستگاه مکِش برای تمیز کردن داخل لپ تاپ خود استفاده کنید. این کار را حتما برای دریچه های فن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی ما از این کار پاک سازی منافذ ورود و خروج هوا می باشد.

فن های لپ تاپ را تست کنید

احتمال دارد که گرم شدن بیش از حد لپ تاپ شما ناشی از معیوب بودن فن مک بوک باشد. لپ تاپ های مک از ابزار معاینه ی سخت افزار برخوردار هستند. در صورتی که مک شما قبل از ماه ژوئن ۲۰۱۳ تولید شده باشد، باید از Apple Hardware Test استفاده کنید، اما اگر دیوایس شما بعد از تاریخ مذکور تولید شده باشد، باید از Apple Diagnostics استفاده کنید.

این ابزارها عملکرد مشابهی دارند. برای استفاده از این ابزارها باید لپ تاپ خود را به شارژ بزنید و تمام لوازم جانبی آن را جدا کنید. سپس دیوایس را ری استارت کنید و دکمه ی D را نگه دارید تا یکی از ابزار مذکور اجرا شود.

راهنمای تست برای شما نمایان خواهد شد و شما باید آنها را دنبال کنید تا تست اجرا شود. در حالت استاندارد این تست تنها یک الی دو دقیقه طول می‌کشد و اگر دیوایس شما هر گونه مشکل سخت افزاری ای داشته باشد، به شما گزارش داده خواهد شد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید تست طولانی مدت را شروع کنید که یک ساعت و یا بیشتر طول خواهد کشید.

همچنین پس از پایان تست باید به پیج Apple Support سر بزنید. لازم به ذکر است که در پایان تست ممکن است که شما سه نوع کد دریافت کنید که این تست ها با PPF شروع میشوند. اگر شما یکی از این کدها را دریافت کنید به این معنی است که فن لپ تاپ شما مشکل دارد و باید به یک مرکز تعمیراتی معتبر مراجعه کنید.

ویژگی SMC را ریست کنید

در شرایطی ممکن است که شما لپ تاپ خود را تمیز کردید و اپلیکیشن و تَب های اضافی را پاک کرده باشید. اما هنوز هم صدای فن مک بوک بلند شنیده شد. توصیه می‌کنیم که System Management Controller  را ریست کنید. SMC وظیفه ی کنترل سیستم مدیریت دمای مک شما را بر عهده دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *