سرفیس

نکاتی برای خرید سرفیس دست دوم که حتما باید بررسی کنید!

نکات مهم در هنگام خرید سرفیس دست دوم

اگر به خرید سرفیس دست دوم فکر می‌کنید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که باید به دنبال چه چیزی باشید، زیرا واضح است که هیچ کس دوست ندارد سرفیس دست دومی را بخرد که آسیب پنهانی داشته باشد. اگر فروشنده اجازه نداد قبل از خرید چند آزمایش روی آن انجام دهید، واضح است که نباید آن را بخرید! احتمالاً سرفیس کارایی خوبی ندارد و فروشنده سعی دارد آن را پنهان کند.

این نکات را قبل از خرید سرفیس دست دوم چک کنید!

تست‌هایی در این بخش برای امتحان کردن کارایی و قطعات سرفیس دست دوم مطرح می شوند. این تست ها همگی بسیار ساده هستند و در اکثر مدل ها اجرا می‌شوند. آزمایش‌ها فقط طی چند دقیقه قابل انجام است، اما ممکن است برخی از آنها نیاز به اتصال وای-فای داشته باشند (که به خودی خود آزمایش خوبی است) و یا ممکن است نیاز به نصب چند برنامه داشته باشید. همچنین، ممکن است نیاز باشد برخی از ابزارهای زیر را برای کمک به معاینه با خود ببرید:

    • فلش مموری که چند فایل در حافظه ان است.
    • ذره بین
    • چراغ قوه (اختیاری)
    • تستر پورت USB

1- چک کردن خط و خراش

خراش‌های روی سرفیس به خودی خود نشان‌دهنده مشکلی در سرفیس نیست. اما اگر تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد، باید به سرفیس شک کرد. چرا که ممکن است نشان‌دهد که کاربری از آن خوب نبوده. البته این معنی هم دارد که کاربر از سرفیس خوب استفاده کرده. اما سرفیس را هرگز در قاب محافظ قرار نداده است.

اگر همراه با کاور است، آن را خارج کنید تا از نظر آسیب بررسی شود. اگر محافظی برای صفحه نمایش اعمال شده است، ممکن است بخواهید آن را نیز جدا کنید تا مطمئن شوید که زیر آن هیچ خط و خش وجود ندارد. این امکان وجود دارد که شخصی از محافظ صفحه برای پوشاندن آسیب استفاده کند. به دنبال خراش ها و ترک های لنز دوربین باشید، زیرا شما نمی خواهید برای سرفیس دست دومی پول بپردازید که بعداً متوجه شوید نمی توانید با اسکایپ چت ویدیویی داشته باشید زیرا لنز دوربین خراش بزرگی دارد.

2- بررسی پورت های ورودی هنگام خرید سرفیس دست دوم

قبل از خرید سرفیس دست دوم تمام پورت ها و محل های ورودی کابل و سیم ها را از لحاظ آسیب دیدگی یا کثیفی بررسی کنید. به درگاه USB توجه ویژه ای داشته باشید زیرا در بیشتر موارد به دلیل وصل کردن و جدا کردن های بی ملاحظه USB و …  ممکن است آسیب دیده باشند.

با استفاده از ذره بین و چراغ قوه، به داخل پورت ها و دریچه های مختلف روی سرفیس نگاه کنید. آسیب دیدگی و ترک خوردگی را بررسی کنید. USB را وصل کنید و مطمئن شوید که می توانید فایل های روی آن را بخوانید. همچنین سعی کنید چند فایل را روی USB ذخیره کنید. اگر تستر USB دارید، آن را وصل کنید و ببینید که آیا 5.0 VDC از آن می‌گیرید یا خیر. اگر این کار را نکنید، ممکن است نتوانید دستگاه‌های USB را با استفاده از سرفیس دست دوم خود شارژ یا روشن کنید.

برسی پورت هنگام خرید سرفیس دست دوم
بررسی پورت سرفیس

3- آزمایش صفحه نمایش در هنگام خرید سرفیس دست دوم

آزمایش صفحه نمایش قبل از خرید سرفیس دست دوم بسیار مهم است، به خصوص اگر قرار است تبلت سرفیس دست دوم تهیه کنید و تماما کار با صفه لمسی است. هر گونه مشکل در صفحه نمایش یا قابلیت های لمسی باید به عنوان اخطار در نظر گرفته شود.

به دنبال خراش ها و تراشه های آشکار صفحه باشید. هنگامی که نگاه می کنید سطح را در زوایای مختلف نگه دارید زیرا ممکن است از یک زاویه خاص راحت تر دیده شوند. برای خرید تبلت سرفیس دست دوم تست چند لمسی را از فروشگاه ویندوز دانلود کنید. مطمئن شوید که صفحه نمایش می تواند تعداد صحیح لمس را تشخیص دهد.

تست صفحه نمایش سرفیس
تست صفحه نمایش سرفیس

4- باتری سرفیس دست دوم

گزارش باتری را اجرا کنید. این گزارش به شما می گوید که باتری دستگاه چقدر سالم است. به ظرفیت طراحی در مقابل ظرفیت شارژ کامل نگاه کنید. اگر ظرفیت شارژ کامل به میزان قابل توجهی کمتر از ظرفیت طراحی باشد، ممکن است عمر باتری کاهش یافته باشد. به تعداد چرخه نگاه کنید. نشان دادن عدد بالا در در گزارش باتری سرفیس دست دوم ممکن است به این معنی باشد که مالک سابق مجبور بوده مکرراً آن را شارژ کند.

5- منبع تغذیه سرفیس دست دوم

منبع تغذیه آسیب دیده قطعاً هنگام خرید سرفیس دست دوم می تواند ارزش سرفیس را تحت تأثیر قرار دهد و اگر خود سرفیس به خوبی کار کند ممکن است به شما قدرت چانه زنی بدهد. کابل را از نظر ساییدگی و آسیب بررسی کنید. به خصوص در نزدیکی کانکتور برق و جایی که کابل با پریز برق برخورد می کند. در شارژر سرفیس پرو، آسیب دیدگی پورت USB را بررسی کنید و از تستر USB برای اندازه گیری برق استفاده کنید تا مطمئن شوید که کار می کند.

6- صفحه کلید سرفیس

مطمئن شوید که هر کلید کار می کند. و محض اطمینان در ورد یا نوت پد جمله ای تایپ کنید و از تمامی حروف استفاده کنید. فراموش نکنید که کلیدهای دیگر مانند shift، control، alt، caps و اعداد را نیز تست کنید.

7- ابعاد و اندازه سرفیس 

اگر می‌خواهید سرفیس دست دوم را به صورت روزانه با خود حمل کنید، مطمئن شوید آنقدر بزرگ نباشد که در کیف شما جا نگیرد یا آنقدر سنگین نباشد که نتوانید به راحتی آن را حمل کنید.

سخن پایانی درباره خرید سرفیس دست دوم

شاید نکات ذکر شده در بالا همه مشکلات احتمالی سرفیس دست دوم را پیدا نکند، اما کمک خواهد کرد 90 درصد از آنها را شناسایی کنید. به یاد داشته باشید، وقتی سرفیس دست دوم می‌خرید، این به شما بستگی دارد که چه کارکردی از آن انتظار دارید و چقدر قرار است هزینه کنید.

ناوک سرویس در زمینه فروش انواع لپ تاپ، خدمات تعمیر و تعویض لوازم جانبی آن نیز فعالیت دارد. در ناوک سرویس شما می توانید سرفیس های دست دوم تهیه کنید، تعمیرات سرفیس خود را به مجموعه بسپارید و یا در صورت نیاز برای تعویض قطعات سرفیس خود مراجعه کنید. جهت ارتباط با بخش پشتیبانی وارد صفحه تماس با ما در وبسایت ناوک سرویس شوید.


منابع

lovemysurface.net

www.makeuseof.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *